kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 138 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat gyanánt. Tankönyvi száma: 4721/III. |
Dr. Harsányi István: A neveléslélektan fogalma, tárgya és feladatai | 3 |
A neveléslélektan fogalma | 3 |
A neveléslélektan tárgya | 3 |
A neveléslélektan feladatai | 4 |
A neveléslélektani kutatás módszerei | 6 |
A megfigyelés | 6 |
A kisérlet | 7 |
A kikérdezés | 9 |
A statisztika | 10 |
Hirsch Margit: A családi nevelés | 12 |
A család jelentősége a gyermek fejlődésében | 12 |
A társadalmi tényezők befolyása a nevelés tartalmi célkitüzéseire | 12 |
A családi nevelés lélektani alapjai | 13 |
A szülők és a gyermek kapcsolatának jelentősée | 18 |
A testvérek | 24 |
A nagyszülők | 27 |
A rendellenességeket kiváltó tényezők | 29 |
Helytelen nevelési módok | 30 |
A családi élet rendezetlensége és szétesése | 32 |
A szülők nevelési tájékozatlanságából eredő zavarok | 35 |
A közösségi neveléssel ellentétes irányu családi nevelése | 39 |
A külső ártalmakra fellépő nevelési nehézségek gyakoribb megnyilvánulási formái | 41 |
A pedagógus és a szülő kapcsolata | 43 |
Kabainé dr. Huszka Antónia: A bölcsődei nevelés | 45 |
Kabainé dr. Huszka Antónia: Az óvodai nevelés | 50 |
Az óvodás gyermek pszichológiája | 50 |
Csoportos foglalkozás, a közösségi szellem kialakitása | 52 |
A gyermek affektivitásának irányitása | 54 |
Az iskolai nevelés | 58 |
Dr. Baranyai Erzsébet: A tanuló pszcihológiája | 58 |
Dr. Baranyai Erzsébet: A tanulás lélektana | 61 |
Murányi-Kovács Endréné: A gyermek észlelésének és megfigyelésének irányitása | 66 |
Murányi-Kovács Endréné: Az érdeklődés és a figyelem kapcsolata | 68 |
Dr. Baranyai Erzsébet: A gondolkodás fejlesztése | 70 |
Dr. Baranyai Erzsébet: A készségek | 76 |
Olvasás | 76 |
Irás | 77 |
Számolás | 78 |
Várnagy László: A napi iskolai munka és pihenés | 80 |
Várnagy László: A teljesitény mérése | 84 |
Mesterné dr. Boda Fiore: Osztály, csoport | 94 |
A gyermekközösség mint a nevelés eszköze | 94 |
A közösségi életforma fokozatai | 96 |
A közösség létrehozása | 97 |
A vezetés tipusai | 105 |
Mesterné dr. Boda Fiore: Az iskolai sikerek és kudarcok | 106 |
Az alapfogalmak | 106 |
A jutalmazás | 107 |
A büntetés | 110 |
A különféle eljárásmódok léletani vonatkozásái | 111 |
Mesterné dr. Boda Fiore: A gyermek személyiségét alakitó hatások | 115 |
Általános és viszonylagos nevelői eljárások | 115 |
A nevelési helyzet | 117 |
A követelmények felbontása | 120 |
Az "egyéni bánásmód" | 121 |
Dr. Harsányi István: A pedagógus személyisége | 123 |
A pedagógus általános személyiségvonásai | 124 |
A nevelési reláció által megkivánt személyiségvonások | 126 |
A tanitási reláció által megkivánt személyiségvonások | 128 |
Murányi-Kovács Endréné: Az intézeti és gyermekotthoni nevelés | 130 |
A családi közösség pótlása | 130 |
A közösségi nevelés | 132 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.