1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/1.

Tudományos közlemények/IV. évfolyam 1. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 93 oldal
Sorozatcím: Tudományos Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-681-842-8
Megjegyzés: Angol nyelvű tartalomjegyzékkel és előszóval. Negyedévente megjelenő lap, 500 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"ISKOLAI TANULÓK SZOCIÁLIS HÁTTERE ÉS PERCEPCIÓJUK TANÁRAIK NEVELŐI ATTITŰDJÉRŐL
BOLLA ISTVÁN KÁROLY
ÖSSZEFOGLALÓ
Jelen tanulmányban a tanárok nevelői attitűdjeinek diákok általi... Tovább

Előszó

Részlet:
"ISKOLAI TANULÓK SZOCIÁLIS HÁTTERE ÉS PERCEPCIÓJUK TANÁRAIK NEVELŐI ATTITŰDJÉRŐL
BOLLA ISTVÁN KÁROLY
ÖSSZEFOGLALÓ
Jelen tanulmányban a tanárok nevelői attitűdjeinek diákok általi észlelését vizsgáló kutatásról számolok be. Azt, hogy a diákok milyennek látják tanáraik nevelői attitűdjét, számtalan dolog befolyásolja; elsősorban persze az, hogy milyen tanáraik nevelői attitűdje a valóságban. Emellett nyilván olyan tényezők is hatnak, melyek e percepciót a diákok oldaláról határozzák meg (pszichés tényezők, pl. szorongásuk szintje, iskolai előmenetelben tényezők, de akár kapcsolatuk is az adott tanárral). E kézenfekvő tényezők vizsgálata fontos szempontrendszerét jelenti annak a kutatásnak, amiből e beszámoló született. Az írásban egy igen fontos további befolyásoló tényezőt emelek ki, nevezetesen a diákok családjának szociális státusát, és azt vizsgálom, hogy e tényező milyen kapcsolatban van azzal, hogy milyennek látja a tanuló tanárai nevelői attitűdjét.
A vizsgálat általános iskolák felső tagozatába és gimnáziumokba járó 8 évfolyam 24 osztályában történt, a résztvevők száma közel 700 fő volt. Az alkalmazott mérőeszközök közül jelen beszámoló szempontjából kettőnek van jelentősége: 1. a tanulók családjának szociális helyzetét egy SES (szocioökonómiai státusz) kérdőívvel mértem; 2. a tanárok nevelői attitűdjéről kialakult percepciójukat az IMAS teszt módosított változatával vizsgáltam.
Az írásban részletesen ismertetem a SES-skála kialakításának lépéseit és a közbenső eredményeket.
Az elemzés döntő hipotézise az volt, hogy a SES-skála magasabb értékeivel jellemzett csoportok a tanáraik attitűdjét is jobbnak (,melegebbnek' és engedékenyebbnek) fogják látni, mint az alacsonyabb értékkel jellemzett csoportok. Talán nem olyan meglepő, hogy ez a feltételezés nem igazolódott. Az elemzés végső eredménye többek közt az, hogy alacsony értékű, de szignifikáns korreláció tanúsága szerint a magas SES-csoportba tartozók az osztályfőnök attitűdjét ,hidegebbnek' látják, mint a többi SES-csoportba tartozó tanulók." Vissza

Tartalom

BOLLA István Károly: Iskolai tanulók szociális háttere és percepciójuk tanáraik nevelői attitűdjéről 5
SARLÓS Katalin: 16-18 akció 77
SARLÓS Katalin: A francia iskolareform - A Legrand-bizottság elképzelései a college átalakításáról (Louis Legrand: Pour un college démocratique. Paris, 1983. La Documentation Française.) 87-93
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/1. Neveléselmélet és iskolakutatás 1985/1.

A borító enyhén töredezett, szakadt.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba