kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 164 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: J2-1387/I. |
Előszó | 3 |
A nevelés mint társadalmi jelenség | 5 |
A nevelés mint társadalmi jelenség főbb jellemzői | 7 |
A nevelés társadalmi funkciója | 13 |
Biológiai és társadalmi tényezők kölcsönhatása a személyiségformálásban | 20 |
Személyiségformálás a nevelési folyamatban | 27 |
A személyiség felkészitése magasrendü társadalmi funkciók ellátására | 29 |
Az egyén magatartásának, tevékenységének és a személyiség társadalmi értékének összefüggései | 29 |
A személyiség-szerkezet és az egyén társadalmi aktivitásának kapcsolata | 31 |
A személyiségstruktura és a pedagógiai célrendszer strukturájának összefüggései | 33 |
A személyiség ösztönzőrendszerének formálása a nevelési folyamatban | 36 |
A magasrendű szükségletrendszer szerepe a társadalmi aktivitás szabályozásában | 36 |
A közösségfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása, mint elsődleges nevelési cél | 40 |
Az önfejlesztő aktivitás szükségleteinek kialakítása, mint másodlagos nevelési cél | 46 |
A nevelési folyamat sajátosságai | 48 |
A társadalmi szükségletek interorizációja a nevelési folyamatban | 48 |
A növendékek tevékenységének irányítása, mint a társadalmi szükségletek interorizációjának feltétele | 49 |
A nevelési folyamat megszervezése | 51 |
A nevelési módszerek szerepe a nevelési folyamat és az aktivitás irányításában | 51 |
A nevelési módszerek osztályozása | 52 |
A magatartási-tevékenységi modellek közvetítésének módszerei | 63 |
A tudatosítás közvetlen módszerei | 67 |
A köznevelési rendszer szerepe a személyiség formálásában | 87 |
A nevelés színtereinek helye és szerepe a köznevelés rendszerében | 89 |
Köznevelési rendszerünk főbb jellemzői | 89 |
A köznevelési rendszer és a nevelési színterek rendszere | 90 |
Az iskola nevelési funkciói | 92 |
A nevelési funkciók jelentése | 92 |
Az iskola vezető szerepe | 94 |
Az iskola, mint állami intézmény | 95 |
Az iskola, mint szociális szervezet | 96 |
Az osztályfőnök nevelőmunkája | 102 |
Az ifjúsági szervezetek helye és szerepe a köznevelés rendszerében | 110 |
Ifjúság és társadalm | 110 |
Iskola és ifjúsági szervezet | 111 |
Nevelés az ifjúsági szervezetben | 114 |
Nevelési módszerek alkalmazása a mozgalmi munkában | 119 |
Az iskolán kívüli oktató-nevelő intézmények szerepe a nevelésben | 120 |
Napközi otthon | 121 |
Kollégiumi (diákotthon) nevelés | 124 |
Nevelőotthon | 128 |
Iskola és a termelőüzemek kapcsolata, a termelőüzemek szerepe a nevelési folyamatban | 130 |
A családi nevelés feladatai - a család, mint a szocializáció és a nevelési folyamat színtere | 132 |
A családi nevelés feladatai és módszerei | 134 |
Az iskola és a család együttműködésének tartalma és szervezeti formái | 136 |
A közművelődési intézmények nevelési lehetőségei és együttműködésük az iskolával | 140 |
Az oktatási-nevelési és közművelődési intézmények együttműködése a tanulóifjúság nevelésében | 141 |
A közművelődés szerepe a permanens nevelés folyamatában | 146 |
Függelék | |
A művelődési miniszter 15/1986./VIII.20./MM.sz. rendelete a középfokú nevelési-oktatási intézmények működéséről (Részletek) | 155 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.