kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tinta Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 349 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-9372-34-X |
Megjegyzés: | Az »Élet« kiadás 1938-as kiadásának reprintje. |
Előszó | 5 |
Bevezets | 7 |
A rendszerek értékelése | 9 |
A nevelés elmélete | 2 |
Prolegomena | 12 |
A nevelés alapkérdései (Problemata) | 13 |
A nevelés mibenléte | 13 |
A nevelés lehetősége és szükségessége | 20 |
A nevelés kezdete és vége | 26 |
A nevelés korlátai | 30 |
Művészet vagy tudomány-e a nevelés? | 33 |
A neveléstudomány ismertetése | 37 |
A neveléstudomány forrásai és segédtudományai | 41 |
A paedagogia perennis | 43 |
A nevelés alapvetése (Fundamenta) | 45 |
A nevelés alanya | 45 |
A nevelés tárgya | 57 |
A nevelés célja | 82 |
A nevelés módjai | 89 |
A nevelés eszközei | 109 |
A nevelés gyakorlata | |
Prolegomena | 129 |
A testi nevelés | 131 |
A testi élet ismertetése | 131 |
Az öröklés és neveléstani kihatásai | 134 |
A testi élet ismeretének neveléstani jelentősége | 136 |
A testi élet helyes szolgálata | 138 |
A testi nevelés a különböző korokban | 142 |
Az értelmi nevelés | 147 |
Az értelem mint szellemi megismerő tehetség | 147 |
A fejlődő és bontakozó értelem | 151 |
A szellemi ébredés szolgálata | 155 |
A fejlettebb értelem szolgálata | 158 |
A tanítás mibenléte | 161 |
Az iskolai tantervek | 163 |
A tanítás feltételei | 166 |
A helyes tanítás módszerei | 168 |
A tanítás anyagának helyes kidolgozása | 173 |
A közölt anyag megőrzése | 177 |
A szerteágazó ismeretek és az egyéniség megőrzése | 181 |
A teljes élet szolgálata | 184 |
Az esztétikai nevelés | 188 |
Az esztétika mibenléte | 188 |
A szép és a nevelés | 191 |
Az örök szép szolgálatában | 195 |
Az erkölcsi nevelés | 199 |
Az erkölcsi nevelés mibenléte | 199 |
A Teremtő életterve | 202 |
A lelkiismeret | 204 |
Az ember jó és rossz hajlamai | 206 |
A jó készségek nevelése | 208 |
Az erkölcsi gyarlóságokkal szemben követendő eljárás | 210 |
A tiszta élet szolgálata | 214 |
A kegyelmi élet szorgalmazása | 217 |
A szociális nevelés | 222 |
Az ember kapcsolatai | 222 |
Az ember társadalmi egybetartozása | 224 |
Társadalmi rétegződések | 227 |
A társadalmi kapcsolatok helyes kidolgozása | 231 |
Az élet fókuszai | 233 |
A vallásos nevelés | 238 |
A vallásos élet mibenléte | 238 |
A vallásos élet értékelése | 239 |
A vallásos élet szolgálata | 241 |
A vallásos nevelés eszközei | 242 |
A vallásos gyakorlatok | 244 |
Az én és az Én | 246 |
Befejezés | 249 |
Névmutató | 251 |
Tárgymutató | 261 |
Mellékletek | |
Osztályfőnöki órák | 271 |
Olvasmányok jegyzéke | 319 |
Utóhang | 336 |
Marczell Mihály a modern nevelő | 337 |
Marczell Mihály élete és munkássága | 342 |