kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 401 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-1407-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52383/1. |
Nevelés és neveléstudomány | 5 |
A nevelés fogalma | 7 |
A neveléstudomány fogalma és funkciója | 11 |
A pedagógia kapcsolata más tudományokkal | 14 |
A pedagógiai kutatás módszerei | 16 |
A nevelés lehetősége és szükségessége | 29 |
Átöröklés, környezet, nevelés | 31 |
A nevelhetőség problémája | 39 |
Nevelési cél, nevelési feladatok | 43 |
A nevelési cél funkciója | 45 |
A marxizmus embereszményének kérdése | 48 |
A nevelés fő feladatai | 51 |
A cél- és eszközrendszer kapcsolata | 54 |
A gyermke és a pedagógus a nevelés folyamatában | 57 |
A gyermek a nevelési folyamatban | 59 |
A gyermek megismerése a nevelés folyamán | 64 |
A pedagógus a nevelési folyamatban | 68 |
A nevelés folyamata | 75 |
A nevelés mint társadalmi folyamat | 78 |
A nevelés minta személyiségformálás folyamata | 79 |
A nevelési folyamat belső szerkezete | 81 |
A nevelés alapelvei | 85 |
A szocialista nevelés közösségi jellege | 89 |
A szocialista közösség jellemzői | 91 |
A tanulók szocialista közösségi nevelésének sajátosságai és fejlesztésének korszerű tendenciái | 94 |
A szocialista tanulóközösség korszerű struktúrája, alkotórészeinek sajátos tevékenységi köre | 100 |
A tanulóközösség szocialista fejlődésének mozgástörvényei | 104 |
A személyiség nevelése a közösségben | 110 |
A pedagógus és a pedagóguskollektíva szerepe a tanulóközösség nevelésében | 111 |
A nevelés módszerei | 113 |
A módszer fogalma és sajátosságai | 115 |
A nevelési módszerek osztályozása | 121 |
Az értelmi nevelés | 137 |
Az értelmi nevelés jelentőségének növekedése korunkban | 139 |
A képességek mibenléte | 140 |
Általános és speciális képességek | 140 |
A képességek fejlesztésének pedagógiai feltételei | 143 |
A politechnikai képzés | 149 |
Fogalmi meghatározása, pedagógiai jelentősége | 151 |
A politechnikai képzés tartalma | 155 |
A politechnikai képzés megvalósításának iskolai színterei | 156 |
Az erkölcsi-politikai nevelés folyamata | 163 |
Az erkölcsi magatartás | 165 |
A személyiség erkölcsi-politikai tulajdonságainak kialakítása | 168 |
Az esztétikai nevelés | 171 |
Az esztétikum | 189 |
Az esztétikai nevelés szükségessége | 191 |
Az esztétikai tevékenység | 192 |
Az esztétikai élmény | 193 |
Az esztétikai nevelés ágazatai | 196 |
Az esztétikai nevelés résztényezői és ezek összefüggései | 199 |
A testi nevelés | 202 |
A testi nevelés célja, feladatai és helye a nevelési folyamatban | 209 |
A testi nevelés formái és módszerei az iskolában | 211 |
A tanulók testi nevelése a tanítási órán kívül | 214 |
A nevelőtestület feladatai a családban folyó testi nevelés befolyásolásában | 226 |
A világnézet nevelés | 230 |
A világnézet kialakulását meghatározó tényezők, a világnézeti nevelés feladatai | 230 |
A nevelés fő feladatainak szerepe a világnézet formálásában | 233 |
A világnézeti nevelés folyamata | 235 |
Az oktatás nevelő hatása | 245 |
A nevelési tapasztalatok biztosítása az oktatás folyamatában | 248 |
A nevelési általánosítás, tudatosítás-értelmezés lehetőségei az oktatásban | 255 |
A szokások kialakulását elősegítő tevékenységek biztosításának lehetőségei az oktatási folyamatban | 258 |
A tanítási órán kívül folyó iskolai nevelés lehetőségei | 263 |
Az osztályfőnök nevelőmunkája | 267 |
Az osztályfőnöki óra | 271 |
A kollégiumi nevelés | 273 |
A kollégiumi nevelés célja, feladata, jelentősége | 276 |
A kollégiumi nevelés tartalma, módszerei, eszközrendszere | 279 |
A kollégiumi közösség szerkezete | 281 |
A kollégiumi közösség önkormányzati szervei | 283 |
Az igazgató és a nevelőtanárok munkájának megszervezése | 291 |
Az iskolai és a kollégiumi munka kapcsolatának biztosítása | 292 |
A kollégiumok, a bentlakásos intézmények perspektívái | 293 |
Az ifjúsági mozgalom helye a nevelés rendszerében | 294 |
A Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség főbb jellemzői | 295 |
Az ifjúsági mozgalom helye az iskolában | 297 |
A tanintézeti KISZ-tevékenység tartalma | 299 |
A tanintézeti KISZ-szervezetek szervezeti felépítése | 307 |
A Kisz nevelőmunkájának módszerei, eszközei | 310 |
A KISZ tevékenységének új vonásai a KISZ KB ápr. 17-i ülése alapján | 311 |
A családi nevelés | 315 |
A család - a nevelés egyik színtere | 317 |
A gyermek a családi közösségben | 318 |
A családi nevelés tartalma és módszerei | 321 |
A család és az iskola kapcsolata | 327 |
Nevelésieredmény-vizsgálat, a nevelés tervezése | 331 |
A közösség és az egyén fejlettségének mutatói | 333 |
A nevelésieredmény-vizsgálat módszerei | 337 |
A nevelőmunka tervezésének elvi kérdései | 342 |
A tervezés módja | 344 |
Legfontosabb tervek az iskolában | 345 |
A szexuális nevelés | 347 |
Szexuálpedagógiai alapfogalmak | 351 |
A szexuális nevelés feladatai és alapelvei | 353 |
A szexuális nevelés fejlődéspszichológiai alapjairól | 357 |
A szexuális nevelés megtervezése és megvalósítása | 360 |
A szexuális nevelés módszerei és eszközei | 362 |
A magyar köznevelés fejlődése, jelenlegi helyzete és perspektívái | 367 |
Magyarország köznevelésügye az ellenforradalom korában | 370 |
Népi demokráciánk köznevelésügyének fejlődése | 376 |
Közoktatási rendszerünk felépítése | 379 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.