kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 584 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-6751-x |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: J2-1683. |
Őskor | 13 |
A nevelés ősi formái | 13 |
Az intézményes nevelés csírái | 15 |
Ókor | 17 |
Nevelés a folyam menti kultúrákban | 17 |
Mezopotámia | 18 |
Egyiptom | 21 |
India | 25 |
Kína | 27 |
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés | 30 |
A spártai nevelés | 33 |
Az athéni nevelés | 37 |
A görög nevelés gondolkodói | 45 |
Nevelés az ókori Rómában | 53 |
A római nevelés korszakai | 54 |
Quintilianus pedagógiai gondolatai | 61 |
Középkor | 65 |
A korai kereszténység és a nevelés | 65 |
Emberfelfogás, embereszmény | 66 |
A korai keresztény nevelés jellemzői | 67 |
A klerikus műveltség átadásának intézményei | 74 |
Kolostori iskolák | 75 |
Plébániai iskolák | 79 |
Székesegyházi iskolák | 80 |
A középkori egyetemek | 81 |
A világi nevelés | 86 |
A lovagok nevelése | 86 |
A városi polgárság iskolái | 89 |
A középkor gyermekfelfogása | 91 |
A magyar intézményes nevelés kezdetei | 92 |
Reneszánsz és humanizmus | 99 |
A világ és az ember felfedezése | 99 |
A humanisták mozgalma | 100 |
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása | 105 |
A reneszánsz úri nevelés | 106 |
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről | 109 |
A humanisták iskolakritikája | 122 |
A reneszánsz gyermekképe | 124 |
Reneszánsz nevelés Magyarországon | 126 |
A műveltség tartalmának átformálódása | 126 |
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon | 129 |
Academia Istropolitana | 131 |
Reformáció és ellenreformáció pedagógiai törekvései | 133 |
Luther a nevelésről | 134 |
A megujhodott katolicizmus pedagógiája | 138 |
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon | 143 |
Protestáns iskolák | 144 |
A népoktatás | 145 |
Katolikus iskolák | 147 |
Újkor | 151 |
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János | 151 |
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században | 151 |
Apáczai Csere János életútja | 153 |
Fő művei | 158 |
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise | 164 |
Élete | 164 |
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről | 168 |
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei | 171 |
Iskolarendszere | 173 |
Sárospataki évek | 177 |
Pedagógia és iskoláztatás a felvilágosodás korában | 179 |
Változások a gyermekről alkotott felfogásban | 179 |
A polgárosodás és a protestantizmus pedagógiai hatása | 183 |
A pietizmus hatása a nevelésre | 184 |
John Locke és a gentleman-nevelés | 186 |
Felfogása a gyermekségről | 188 |
Testi nevelés | 189 |
Erkölcsi és vallási nevelés | 190 |
Az értelem nevelése | 192 |
Rousseau természetelvű pedagógiája | 196 |
Élete | 196 |
A gyermek felfedezése | 201 |
A módszerek | 204 |
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok | 206 |
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról | 212 |
A német felvilágosodás | 214 |
A tanítóképzés | 215 |
A filantropisták mozgalma | 218 |
A neohumanizmus | 222 |
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése | 223 |
Tanulóévek | 224 |
Neuhof | 225 |
Egy remete esti órája | 227 |
Lénárd és Gertrúd | 228 |
Vizsgálódásaim a természet menetéről | 229 |
Stans | 231 |
Burgdorf | 233 |
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit? | 234 |
Yverdon | 235 |
Magyar neveléstörténet a 1616-1806 között | 238 |
Pázmány Péter a katolikus oktatás megújítója | 238 |
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén | 241 |
Nevelés a XVIII. század Magyarorszságán | 244 |
A katolikus és protestáns iskolák tananyagának bővülése | 248 |
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában | 255 |
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században | 269 |
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése | 269 |
Anglia | 269 |
Franciaország | 270 |
Oroszország | 271 |
Német nyelvterületek | 271 |
A német filozófiai pedagógia | 273 |
Kant | 273 |
Fichte | 278 |
Hegel | 281 |
Schleiermacher | 283 |
Herbart lélektani alapzású pedagógiája | 287 |
A filozófiai-erkölcstani háttér | 288 |
Asszociációs lélektan | 289 |
Neveléstana | 290 |
Herbart követői | 294 |
A Herbart-kritika megjelenése | 298 |
Usinszkij | 298 |
Tolsztoj | 301 |
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete | 305 |
Első óvodáink | 305 |
Népoktatás | 309 |
Tanítóképzés, pedagógiai szakirodalom | 310 |
Közép- és felsőoktatás | 312 |
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere | 314 |
A pozitivizmus hatása a pedagógiára | 317 |
August Comte | 318 |
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer | 321 |
Alexander Bain pedagógiai rendszere | 325 |
Az "életfilozófia" hatása | 328 |
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer | 329 |
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája | 331 |
"Élet" és "Cselekvés" gondolata Bergson filozófiájában | 335 |
Keresztény szociális és népnevelési törekvések | 338 |
Don Bosco pedagógiája | 338 |
További gyermekvédelmi-szociális törekvések | 342 |
A századvég tömegmozgalmainak hatása | 344 |
Iskolaügy és pedagógia a századforduló után | 349 |
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések | 349 |
A pragmatizmus nevelésfelfogása | 350 |
A gyermektanulmány | 357 |
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig | 367 |
A radikális neveléskritika tárgya a hagyományos iskola | 367 |
A művészetpedagógiai irányzat | 369 |
A "New Shool" a reformpedagógia első iskolamodellje | 373 |
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók | 376 |
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza | 383 |
A Waldorf-pedagógia | 384 |
Amerikai reformpedagógiai törekvések | 390 |
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte | 393 |
A Jena-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise | 395 |
Az állampolgári nevelés | 399 |
A munkaiskola | 401 |
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái | 417 |
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai | 418 |
Kultúrpedagógia | 419 |
A szociálpedagógiai irányzat | 429 |
Foerster morálpedagógiája | 440 |
A nagy pszichológiai iskolák hatása | 444 |
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza (1945-1989) | 458 |
Magyar neveléstörténet 1849-1919 | 467 |
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában (1849-1867) | 467 |
Népoktatás | 468 |
Középfokú oktatás | 470 |
Felsőoktatás | 472 |
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között | 474 |
A népoktatási törvény | 474 |
A népoktatás alakulása 1868-tól 1918-ig | 477 |
A középiskolák fejlődése | 483 |
Felsőoktatás, tanárképzés | 486 |
A magyar gyermektanulmányi mozgalom | 489 |
Nagy László pedagógiája | 494 |
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején | 497 |
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig | 502 |
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája" | 502 |
A kolozsvári szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai | 524 |
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája" | 534 |
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919-1945 között | 543 |
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években | 544 |
Népoktatás | 549 |
Középiskolák | 552 |
Felsőoktatás | 557 |
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye | 560 |
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban | 565 |
Cserkészet | 565 |
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák | 567 |
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás történetének vázlata | 575 |
Harc az iskoláért | 575 |
A "szocialista" iskola | 581 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.