1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Gödöllő
Kiadó: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Tanárképző Intézet
Kiadás helye: Gödöllő
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 259 oldal
Sorozatcím: Az Agrártudományi Egyetem Tanárképző Intézetének kiadványai
Kötetszám: 20
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 510 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a jegyzet a Tanárképző Intézet hallgatóinak neveléselméleti tanulmányaihoz készült, magába foglalja a pedagógia általános alapjait és a neveléselméletet. Célja a neveléselméleti alapfogalmaknak,... Tovább

Előszó

Ez a jegyzet a Tanárképző Intézet hallgatóinak neveléselméleti tanulmányaihoz készült, magába foglalja a pedagógia általános alapjait és a neveléselméletet. Célja a neveléselméleti alapfogalmaknak, összefüggéseknek, törvényszerűségeknek, a főbb problémaköröknek a megismertetése, amely lehetővé teszi az oktatás és nevelés, az elmélet és gyakorlat egységének biztosítását, eligazodást nyújt a pedagógia elméleti kérdéseiben és a gyakorlati pedagógiai munkában mindezek alkalmazását, érvényesítését lehetővé teszi.
A neveléselmélet behatóbb vizsgálata együtt jár azzal a követelménnyel :
a./ hogy komplexitásában lássuk a nevelés tárgykörét, amelynek összetevői a következők:
1. A nevelés fogalma és főbb vonásai
2. A nevelés cél- és eszközrendszere
3. A személyiség pedagógiai fogalma, a személyiség-alakítás lehetősége és szükségessége
4. A nevelési folyamat jellege
5. A nevelés módszerei
6. A nevelés színterei
7. A nevelés tervezése, eredményességének vizsgálata
b./ hogy megfelelően értékeljük a neveléselmélet szerepét és helyét a pedagógián belül.
c./ hogy lássuk milyen kapcsolat van a neveléselmélet és más tudományok között. Vissza

Tartalom

Bevezetés
I. Fejezet 7 oldal
NEVELÉS ÉS NEVELÉSTUDOMÁNY
II. Fejezet 22
A NEVELÉS CÉLJA ÉS FELADATAI
III. Fejezet 34
A SZEMÉLYISÉGALAKÍTÁS LEHETŐSÉGE ÉS SZÜKSÉGESSÉGE
IV. Fejezet 46
A SZEMÉLYISÉG MEGISMERÉSÉNEK TERÜLETEI ÉS
MÓDSZEREI
V. Fejezet 56
A NEVELÉS FOLYAMATA
VI. Fejezet 7o
TANÁR ÉS DIÁK A NEVELÉSI FOLYAMATBAN
VII. Fejezet 8o
A NEVELÉS KÖZÖSSÉGI JELLEGE
VIII. Fejezet 97
AZ ÉRTELMI NEVELÉS
IX. Fejezet 106
A POLITECHNIKAI NEVELÉS/OKTATÁS,KÉPZÉS/
X. Fejezet 134
AZ ERKÖLCSI- POLITIKAI-VILÁGNÉZETI NEVELÉS
XI .Fejezet 152
AZ ESZTÉTIKAI NEVELÉS
XII. Fejezet 167
A TESTI NEVELÉS
XIII. Fejezet 184
A NEVELÉS SZÍNTEREINEK FELADATAI ÉS MÓDSZEREI
A NEVELÉSI FŐ FELADATOKNAK
MEGOLDÁSÁBAN
XIV. Fejezet 241
NEVELÉSI EREDMÉNYVIZSGÁLAT,A NEVELÉS
TERVEZÉSE
Bibliográfia
Név és tárgymutató
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem