1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléselmélet

Főiskolai jegyzet

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Főiskolai jegyzet. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A szerző előszava8
A neveléselmélet tárgya, helye a neveléstudományok rendszerében11
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok11
A tárgy kifejtése11
Összefoglaló megállapítások15
Kérdések és feladatok16
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)17
Felhasznált (és ajánlott) irodalom18
Emberformáló folyamatok, közelebbről: a szocializáció, a nevelés és a művelődés21
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok21
A tárgy kifejtése21
A szocializáció25
Az intézményes nevelés27
A művelődés32
Összefoglaló megállapítások33
Kérdések és feladatok34
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)34
Felhasznált (és ajánlott) irodalom35
A nevelés elhatárolása a negatív emberalakító folyamatoktól36
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok36
A tárgy kifejtése36
Az idomítás36
A félrenevelés37
A manipuláció38
A fanatizálás39
A züllesztés40
Összefoglaló megállapítások40
Kérdések és feladatok41
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)42
Felhasznált (és ajánlott) irodalom43
A nevelés szükségessége és lehetősége, adottságok, fejlesztés, fejlődés és érés44
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok44
A tárgy kifejtése44
Összefoglaló megállapítások50
Kérdések és feladatok51
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)52
Felhasznált (és ajánlott) irodalom52
A neveléselmélet alapkérdései: "Mire neveljünk?", "Mivel neveljünk?", "Hogyan neveljünk?"54
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok547
A tárgy kifejtése54
"Mire neveljünk?" A nevelés célja és feladatai57
"Mivel neveljünk?" A nevelés tehetséges eszközei61
"Hogyan neveljünk?" A nevelés általános módja66
Összefoglaló megállapítások68
Kérdések és feladatok70
Kiegészítő megjegzyések (érdeklődő hallgatók számára)70
Felhasznált (és ajánlott) irodalom71
A nevelés (helyi) rendszere73
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok73
A tárgy kifejtése73
A nevelési rendszer összetevőinek statikus leírása (a "nevelési tényezők")75
A nevelési tényezők rendszerré szerveződése, a pedagógiai program89
Összefoglaló megállapítások96
Kérdések és feladatok97
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)98
Felhasznált (és ajánlott) irodalom99
A nevelési rendszer működési-fejlődési dimenziói100
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok100
A tárgy kifejtése100
A nevelési alaphelyzet102
A szubjektív nevelői erőfeszítések rendszere104
A nevelési rendszer fő fejlődési tendenciái107
Összefoglaló megállapítások109
Kérdések és feladatok109
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)110
Felhasznált (és ajánlott) irodalom111
Az "emberi teljesség" pedagógiai garanciája. a nevelő-fejlesztő tevékenységek átfogó rendszere112
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok112
A tárgy kifejtése112
Az "emberi teljesség" értelmezése112
A nevelő-fejlesztő tevékenységek rendszere115
Összefoglaló megállapítások128
Kérdések és feladatok129
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)129
Felhasznált (és ajánlott) irodalom131
A nevelő hatás és a nevelési eredmény134
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok134
A tárgy kifejtése134
A nevelő hatások rendszere134
A nevelési eredmény140
Összefoglaló megállapítások153
Kérdések és feladatok153
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)154
Felhasznált (és ajánlott) irodalom155
A nevelési eredmények megállapítása157
A tárgykör megértéséhez szükséges fogalmak, fogalomcsoportok157
A tárgy kifejtése157
A pedagógiai állapot minőségi jellemzőinek megállapítása158
A szociokulturális minőség megállapítása159
Összefoglaló megállapítások162
Kérdések és feladatok163
Kiegészítő megjegyzések (érdeklődő hallgatók számára)163
Felhasznált (és ajánlott) irodalom164
Értelmező kisszótár a neveléselmélet tanulmányozásához166

Dr. Gáspár László

Dr. Gáspár László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Gáspár László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem