1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselméletek a XIX. században

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 177 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Nyomtatta Kertész József könyvnyomdája, Karcag.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Gondviselés megengedte, hogy Fináczy Ernő, a neveléstörténetnek legnagyobb magyar búvára, klasszikus művét, amelynek első kötete majdnem harminc évvel ezelőtt jelent meg, ebben az ötödik kötetben... Tovább

Előszó

A Gondviselés megengedte, hogy Fináczy Ernő, a neveléstörténetnek legnagyobb magyar búvára, klasszikus művét, amelynek első kötete majdnem harminc évvel ezelőtt jelent meg, ebben az ötödik kötetben befejezhesse.
Ez a kötet nem terjeszkedik ki a nevelésnek a XIX. században jelentkező tényleges módjára és rendjére, a nevelési eljárásokra és intézményekre, hanem a neveléselméletek elemzésére korlátozza feladatát: a kultúrértékeknek milyen új rangsorát szerkesztik meg a XIX. század gondolkodói? hogyan rajzolják meg azt az új embermodellt, amelyben mint eszményben az új értékfelfogás testet ölt? mit tartanak azoknak az értékes művelődési javaknak, amelyeket a következő nemzedékre át akarnak származtatni? mik legyenek ennek az átszármaztatásnak új lélekformáló eszközei? Fináczy mesteri módon mutatja be, hogyan alakulnak át a filozófusok önkénytelenül pedagógusokká, mikép vonják le értékrendszerüknek a társadalom fokozatos átformálására, a nevelésre vonatkozó következményeit: hogyan bontakozik ki kultúrfilozófiájuk a nevelésnek egy-egy elméleti rendszerévé? így világosan tárulnak elénk azok a szellemi gyökerek, amelyek érthetővé teszik a XIX. század nevelési-művelődési eszményeit. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3-5
1. A tárgyalás határvonalai
2. A század arculata
I. Fejezet: Kant a nevelésről 6-18
3. Kant Immánuel
4. Alapvető problémák
5. Kant és Rousseau
6. Kant az értelmi és erkölcsi nevelésről
7. Kant etikája és a nevelés
II. Fejezet: A német idealizmus 19-80
8. Fichte
9. A német nemzethez intézett beszédek
10. Fichte és a nemzetnevelés
11. Fichte Államtana
12. A tudomány fensége
13. Fichte öröke
14. Schleiermacher
15. A köznevelés szervezete
16. Vallásoktatás
17. Schleiermacher elméletének mérlege
18. Hegel
19. Az állam szerepe a köznevelésben
20. A történelem bölcselete
21. A klasszikus nyelvek és irodalmak
22. Egy pedagógiai rendszer Hegel szellemében
23. Fröbel
24. Az embernevelés
25. Fröbel elméletének jelentősége
III. Fejezet: Herbart és követői 81-120
26. Herbart élete
27. Herbart filozófiája
28. Herbart pedagógiája
29. A tanterv elmélete
30. Az örök értékek
31. Herbart pedagógiájának hatása
32. Ziller
33. Stoy
34. Waitz
35. Willmann
36. Kármán
37. Kármán pedagógiai elmélete
38. Kármán pedagógiájának hatása
IV. Fejezet: A pesszimizmus pedagógiája 121-129
39. Schopenhauer Arthur
40. Hit és tudás
41. Lehet-e nevelni?
42. A pesszimizmus
V. Fejezet: A pozitivizmus. 130-170
43. Az új irány
44. Comte Ágost és a három fokozat törvénye
45 Nevelés a családban
46. A köznevelés
47. A tudományok hierarchiája
48. Tanulságok
49. John Stuart Mill
50. A szabadelvű nevelés
51. Herbert Spencer
52. Tények és eszmények
53. Alexander Bain
54. A tanterv és a módszer
55. A klasszikus nyelvek
56. A történelem
57. Visszatekintés
58. Olaszország
59. Roberto Ardigo
60. A szemléletesség
61. Alaptévedés
Név- és tárgymutató 171-176

Fináczy Ernő

Fináczy Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fináczy Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem