1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Műanyag kötés
Oldalszám: 319 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 41006.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A nevelés fogalma5
A nevelés mint a társadalom funkciója5
A nevelés eredete és általános társadalmi funkciója5
A nevelés kettős arculata5
A nevelés történeti és osztályjellege6
A nevelés nemzeti jellege7
A nevelés mint a felépítmény része8
A nevelés mint emberek hatása emberekre10
A nevelés célirányos, tervszerű és szervezett folyamat10
A közvetlen és közvetett pedagógiai hatás11
A nevelői hatások és a spontán hatások viszonya11
A gyermek a nevelési folyamat aktív tényezője11
Kikre irányul a nevelés? A permanens nevelés eszméje12
A pedagógia alapfogalmai14
Művelés, művelődés, műveltség14
Szűkebb értelemben vett nevelés, oktatás15
Képzés15
A nevelés tudománya: a pedagógia17
A pedagógia fogalma, helye a többi tudományok között17
A pedagógia filozófiai, módszertani alaptudománya és segédtudományai18
A pedagógia pártossága19
A pedagógia segéd- és határtudományai20
A pedagógiának mint tudománynak a jellege24
A pedagógiai kutatás módszerei26
A filozófiai, az elméleti elemző módszer26
A pedagógiai folyamat, a pedagógiai akció kutatásának módszerei27
A tények, kísérleti adatok összegyűjtésének, feldolgozásának statisztikai módszerei44
Az általános pedagógia részei. Speciális pedagógiai tudományok61
A nevelés lehetősége65
Az öröklés, a fiziológiai feltételek és a környezeti feltételek viszonya a fejlődésben66
A környezeti feltételek és a nevelés szerepe a képességek, tulajdonságok, jellemvonások kialakulásában67
A közvetlen környezet szerepe a fejlődésben70
A lét és tudat viszonya a fejlődésben74
A kommunista nevelés célja és feladatai76
A nevelési cél értelmezése, társadalmi meghatározottsága76
Az ember egyoldalú fejlődése a tőkés társadalomban78
A sokoldalúan fejlett ember eszménye mint a kommunista nevelés általános célja82
A kommunista nevelés részletes célja. A kommunista nevelés fő feladatai91
A művelődési javak szerinti nevelési fő feladatok93
A tudományos nevelés93
A politechnikai nevelés (képzés)97
A politechnikai nevelés fogalma97
A politechnikai képzés tartalma98
A politechnikai képzés részei99
A politechnikai képzés rendszere iskoláinkban101
A politechnikai képzés nevelő hatása103
Az erkölcsi nevelés104
Az erkölcsi nevelés helye és jelentősége a kommunista nevelésben104
Az erkölcsi nevelés tartalma és feladatai105
Az esztétikai nevelés142
Az esztétikai nevelés célja, ismeretelméleti és pszichológiai alapjai142
Az esztétikai nevelés ágai147
Az esztétikai nevelés kapcsolata a többi nevelési feladattal156
A testi nevelés157
A testi nevelés feladatai158
A testi nevelés eszközrendszere165
A testi nevelés színterei168
A testi nevelésnek és a nevelés többi fő feladatának kapcsolata169
A világnézeti nevelés feladatai171
A pszichikus folyamatok szerinti nevelési fő feladatok188
Az értelmi képességek fejlesztése190
Az érzékelés fejlesztése190
Az észlelés fejlesztése191
Az emlékezés fejlesztése193
A képzelet fejlesztése194
A gondolkodás fejlesztése195
Az érzelmek nevelése200
Az akarat nevelése204
A tevékenységre nevelés feladatai207
A nevelés intézményei213
Az iskola213
A szocialista közoktatásügyi politika alapelvei213
Iskolarendszerünk214
Felsőfokú oktatási rendszerünk218
Felnőttoktatás, továbbképzés, népművelés219
Az ifjúsági szervezet219
A család222
Félig bentlakásos és bentlakásos nevelőintézmények227
Gyermek- és ifjúságvédelem230
Nevelés a közösségben231
A közösség jelentősége a kommunista nevelésben231
A közösség fogalma és ismérvei232
A gyermekközösség sajátosságai234
Az iskola mint közösség236
Az iskolai közösségek és a kommunista ifjúsági mozgalom238
A tanulóközösség tevékenységi ágai241
A közösség és a tanulás241
A közösség és a tantervileg kötelező gyakorlati munka242
Az érdeklődés, a tudásvágy felkeltése. szakkörök243
Politikai-ideológiai felvilágosítás, politikai akciók245
A közösség és a honvédelem246
A közösség és a társadalmi munka247
A közösség kulturális és művészeti tevékenysége248
A közösség testedző és sporttevékenysége250
Közösség felelőssége tagjai magatartásáért, a rendért, a fegyelemért251
A közösség felépítése, tagozódása252
A közösség fejlődésének szakaszai257
A közösségi közvélemény257
A közösség szervezettsége, vezető szervei, tisztségviselői262
A távlatok rendszere267
A hagyomány szerepe a közösségi nevelésben271
Az egyénre való ráhatás módja a közösségben272
A pedagóguskollektíva feladatai az iskolai közösségben276
A nevelés módszerei281
A követelés282
A meggyőzés283
Példa- és eszménykép állítása a tanulók elé, minták bemutatása284
Beszélgetés, vita, előadás, magyarázat289
Eseményeken, rendezvényeken való részvétel, látogatások, találkozások292
A tanulók részvétele világnézetileg, erkölcsileg értékes tevékenységben292
A gyakorlás293
Az ellenőrzés és értékelés299
Az elismerés módszere305
A büntetés módszere309

Dr. Ágoston György

Dr. Ágoston György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Ágoston György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Neveléselmélet

A könyvben számos helyen ceruzás aláhúzások találhatók.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba