1.059.328

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 3. változatlan utánnyomás. Tankönyvi szám: J11-213.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A neveléselmélet fogalma
A nevelés hosszas társadalmi gyakorlata során szükségessé vált a nevelési tapasztalatok és a nevelésre vonatkozó gondolatok összegezése, elvi általánosítása és rendszerbe... Tovább

Előszó

A neveléselmélet fogalma
A nevelés hosszas társadalmi gyakorlata során szükségessé vált a nevelési tapasztalatok és a nevelésre vonatkozó gondolatok összegezése, elvi általánosítása és rendszerbe foglalása. Igy keletkezett a neveléselmélet tudománya. A neveléselmélet (a szóhasználat neveléstan, neveléstudomány, pedagógia néven is emlegeti) a nevelésre vonatkozó ismeretek rendszeres összefoglalása, a nevelés folyamatának fogalmaival, tényeivel, jelenségeivel és törvényszerüségeivel foglalkozó tudomány.
Tudjuk, hogy a nevelés társadalmi tevékenység. A társadalmi fejlődés objektiv törvényei, a gazdasági, politikai, szociális és kulturális adottságok mindenkor meghatározzák az adott társadalom nevelésének célját, tartalmát, feladatait, módszereit, intézményeit és e nevelésre vonatkozó elméletet, a nevelés tudományát is. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A neveléselmélet fogalma3
A burzsoa neveléselmélet3
A szocialista neveléselmélet5
A neveléselmélet tárgya6
A neveléselmélet tanulmányozásának jelentősége6
A neveléselmélet alapfogalmai8
A nevelés folyamata8
A nevelés tágabb és szükebb fogalma8
A nevelés folyamata9
A nevelés folyamatának célja11
A nevelés folyamatának feladatai és azok egysége13
A nevelés cél- és feladatrendszere az általános iskola viszonylatában14
A nevelés folyamatának központi alapelve: a világnézeti nevelés16
A világnézet és a világnézeti nevelés lényegének helyes értelmezése16
A világnézeti nevelés helye a nevelés folyamatában17
A nevelés alapelvei18
A nevelés alapelveinek lényege, rendszere és összefüggése
A kommunista eszmeiség elve19
A tudatosság elve19
Az aktivitás elve20
A közösségi nevelés és az egyéni bánásmód elve21
A követelés és tisztelet elve23
A pozitivumokra való támaszkodás elve24
A tervszerüség elve24
Az életkori sajátosságok figyelembevételének elve25
A nevelő vezetőszerepének és a növendék önállóságának elve26
A nevelőhatások egységének elve27
A nevelés szervezete27
A családi közösség28
A nevelés lehetősége és tényezői a családban28
A családi nevelés feltételei és feladatai29
A családi nevelés hibái30
A család és az iskola kapcsolata31
A család és az iskola együttmüködésének formái32
Az iskolaközösség35
Az iskolaközösség vonásai36
Az iskolaközösség kialakulása36
Az iskolaközösség szervezete37
A nevelőközösség37
A tanulóközösség38
Az osztályközösség39
Az uttörőközösség40
Az osztályfőnök nevelőmunkája40
A társadalom közössége44
A nevelés módszerei44
A meggyőzés és egyes formái49
A gyakorlás és egyes formái, eszközei, tényezői55
Értelmi nevelés69
Korszerü általános müveltség nyujtása69
Az általános müveltség hagyományos fogalma és birálata71
A korszerü általános müveltség az általános iskolában: "alapmüveltség"73
Az értelmi képességek fejlesztése74
Az érzékelés és észlelés fejlesztése74
A figyelem fejlesztése75
Az emlékezet fejlesztése75
A képzelet fejlesztése76
A gondolkodás fejlesztése76
A tudományos világnézet kialakítása77
A világnézet kialakulásának folyamata77
Az általános iskolai tanulók világnézeti fejlettsége79
A világnézeti nevelés tartalma az általános iskolában80
A világnézeti nevelés lehetősége a tanítási órákon81
A világnézeti nevelés lehetősége a tanitási órákon kívül85
A vallásos világnézet és nevelőmunkánk feladatai87
Politechnikai nevelés90
A marxizmus-leninizmus klasszikusai a politechnikai oktatásról90
A politechnikai nevelés, mint az iskolával szemben támasztott társadalmi igény93
A politechnikai képzés és az általános iskola94
A gyakorlati foglalkozás elnevezésü tantárgy fogalma-célja-feladatai-alapvető elvei-kapcsolata a nevelés többi területeivel99
A gyakorlati foglalkozás tanitásának tartalmi kérdései: müszaki, mezőgazdasági és háztartási ismeretek és gyakorlatok tanitása102
Politechnikai oktatás és szakmai irányu képzés a gimnáziumban105
Erkölcsi nevelés108
Alapismeretek108
Az erkölcs fogalma108
Az erkölcs történeti jellege108
Az erkölcs osztályjellege108
Az egyes erkölcsi rendszerek történeti áttekintése109
A kommunista erkölcs kialakulása110
A kommunista erkölcs tartalmi jegyei112
A kommunista erkölcsi nevelés folyamata116
A kommunista erkölcsi nevelés folyamata és fő mozzanatai116
Az erkölcsi nevelés kapcsolata a nevelés többi területeivel119
A gyermek erkölcsi fejlődése120
A kommunista erkölcsi nevelés területei121
A közösségi nevelés122
Szocialista humanizmusra nevelés137
Munkára nevelés140
Szocialista fegyelemre nevelés148
Szocialista hazafiságra-proletár nemzetköziségre nevelés153
Jellemnevelés159
Esztétikai nevelés163
Az esztétikai nevelés fogalma, célja és helye a szocialista nevelési rendszerben; kapcsolata a nevelés többi területeivel163
Az esztétikai nevelés alapjai, elemei, feladatai és elvei165
Az esztétikai nevelés tartalma és eszközei az általános iskolában170
Esztétikai nevelés és rajzoktatás170
Képzőmüvészeti esztétikai nevelés172
Esztétikai nevelés a szépirodalom segítségével175
Zenei esztétikai nevelés177
Táncmüvészet és esztétikai nevelés179
Szinház és film az esztétikai nevelésben180
A tanulók osztályon és iskolán kivüli müvészi tevékenységének formái181
A pedagógus egyéniségének szerepe a tanulók esztetikai nevelésében182
Az esztetikai nevelés területeinek koordinálása184
Testi nevelés185
A testi nevelés fogalma és helye a szocialista nevelési rendszerben185
A testi nevelés -célja, feladatai, alapvető elvei, kapcsolata, a nevelés többi területeivel187
A testi nevelés szerepe és feladatai az általános iskolai nevelésben192
Az életkori sajátosságok ismeretének fontossága a testi nevelésben195
Az iskolai testi nevelés eszközei: a testgyakorlatok - a természet természetes erői - egészségügyi feltételek197
A szocialista pedagogus személyisége204
A szocialista pedagógus legfőbb tulajdonságai206
nevelői hivatásérzet206
az eszmei-politikai fejlettség206
sokoldalu képzettség, magas szinvonalu általános müveltség208
pedagógiai és módszertani felkészültség208
a gyermek iránti szeretet és a gyermek egyéniségének megbecsülése210
alkotó munka és bátor kezdeményezés iránti érzék212
A különleges nevelés kérdései213
A különleges nevelés tárgya és feladatai213
A testi fogyatékosságok214
Az érzékszervi fogyatékosságok215
A szellemi fogyatékosságok219
A nehezen nevelhetőség esetei220
A fiatalkori bünözés222
Irodalom225
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléselmélet Neveléselmélet Neveléselmélet Neveléselmélet

A borító javított, enyhén kopott. A lapélek kissé foltosak, elszíneződtek.

Állapot:
1.640 Ft
820 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Neveléselmélet Neveléselmélet Neveléselmélet Neveléselmélet

A borító foltos, kopott, a gerinc javított. A tartalomjegyzékben és a borítón bejegyzés látható.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
1.310 ,-Ft 20
10 pont kapható
Kosárba