1.067.335

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési ismeretek

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Közlekedési Dokumentációs Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó7
Bevezetés9
A neveléstudomány főbb területei11
A pedagógia és az andragógia viszonyáról11
A neveléstörténetről12
A neveléselméletről13
Az oktatáselméletről13
A szervezettanról14
A segédtudományokról14
Neveléselméleti alapismeretek15
A nevelés fogalma és társadalmi funkciója15
A nevelési cél16
Az oktatás és a képzés fogalma17
A képzési cél18
A továbbképzés célja19
A nevelés területeiről20
Még egyszer a pedagógia és az andragógia viszonyáról21
Lélektani alapismeretek22
A lélektanról általában22
A lelki jelenség és az idegrendszeri folyamatok22
A reflexekről23
Az idegrendszeri típusok24
A személyiséget meghatározó tényezők25
A személyiséget tükröző tulajdonságok26
Az érzékelés30
Az észlelés30
A figyelem31
Az emlékezet32
A gondolkodás32
A csoporttörténésekről33
Didaktikai alapismeretek
A diadaktika mint a tanítás-tanulás elmélete38
Didaktikai alapfogalmak38
Tanulás38
Ismeret39
Tudás39
Jártasság40
Készség40
A didaktikai alapelvek42
A tanulás és az élet kapcsolatának elve42
A tanítás-tanulás útján folyó céltudatos nevelés elve42
A tudományosság és a szakszerűség elve43
Az oktató vezető szerepe és a tanulók fokozódó önállóságának elve44
A közösségi elv az oktatásban44
A tanulók fejlettségéhez való alkalmazkodás elve44
A konkrétumok és absztrakciók egységének elve45
A rendszeresség és fokozatosság elve45
Az ismeretek tartósságának elve46
A tanítás-tanulás folyamatának ismeretelméleti és pszichológiai alapjai46
Az oktatás folyamatában megoldandó didaktikai feladatok47
Az oktatás pszichológiai feltételeinek megteremtése47
Az ismeretszervezés49
Az ismeretek alkalmazása50
A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése50
A tanítás-tanulás folyamatának tervezése51
Az oktatási dokumentumok53
A tanítás-tanulás módszerei53
A módszerről általában55
Az ismeretközlés módszerei60
Az ismeretek közös feldolgozása során alkalmazott módszerek61
Az egyéni tanulás módszerei63
A tanítás-tanulás folyamatának a programozásról65
Nevelési módszerek és eszközök66
A tanfolyami oktatás gyakorlata68
A tanfolyami foglalkozások szervezése71
A tanfolyami foglalkozások előkészítése72
A tanfolyami foglalkozások levezetése77
Ellenőrzés és értékelés a tanfolyami foglalkozásokon77
Gyakorlati tanácsok78
Beszédtechnikai tanácsok78
Az értelmes beszéd80
Az érthető beszéd81
A beszéd közben tartandó szünet82
Az érdekes beszéd82
Testtartás beszéd közben83
Taglejtés beszéd közben84
Tekintetünk beszéd közben85
Eljárási példák, módszertani tanácsok87
Fegyelmezetlenségi szituáció elhárítása88
Fegyelmezetlenségi szituáció oldása89
Alkalmazkodás a tanfolyam céljához és a tanulók felkészültségéhez90
Alkalmazkodás az eszköznélküliséghez92
A jegyzetkészítést és az emlékezet javítását elősegítő módszerek94
Példa az egyszerű problámamegközelítésre95
Az aktivitást növelő módszerek97
A csoportaktivizálás egyik bevált eljárása98
Befejezés100
A felhasznált irodalom101
Függelék103

Tóth Ferenc László

Tóth Ferenc László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tóth Ferenc László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nevelési ismeretek Nevelési ismeretek

A gerinc sérült.

Állapot:
1.140 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba