kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 183 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 7 |
Rövidítések | |
Neveléslélektan és neveléstudomány | |
A pszichológia szerepe a nevelőmunka hatékonyságának növelésében. A pszichológia és a pedagógia kapcsolata | 9 |
Személyiségfejlődés a nevelés folyamatában | 12 |
A személyiségfejlődést befolyásoló környezeti tényezők | |
A család, a társadalom | 15 |
Életmód és tevékenység | 23 |
Kulturális tényezők | 25 |
Nevelési intézmények | 27 |
Átmenetek | 30 |
Kedvezőtlen környezeti tényezők | 37 |
A család és az iskola kapcsolata | 40 |
A közösségi-erkölcsi tulajdonságok fejlesztésének pszichológiai alapjai | |
A társas kapcsolatok alakulása és alakítása a közösségben | 41 |
Erkölcsi tudat, érzelmek, magatartás | 49 |
Az ifjúsági mozgalom személyiségformáló szerepe | 56 |
A közösség vizsgálatának módszerei | 57 |
A társas-közösségi beilleszkedés nehézségei | 58 |
A képességek fejlesztése a tanítás-tanulás folyamatában | |
Az oktatás kérdései (általában) | 65 |
Az értelmi képességek fejlesztése (általában) | 68 |
A megismerés konkrét-szemléletes formái | 70 |
A megismerés absztrakt formái | 77 |
Gondolkodás a cselekvésben | 81 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazása | 83 |
Tanulás | 84 |
Tanulási nehézségek | 92 |
A különböző tantárgyak szerepe a személyiségfejlesztésben és elsajátításuk pszichológiai alapjai | |
Magyar nyelv és irodalom (anyanyelv) | 95 |
Szóbeli kifejezőkészség | 95 |
Olvasás | 97 |
Írás, helyesírás | 100 |
Irodalom | 102 |
Környzetismeret | 104 |
Történelem | 105 |
Földrajz | 105 |
Matematika | 106 |
Fizika | 110 |
Technika | 111 |
Rajz | 112 |
Ének-zene | 113 |
Testnevelés | 114 |
Idegen nyelv | 115 |
Pszichológia | 117 |
Tantárgyi tanulási nehézségek | 118 |
A nevelési (oktatási) folyamat érzelmi-motivációs tényezői | |
Érdeklődés, motiváció | 121 |
Aktiválás | 125 |
Értékelés-önértékelés, siker-kudarc | 126 |
Fáradás, túlterhelés | 133 |
A nevelés (oktatás) módszerei | |
Oktatási eljárások | 135 |
A nevelés (oktatás) szervezeti formái | |
Csoportmunka | 141 |
Programozott oktatás | 142 |
Nevelőmunka a napköziotthonban és az iskolaotthonos osztályban | 145 |
Kollégiumi nevelés | 146 |
Nevelőotthoni nevelés | 147 |
A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában | |
A nevelő-növendék viszony (általában) | 149 |
A pedagógusok személyiségsajátosságai | 153 |
Iskolavezetés, pedagógusközösség | 163 |
A gyermekek személyiségsajátosságainak megismerése | 164 |
Egyéni bánásmód | 171 |
A pedagógus és a pszichológus kapcsolata | |
Iskolapszichológia | 173 |
Nevelési tanácsadás | 174 |
Gyermekvédelem | 175 |
Neveléslélektani kutatások | |
Házi kutatások | 177 |
Külföldi kutatások | 178 |
A neveléslélektan története | 181 |
Összefoglaló művek | |
Magyar nyelven | 182 |
Oroszul | 182 |
Angolul | 183 |
Németül | 183 |
Feldolgozott folyóiratok és periódikus kiadványok | 184 |