1.062.212

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstan

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Telosz Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 273 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8458-05-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés13
Bábosik István: A nevelés elmélete és gyakorlata
A nevelés szerepe a társadalom és ez egyén életében - a nevelés értelmezése17
A nevelés mint értékközvetítő tevékenység17
A konstuktív életvzetés megalapozása a nevelési folyamatban19
A nevelés értelmezésének változásai - nevelési irányzatok25
Modellváltás a nevelés értelmezésében25
Alapvető nevelési modellek a XX. században29
A XX. századi nevelésfelfogás tükröződése a főbb nevelési irányzatokban32
A XX. századi nevelésértelmezések szintézisének lehetősége36
A nevelés folyamata39
A nevelési folyamat strukturális sajátosságai39
A nevelési folyamat mint tevékenységszervezési folyamat48
A magatartás és a tevékenység személyiségbeli alapjainak fejlesztése a nevelési folyamatokban65
A jellem fejlesztése és fejlődése a nevelés folyamatában65
A jellem fejlődését meghatározó tényezők72
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása a nevelési folyamatban78
A nevelés hatásrendszere és módszerei91
A közvetlen (direkt) nevelő hatások forrásai91
A közvetlen (direkt) nevelési módszerek funkciója és rendszere94
A közvetett (indirekt) nevelő hatások forrásai107
A közvetett nevelési hatásrendszer irányításának elvei és módszerei117
A közvetett (indirekt) nevelési módszerek funkciója és rendszere125
Jegyzetek153
Mezei Gyula: A közoktatás és köznevelés rendszertana
Bevezetés165
Az iskola feladata, működése, önállósága169
Az iskola szolgáltató intézmény169
Az iskola fenntartása170
Nem önkormányzati fenntartású iskolák174
Az iskola vezetése, szervezete és működése176
Az iskola önállósága180
A pedagógusok az iskolában189
A tanár kiemelkedő szerepe189
A hátrányos helyzetű tanulók segítése194
A pedagógusok jogai197
Az iskolarendszerről: alapelvek, a fejlődést meghatározó tényezők209
Az iskolaszervezet alapelvei209
A közoktatási szervezet tagoltsága210
Az iskolák fokok szerint212
A hazai oktatásiintézmény-rendszer történetisége215
Törvény az új közoktatási rendszerről224
Az iskolarendszert alakító tényezők229
Az iskolák irányítása, ellenőrzése247
A önkormányzat oktatási ellátási kötelezettsége259
Az oktatási ellátási kötelezettség általában259
A megyei és fővárosi önkormányzatok saját hatásköre259
Befejezésül269
Jegyzetek271
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem