1.066.319

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléslélektan

A tanító- és óvónőképző intézetek számára/Kézirat gyanánt

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 138 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat gyanánt. Tankönyvi száma: 4721/III.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A neveléslélektan a lélektan tudományának egyik ága, amely a tanulók pszichikus működésének a nevelő- és oktatómunka feltételei között megnyilvánuló törvényszerűségeit tárja fel. Két fő területe... Tovább

Előszó

A neveléslélektan a lélektan tudományának egyik ága, amely a tanulók pszichikus működésének a nevelő- és oktatómunka feltételei között megnyilvánuló törvényszerűségeit tárja fel. Két fő területe van: a nevelés-lélektan és a tanítás lélektana.
A neveléslélektan tárgya a nevelési és tanulási folyamatokban alakuló pszichikum mindazokkal a módosulásokkal együtt, amelyek a tanuló tudatásban és érzelemvilágában a nevelés és a tanítás közben megjelennek. Ilyen folyamatok állnak elő a különböző ismeretek és készségek, valamint a társadalom által megkívánt viselkedési formák elsajátítása közben. Vissza

Tartalom

Dr. Harsányi István: A neveléslélektan fogalma, tárgya és feladatai3
A neveléslélektan fogalma3
A neveléslélektan tárgya3
A neveléslélektan feladatai4
A neveléslélektani kutatás módszerei6
A megfigyelés6
A kisérlet7
A kikérdezés9
A statisztika10
Hirsch Margit: A családi nevelés12
A család jelentősége a gyermek fejlődésében12
A társadalmi tényezők befolyása a nevelés tartalmi célkitüzéseire12
A családi nevelés lélektani alapjai13
A szülők és a gyermek kapcsolatának jelentősée18
A testvérek24
A nagyszülők27
A rendellenességeket kiváltó tényezők29
Helytelen nevelési módok30
A családi élet rendezetlensége és szétesése32
A szülők nevelési tájékozatlanságából eredő zavarok35
A közösségi neveléssel ellentétes irányu családi nevelése39
A külső ártalmakra fellépő nevelési nehézségek gyakoribb megnyilvánulási formái41
A pedagógus és a szülő kapcsolata43
Kabainé dr. Huszka Antónia: A bölcsődei nevelés45
Kabainé dr. Huszka Antónia: Az óvodai nevelés50
Az óvodás gyermek pszichológiája50
Csoportos foglalkozás, a közösségi szellem kialakitása52
A gyermek affektivitásának irányitása54
Az iskolai nevelés58
Dr. Baranyai Erzsébet: A tanuló pszcihológiája58
Dr. Baranyai Erzsébet: A tanulás lélektana61
Murányi-Kovács Endréné: A gyermek észlelésének és megfigyelésének irányitása66
Murányi-Kovács Endréné: Az érdeklődés és a figyelem kapcsolata68
Dr. Baranyai Erzsébet: A gondolkodás fejlesztése70
Dr. Baranyai Erzsébet: A készségek76
Olvasás76
Irás77
Számolás78
Várnagy László: A napi iskolai munka és pihenés80
Várnagy László: A teljesitény mérése84
Mesterné dr. Boda Fiore: Osztály, csoport94
A gyermekközösség mint a nevelés eszköze94
A közösségi életforma fokozatai96
A közösség létrehozása97
A vezetés tipusai105
Mesterné dr. Boda Fiore: Az iskolai sikerek és kudarcok106
Az alapfogalmak106
A jutalmazás107
A büntetés110
A különféle eljárásmódok léletani vonatkozásái111
Mesterné dr. Boda Fiore: A gyermek személyiségét alakitó hatások115
Általános és viszonylagos nevelői eljárások115
A nevelési helyzet117
A követelmények felbontása120
Az "egyéni bánásmód"121
Dr. Harsányi István: A pedagógus személyisége123
A pedagógus általános személyiségvonásai124
A nevelési reláció által megkivánt személyiségvonások126
A tanitási reláció által megkivánt személyiségvonások128
Murányi-Kovács Endréné: Az intézeti és gyermekotthoni nevelés130
A családi közösség pótlása130
A közösségi nevelés132
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem