kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Művelődési Intézet Népművészeti Osztály |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött keménykötés |
Oldalszám: | 94 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | |
A nevelés | 9 |
A szó jelentése | 9 |
A személyiség | 12 |
A személyiségfejlődés szakaszai | 15 |
A csecsemőkor | 17 |
A születés előtt: a magzati élet | 17 |
Az újszülött | 17 |
Testi és mozgásfejlődés | 18 |
A beszédtanulás | 18 |
Az anya-gyermek kapcsolat | 19 |
A kisgyermekkor | 19 |
Életkori jellemzők | 19 |
Mozgásfejlődés | 20 |
A beszédtanulás | 20 |
Értelmi fejlődés | 21 |
Érzelmi fejlődés | 21 |
Az óvodáskor | 22 |
Értelmi fejlődés | 22 |
Az érzelmek, az akarat és a társas magatartás fejlődése | 23 |
Alaptevékenység: a játék | 24 |
A mese bűvöletében | 26 |
A kisiskoláskor | 26 |
Az iskolaérettség | 26 |
Testi fejlődés | 28 |
Az idegrendszer fejlődése | 28 |
Értelmi fejlődés | 29 |
Érzelmi-akarati jellemzők | 31 |
Iskoláskor és serdülés előtt: a prepubertás | 33 |
Életkori sajátosságok | 33 |
Értelmi fejlődés | 33 |
Érzelmi sajátosságok | 34 |
Társas kapcsolatok | 35 |
Akarati fejlődés | 35 |
A serdülő | 36 |
Testi változások | 36 |
Érzelmi élete | 37 |
Milyen vagyok én? | 37 |
Az ifjú | 38 |
A személyiségfejlesztés (a nevelés) feladatai | 40 |
Az értelmi nevelés | 41 |
Az oktatás, mint az értelmi nevelés eszköze | 42 |
Az oktatás folyamata | 45 |
Az oktatás tartalma: a tananyag | 45 |
Az iskolai tanítás-tanulás filozófiai alapjai | 46 |
Az iskolai ismeretszerzés sajátosságai | 47 |
Az oktatási folyamat lélektani tényezői | 47 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 48 |
Az oktatás szervezeti keretei és munkaformái | 50 |
Szervezeti keretek és szervezeti formák | 50 |
Az óvodai foglalkozás | 51 |
Az oktatás munkaformái | 52 |
Az oktatás módszerei | 55 |
Az oktatás eszközei | 55 |
Az ellenőrzés és értékelés | 56 |
A permanens tanulás | 58 |
Az érzelmek formálása | 59 |
Az érzelmi nevelés célja | 59 |
Az érzelmi kulturáltság fejlesztésének pszichológiai alapjai és pedagógiai lehetőségei | 60 |
Az érzelmi nevelés eszközei | 61 |
A nevelő | 61 |
Az élmény | 62 |
A tevékenység | 63 |
A magasabbrendű érzelmek kialakítása | 63 |
Az intellektuális érzelmek | 63 |
Az esztétikai érzelmek | 64 |
Az erkölcsi érzelmek | 64 |
A lelkiismeret | 65 |
A jellem - a jellemformálás | 66 |
Az erkölcsi-társasdalmi tevékenységek megszervezése és a tapasztalatszerzés biztosítása | 67 |
Az erkölcsi tudatosság | 68 |
A gyermek erkölcsi ismereteinek és ítéleteinek sajátosságai | 68 |
Az erkölcsi tudatosság fejlesztése | 69 |
A meggyőződés | 69 |
A motívumok szerepe a meggyőzés formálásában | 69 |
Az akarat | 71 |
Az akarat fejlesztése | 72 |
Nevelés és önnevelés | 73 |
A tevékenységek szerepe a nevelésben | 74 |
A játék | 74 |
A játék sajátosságai | 75 |
A játék fajtái | 76 |
Ajtáék személyiségfejlesztő hatása | 77 |
A munka | 78 |
A munka a nevelés szolgálatában | 78 |
Tevékenység szabadidőben | 79 |
A szabadidő fogalma | 79 |
Szabadidő tevékenységek | 80 |
A tevékenységre nevelés pszichológiai alapjai és pedagógiai lehetőségei | 80 |
A motívumok | 80 |
A cselekvési automatizmusok | 81 |
Az alkotó tevékenység és az öntevékenység | 82 |
A közösségi tevékenységek rendszere | 83 |
A napirend és az életrend | 83 |
A napirend összeállítása | 84 |
Az életrend és a napirend hatékonyságának feltételei | 84 |
Az esztétikai (művészeti tevékenység szerepe a nevelésben | 86 |
Az esztétikum fogalma, lényege | 86 |
Az esztétikum szerepe a nevelésben | 87 |
Az esztétikai nevelés folyamata | 88 |
Pedagógiai feladatok | 89 |
Az esztétikai nevelés tartalma | 90 |
Az esztétikai nevelés alapelvei | 92 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.