1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési kézikönyv

nem csak osztályfőnököknek

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Az iskolai stresszre vonatkozó kérdésre válaszolva a tanulók 24 százaléka érzékeli nagyon nyomasztónak az iskolai feladatokat, az így vélekedő iskolások aránya az életkor emelkedésével nő."
"Számos tanár vélekedik úgy, hogy nem engedheti meg magának a tolerancia és a megértés "luxusát". Kevesebb időbe kerül, és feltétlenül biztonságosabb, ha megőrzi kíméletlen kritikusságát, szinte soha nem dicsér, de minden lehetséges tévedésnél, hibánál, mulasztásnál negatív visszajelzést ad, elmarasztal, élesztgeti tanítványai bűntudatát."
Az iskolának nem az a feladata, hogy megváltoztassa a diákokat, hanem hogy önmaguk legteljesebb lehetőségeikhez juttassa el őket. Egy gyerekközösség úgyis megalkotja a maga önálló értékvilágát, a tanár legyen segítő, de ne vezető, a kapcsolatok tanár és diák között is legyenek szimmetrikusak, nem pedig hierarchikusak."
"A napi konfliktushelyzetek azt is megmutatták, hogy 7. osztályban változott a gyerekek morális érzékenysége és érdeklődése. Egyre többet és... Tovább

Fülszöveg

"Az iskolai stresszre vonatkozó kérdésre válaszolva a tanulók 24 százaléka érzékeli nagyon nyomasztónak az iskolai feladatokat, az így vélekedő iskolások aránya az életkor emelkedésével nő."
"Számos tanár vélekedik úgy, hogy nem engedheti meg magának a tolerancia és a megértés "luxusát". Kevesebb időbe kerül, és feltétlenül biztonságosabb, ha megőrzi kíméletlen kritikusságát, szinte soha nem dicsér, de minden lehetséges tévedésnél, hibánál, mulasztásnál negatív visszajelzést ad, elmarasztal, élesztgeti tanítványai bűntudatát."
Az iskolának nem az a feladata, hogy megváltoztassa a diákokat, hanem hogy önmaguk legteljesebb lehetőségeikhez juttassa el őket. Egy gyerekközösség úgyis megalkotja a maga önálló értékvilágát, a tanár legyen segítő, de ne vezető, a kapcsolatok tanár és diák között is legyenek szimmetrikusak, nem pedig hierarchikusak."
"A napi konfliktushelyzetek azt is megmutatták, hogy 7. osztályban változott a gyerekek morális érzékenysége és érdeklődése. Egyre többet és egyre kritikusabban foglalkoztak maguk és mások viselkedésével. Mi a jó? Mi a rossz? Van-e igazság? Hányféle igazság létezik?"
"A magyar családok tekintélyes része nem érzi magát kompetensnek egy sor nevelési kérdésben. Nem tudnak bizonyos dilemmákban állást foglalni, hiszen a társadalomban a normák és játékszabályok nem tudtak kikristályosodni. Hogyan neveljék hát gyermeküket? Legyen balek, de tisztességes, vagy legyen egy kicsit svihák, de talpraesett, aki minden helyzetben feltalálja magát?"
"A felnövő embert nem lehet a továbbiakban valamely meghatározott, mások által kiválasztott embereszmény jegyében nevelni, nem lehet "realizálni" egy meghatározott értékrend mentén szocializálódott "embertípust", nem lehet átadni egy konkrét értékrendet, nem lehet közvetíteni egy meghatározott kultúrát. Már csak azért sem, mert kérdéses, hogy a sok egymás mellett létezőből kinek van joga és valóságos kompetenciája kiválasztani a követésre érdemest." Vissza

Tartalom

Változó szerep egy változó világban5
Schüttler Tamás - Szekszárdi Júlia: Az osztályfőnöki szerep története és lehetséges alakváltozatai5
Schüttler Tamás: Változások az iskolai nevelés funkcióiban19
Kereszty Zsuzsa: Szempontok az iskolások multikulturális neveléséhez különös tekintettel a romákra30
A test és a lélek egészsége49
Aszmann Anna: Magyar diákok egészségi állapota és az iskola49
Meleg Csilla: EGÉSZ-SÉG. Egy szervezetfejlesztési program körvonalai72
Tanárok-diákok87
Fenyő D. György: "Nem lehet soha nem igaz szavad!" Néhány etikai dilemma az osztályfőnöki munkában87
Hegyiné Ferch Gabriella: Az érzelmi kultúráról96
Szekszárdi Júlia: A konfliktuskezelés gyakorlata104
Fülöp Márta: Az iskolai versengés természetrajza123
Tanulócsoport - osztályközösség145
Loránd Ferenc: Osztály - közösség?145
Fenyő D. György: A közösségi nevelésről - a 21. század elején153
Járó Katalin: Úton az osztálybeli összetartozás felé: összjáték. Gondolatok és tapasztalatok a szociometriai helyzetelemzés lehetőségeiről pedagógiai problémák kezelésében164
Kósáné Ormai Vera - Völgyi Péterné: A társas kapcsolatok és a szerephierarchia alakulása egy általános iskolai osztályban195
Változatok az erkölcsi nevelésre215
Kósáné Ormai Vera - Völgyi Péterné: Az erkölcsi gondolkodás fejlesztése konfliktushelyzetek alkalmazásával215
Both Mária: Igyekezzünk hát jól gondolkodni!241
Beöthy Hanna: Egy osztálykísérő töprengései. Egy osztály a Waldorf iskolában255
Csizmazia Katalin: Gandhi üzenete271
Eligazodás a társadalomban, a világban281
Szabó Ildikó: Állampolgári nevelés: lehetőségek és módszerek281
Ligeti György: A tolerancia tréningje304
Pedagógiai-pszichológiai vizsgálatok317
Kósáné Ormai Vera: Neveléspszichológiai vizsgálatok az osztály értékelésében317
Szekszárdi Júlia: Nevelési (eredmény?) vizsgálat325
Az osztályfőnök segítői345
Kósáné Ormai Vera: Együttműködés az osztályfőnök és az iskolapszichológus között345
Hegyiné Ferch Gabriella: Tanárok az iskolapszichológiáról348
Herczog Mária: Család és iskola356
Földes Petra: Gyermekvédelem az iskolában362
Ajánlás az osztályfőnöki órák tartalmára379
A kor, amelyben élünk380
Ember és természet. Kapcsolatunk az állatvilággal385
Előítéletek391
Erkölcs, jog397
Egyén, csoport, közösség406
Kapcsolatok412
Lelki egészség422
Az élet dolgai432
A kötet szerzői442
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem