1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/2.

Tudományos közlemények/IV. évfolyam 2. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 121 oldal
Sorozatcím: Tudományos Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-681-843-6
Megjegyzés: Angol nyelvű tartalomjegyzékkel és előszóval. Negyedévente megjelenő lap, 500 példányban. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"ÖNÁLLÓ TANULÁS A GIMNÁZIUMI TANTERVBEN (Összehasonlító tartalomelemzés)
BERNÁTH JÓZSEF
ÖSSZEFOGLALÓ
A szolnoki Varga Katalin Gimnáziumban folyó komplex pedagógiai kísérletező munkához... Tovább

Előszó

Részlet:
"ÖNÁLLÓ TANULÁS A GIMNÁZIUMI TANTERVBEN (Összehasonlító tartalomelemzés)
BERNÁTH JÓZSEF
ÖSSZEFOGLALÓ
A szolnoki Varga Katalin Gimnáziumban folyó komplex pedagógiai kísérletező munkához kapcsolódó vizsgálatok keretében 1978/79-ben sor került az akkor hatályos 1962-es gimnáziumi tanterv tartalomelemzésére. A tartalomelemzés hierarchikusan tagolt kategóriarendszerének megalkotásakor már e vizsgálatban előnyben részesítettük az önálló tanulás feltételeinek és lehetőségeinek fogalmait Az időközben életbe lépett 1978-as gimnáziumi tanterv összetevőin most megismételtük a tartalomelemzést: az újszerű tantervi fejezetek (pl./Alapelvek a gimnázium nevelő és oktató munkájához/ 'Felzárkóztatás és orientáció' stb.) elemzésére a korábbival párhuzamosan egy új, második kategória- rendszert is alkalmaztunk. A két elemzés gyakorisági eredményeinek összevetésére elsősorban azzal a céllal vállalkoztunk, hogy kimutassuk: az önálló tanulás és annak feltételei szempontjából változott—e a tantervi szabályozás, s ha igen, milyen mértékben.
Cikkünkben tételesen tárgyaljuk az egyes kategóriák és alkategóriák gyakoriságának, súlyának az 1962-es és 1978-as dokumentum közötti eltolódását. A számszerű eredményékből az a következtetés vonható le, hogy az önálló tanulás tantervi megalapozása lényegesen változott Az 1978-as tanterv készítői a tudáshoz vezető utat egyenrangúnak tartják a tudással, hangsúlyozzák a "tanulás tanítását", és elismerik a több forrásból történő szellemi építkezés szükségét. Az új tanterv az önvezérlő tanulást támogatja. A cikk végén kitérünk azokra a tényezőkre, amelyek a tantervi változás gyakorlati hatásosságát befolyásolhatják, köztük a tankönyvekre és a felsőoktatási - elsősorban felvételi - követelményeknek a középfokú oktatásra történő visszahatására." Vissza

Tartalom

BERNÁTH József: Önálló tanulás a gimnáziumi tantervben (Összehasonlító tartalomelemzés) 7
PÁLDI János: Az önálló tanulás a gimnáziumi tankönyvekben 27
HABERMANN M.Gusztáv: A középiskolások reprezentatív multivariáns pedagógiai—pszichológiai vizsgálatának változórendszere 40
SARLÓS Katalin: A francia iskolareform - a Prostbizottság javaslatai a korszerű líceum kialakítására 118
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/2. Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/2. Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/2.

A borító enyhén foltos.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba