kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 319 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 41006. Fekete-fehér ábrákkal. |
A nevelés fogalma | 5 |
A nevelés mint a társadalom funkciója | 5 |
A nevelés eredete és általános társadalmi funkciója | 5 |
A nevelés kettős arculata | 5 |
A nevelés történeti és osztályjellege | 6 |
A nevelés nemzeti jellege | 7 |
A nevelés mint a felépítmény része | 8 |
A nevelés mint emberek hatása emberekre | 10 |
A nevelés célirányos, tervszerű és szervezett folyamat | 10 |
A közvetlen és közvetett pedagógiai hatás | 11 |
A nevelői hatások és a spontán hatások viszonya | 11 |
A gyermek a nevelési folyamat aktív tényezője | 11 |
Kikre irányul a nevelés? A permanens nevelés eszméje | 12 |
A pedagógia alapfogalmai | 14 |
Művelés, művelődés, műveltség | 14 |
Szűkebb értelemben vett nevelés, oktatás | 15 |
Képzés | 15 |
A nevelés tudománya: a pedagógia | 17 |
A pedagógia fogalma, helye a többi tudományok között | 17 |
A pedagógia filozófiai, módszertani alaptudománya és segédtudományai | 18 |
A pedagógia pártossága | 19 |
A pedagógia segéd- és határtudományai | 20 |
A pedagógiának mint tudománynak a jellege | 24 |
A pedagógiai kutatás módszerei | 26 |
A filozófiai, az elméleti elemző módszer | 26 |
A pedagógiai folyamat, a pedagógiai akció kutatásának módszerei | 27 |
A tények, kísérleti adatok összegyűjtésének, feldolgozásának statisztikai módszerei | 44 |
Az általános pedagógia részei. Speciális pedagógiai tudományok | 61 |
A nevelés lehetősége | 65 |
Az öröklés, a fiziológiai feltételek és a környezeti feltételek viszonya a fejlődésben | 66 |
A környezeti feltételek és a nevelés szerepe a képességek, tulajdonságok, jellemvonások kialakulásában | 67 |
A közvetlen környezet szerepe a fejlődésben | 70 |
A lét és tudat viszonya a fejlődésben | 74 |
A kommunista nevelés célja és feladatai | 76 |
A nevelési cél értelmezése, társadalmi meghatározottsága | 76 |
Az ember egyoldalú fejlődése a tőkés társadalomban | 78 |
A sokoldalúan fejlett ember eszménye mint a kommunista nevelés általános célja | 82 |
A kommunista nevelés részletes célja. A kommunista nevelés fő feladatai | 91 |
A művelődési javak szerinti nevelési fő feladatok | 93 |
A tudományos nevelés | 93 |
A politechnikai nevelés (képzés) | 97 |
A politechnikai nevelés fogalma | 97 |
A politechnikai képzés tartalma | 98 |
A politechnikai képzés részei | 99 |
A politechnikai képzés rendszere iskoláinkban | 101 |
A politechnikai képzés nevelő hatása | 103 |
Az erkölcsi nevelés | 104 |
Az erkölcsi nevelés helye és jelentősége a kommunista nevelésben | 104 |
Az erkölcsi nevelés tartalma és feladatai | 105 |
Az esztétikai nevelés | 142 |
Az esztétikai nevelés célja, ismeretelméleti és pszichológiai alapjai | 142 |
Az esztétikai nevelés ágai | 147 |
Az esztétikai nevelés kapcsolata a többi nevelési feladattal | 156 |
A testi nevelés | 157 |
A testi nevelés feladatai | 158 |
A testi nevelés eszközrendszere | 165 |
A testi nevelés színterei | 168 |
A testi nevelésnek és a nevelés többi fő feladatának kapcsolata | 169 |
A világnézeti nevelés feladatai | 171 |
A pszichikus folyamatok szerinti nevelési fő feladatok | 188 |
Az értelmi képességek fejlesztése | 190 |
Az érzékelés fejlesztése | 190 |
Az észlelés fejlesztése | 191 |
Az emlékezés fejlesztése | 193 |
A képzelet fejlesztése | 194 |
A gondolkodás fejlesztése | 195 |
Az érzelmek nevelése | 200 |
Az akarat nevelése | 204 |
A tevékenységre nevelés feladatai | 207 |
A nevelés intézményei | 213 |
Az iskola | 213 |
A szocialista közoktatásügyi politika alapelvei | 213 |
Iskolarendszerünk | 214 |
Felsőfokú oktatási rendszerünk | 218 |
Felnőttoktatás, továbbképzés, népművelés | 219 |
Az ifjúsági szervezet | 219 |
A család | 222 |
Félig bentlakásos és bentlakásos nevelőintézmények | 227 |
Gyermek- és ifjúságvédelem | 230 |
Nevelés a közösségben | 231 |
A közösség jelentősége a kommunista nevelésben | 231 |
A közösség fogalma és ismérvei | 232 |
A gyermekközösség sajátosságai | 234 |
Az iskola mint közösség | 236 |
Az iskolai közösségek és a kommunista ifjúsági mozgalom | 238 |
A tanulóközösség tevékenységi ágai | 241 |
A közösség és a tanulás | 241 |
A közösség és a tantervileg kötelező gyakorlati munka | 242 |
Az érdeklődés, a tudásvágy felkeltése. szakkörök | 243 |
Politikai-ideológiai felvilágosítás, politikai akciók | 245 |
A közösség és a honvédelem | 246 |
A közösség és a társadalmi munka | 247 |
A közösség kulturális és művészeti tevékenysége | 248 |
A közösség testedző és sporttevékenysége | 250 |
Közösség felelőssége tagjai magatartásáért, a rendért, a fegyelemért | 251 |
A közösség felépítése, tagozódása | 252 |
A közösség fejlődésének szakaszai | 257 |
A közösségi közvélemény | 257 |
A közösség szervezettsége, vezető szervei, tisztségviselői | 262 |
A távlatok rendszere | 267 |
A hagyomány szerepe a közösségi nevelésben | 271 |
Az egyénre való ráhatás módja a közösségben | 272 |
A pedagóguskollektíva feladatai az iskolai közösségben | 276 |
A nevelés módszerei | 281 |
A követelés | 282 |
A meggyőzés | 283 |
Példa- és eszménykép állítása a tanulók elé, minták bemutatása | 284 |
Beszélgetés, vita, előadás, magyarázat | 289 |
Eseményeken, rendezvényeken való részvétel, látogatások, találkozások | 292 |
A tanulók részvétele világnézetileg, erkölcsileg értékes tevékenységben | 292 |
A gyakorlás | 293 |
Az ellenőrzés és értékelés | 299 |
Az elismerés módszere | 305 |
A büntetés módszere | 309 |
A borító kissé kopottas, töredezett. A borító részben elvált a gerinctől. Könyvtári könyv volt.