1.062.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelési alapismeretek

A gimnázium III. osztálya számára/Készült az ideiglenes fakultatív tanterv alapján, az ideiglenes jegyzet változatlan utánnyomásával/Ideiglenes tankönyv

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 139 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-7911-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: K-71. Harmadik kiadás. Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Új tantárggyal - és új jegyzettel ismerkedünk meg ebben a tanévben. A tantárgy neve: nevelési alapismeretek. Ilyen tantárggyal eddig nem találkoztunk. Erről még az érdeklődőknek sincs pontos... Tovább

Előszó

Új tantárggyal - és új jegyzettel ismerkedünk meg ebben a tanévben. A tantárgy neve: nevelési alapismeretek. Ilyen tantárggyal eddig nem találkoztunk. Erről még az érdeklődőknek sincs pontos elképzelése. Mit jelent az elnevezés, mit tartalmaz a tantárgy, mi célt szolgál, miért és hogyan kell tanulni? Ezekre.a kérdésekre adunk választ a következőkben.
A tantárgy célja
A nevelési alapismeretek tanulása azok számára hasznos, akik emberekkel - elsősorban gyermekekkel - kívánnak foglalkozni: gyermekgondozó, nevelőotthoni gyermekfelügyelő, óvónő, tanító, tanár- stb. szeretnének lenni. Tantárgyunkban emberismerettel, gyermekneveléssel kapcsolatos ismereteket kívánunk nyújtani, azzal a céllal, hogy megkönnyítsük a pályaválasztást; segítsük a továbbtanulni szándékozók felkészülését; alkalmasabbá, képzettebbé tegyük azokat, akik az érettségi után munkába akarnak állni.
A családban folyó gyermekneveléshez is segítséget kívánunk nyújtani. Az itt szerzett pedagógiai-pszichológiai műveltség birtokában könnyebb lesz, nemcsak gyermekszerető, de majdan gyermekeit megértő, őket tudatosan, felkészülten nevelő anyává és apává válni.
Nagyon fontos, hogy tanulmányaink során ne csak az emberekről, a gyermekekről, de önmagunkról is szerezzünk ismereteket. Fejlődjék önismeretünk, önnevelő képességünk. Az emberek iránti érdeklődésünk egyre tudatosabbá, elmélyültebbé és rendszerezett megismerő törekvéssé váljék. Ismerjük meg önmagunkat, kortársainkat, a gyermekeket és a felnőtteket, a szűkebb és tágabb társadalmi környezetet. Találjuk meg ebben a képességeinknek és törekvéseinknek leginkább megfelelő helyet.
A tantárgy tanulásának módja A fent vázolt célokból is kitűnik, hogy olyan alapkérdésekkel foglalkozunk majd, amelyek mindenkit érdekelhetnek. A tananyagot elsősorban érteni és nem "bevágni" kell. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
SZEMÉLYISÉG ÉS NEVELÉS 9
A MARXIZMUS EMBERKÉPE 9
A SZEMÉLYISÉG 10
A NEVELÉS 14
A NEVELÉS MINT A TÁRSADALOM FUNKCIÓJA 18
A NEVELÉS CÉLJA ÉS FELADATAI 25
A SZEMÉLYISÉG ALKOTÓ TÉNYEZŐI 26
A SZERKEZET ÉS MŰKÖDÉS EGYSÉGE 27
A PSZICHIKUS FOLYAMATOK 28
A MEGISMERÉS 30
AZ ÉRZELEM 50
AZ AKARAT 58
A TEVÉKENYSÉG 61
A PSZICHIKUS TULAJDONSÁGOK 64
A SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS SZAKASZAI 71
A LELKI FEJLŐDÉS ÉRTELMEZÉSE 71
A CSECSEMŐ 74
A KISGYERMEK /1-3. év/ 77
AZ ÓVODÁS GYERMEK /3-6. év/ 80
A KISISKOLÁS GYERMEK /6-10. év/ 88
A FELSŐ TAGOZATOS GYERMEK /10-14. év/ 100
A SERDÜLŐ 104
AZ IFJÚ 108
ÖNISMERET, EMBERISMERET 111
AZ EMBERISMERETRŐL ÁLTALÁBAN 111
AZ EMBERI KAPCSOLATOK FORMÁI 113
A SZOCIALIZÁCIÓ 118
EGYÉN ÉS CSOPORT 124
CSOPORT ÉS KÖZÖSSÉG 130
AZ EMBERISMERET MÓDSZEREI 134
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem