1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési kézikönyv

Az általános iskola 5-8. osztálya számára, gyógypedagógusoknak

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 243 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-182-082-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 83 158.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1985 végén jelent meg a Nevelési kézikönyv a kisegítő iskola 1-4. osztálya számára című kötet. Ez a maga nemében úttörő vállalkozás útmutatást nyújtott az akkori terminológia szerint kisegítő... Tovább

Előszó

1985 végén jelent meg a Nevelési kézikönyv a kisegítő iskola 1-4. osztálya számára című kötet. Ez a maga nemében úttörő vállalkozás útmutatást nyújtott az akkori terminológia szerint kisegítő iskolában dolgozó szakképzett és szakképzetlen nevelőknek a gyermekek iskolába kerülését meghatározó szomatikus és pszichés alapfeltételektől kezdve az iskolai élet nevelési hatásrendszerének megtervezéséig bezáróan a nevelés mindennapos feladatainak megoldásához majd' minden területen. A kötetről megjelent recenziók és legfőképpen a különböző fórumokon (országos tanácskozások, tantestületi értekezletek stb.) elhangzott értékelő észrevételek azt bizonyították, hogy szükség van a nevelés alapelveinek, módszereinek kézikönyvszerű megfogalmazására szakterületünkön is. E kötetben folytatni kívánjuk a megkezdett munkát. Lehetőség szerint igyekeztünk elkerülni az előző kötetben már leírtak ismétlését, az ott leírt alapvető fogalmak tisztázását. Könyvünk „A szocializáció útjai című" általánosabb, elméletibb fejezete után „Az iskola nevelőmunkája" főcím alatt inkább gyakorlatiasabb szövegrészeket közöl. Az elméletibb alapvetésű fejezet az első kötetből kimaradt szociológiai, szociálpszichológiai tudnivalókat foglalja össze, amelyeket a gyakorlati fejezetek mintegy „operacionalizálnak". Budapest, 1988. augusztus
A Szerkesztő Vissza

Tartalom

Előszó 5
Korrekciós nevelés a felső tagozaton (Párdányi Teodóra) 7
Az ismeretekkel kapcsolatos korrekciós feladatok 9
A világnézet korrekciójából adódó feladatok 17
A magatartás területének korrekciós feladatai 21
A szocializáció útjai 31
Fő fogalmak: szocializáció, identifikáció (Gubi Magda) 31
A pedagógus szocializáló hatásának ellentmondásai
(Forrai Mihály-Lévai Judit) f.. 45
Életmód (Forrai Mihály-Lévai Judit) 53
Egészséges életmód - egészséges környezet (Párdányi Teodóra) 60
Az iskola nevelőmunkája 79
Az osztályfőnök nevelőmunkája (Nagy Gyula) 79
Fakultáció az enyhe fokban értelmi fogyatékosok általános iskoláiban (Kiss Imre) 101
A klubrendszerű napközi (Szatmári Attila) 108
Szakköri munka az iskolában (Kiss Imre) 125
Úttörőélet az enyhén értelmi fogyatékosokat nevelő-oktató
általános iskolában (Madarász Márta) 132
Olvasóvá nevelés (Párdányi Teodóra) 165
A nevelőotthoni nevelés sajátosságai a felső tagozaton (Németh László) 187
Bibliográfia (Forrai Mihály) 243
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelési kézikönyv Nevelési kézikönyv Nevelési kézikönyv

A borító kissé elszíneződött, a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Nevelési kézikönyv
Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba