1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés és társadalom

Előszó

Ez a vaskos kötet útra indító - útbaigazító olvasmány gyanánt készült - mindazoknak, akik humán szolgáltató - értelmiségi pályára készülnek, s a nevelés alapkérdéseivel kívánnak megismerkedni.... Tovább

Előszó

Ez a vaskos kötet útra indító - útbaigazító olvasmány gyanánt készült - mindazoknak, akik humán szolgáltató - értelmiségi pályára készülnek, s a nevelés alapkérdéseivel kívánnak megismerkedni. Útbaigazító - még nem is egészen a nevelés alapkérdéseihez, hanem az - ezen alapkérdések megválaszolásával kísérletező szerzők, kutatások, tanulmányok, könyvek között. Az összeállításban olvasható pedagógus, író szociológus, pszichológus, pszichiáter, néprajzkutató, gyermekvédelmi szakember írása. Megtalálhatók különböző vizsgálati eszközökkel folytatott kutatások eredményei, s megtalálhatók különböző filozófiai alapállásból végiggondolt gondolatok - mélylélektan, materializmus, marxizmus, herbartizmus stb. Különböző kérdések, különböző válaszok...
Korántsem annyi - bármily vastag is a kötet -, amennyi ahhoz szükséges, hogy biztonsággal eligazodjon az ember a nevelés kérdései közt. De arra tán elég, hogy kedvet kapjon újabb és újabb kérdések feltevésére, s válaszadással próbálkozzék.
A kötet a modern pedagógia jeles írásaiból válogatott. Történeti szemelvényekre a terjedelemből nem futotta - éppenhogy egy-két „mélyfúrást" tehettünk mintegy évszázadnyi mélységig. A kulturált pedagógiai olvasó számára bizonyára meghatározó olvasmány egy-egy klasszikus, Erasmus, Comenius, Apáczai, Rousseau, Pestalozzi, Don Bosco, Makarenko, Neill, Karácsony Sándor, Korczak - hogy csak a számomra legkedvesebbeket említsem.
A válogatás bizonyára tükrözi a szerkesztő egykori pályaszocializációjának jeles olvasmányait is. Tán innen, hogy a progresszív, humanisztikus válaszkísérletek töltik meg a kötetet. A hozzáválogatás mindenki számára adott lehetőség! Vissza

Tartalom

Trencsényi László: A szerkesztő előszava 5
Jókai Anna: Magyaróra 7
Gazda Klára: Gyermekvilág a tradicionális falusi társadalomban 8
Rostás Farkas György - Karsai Ervin: A cigányság néprajzából 11
Bálint Alice: Az ösztönök nevelése 13
Avar Pál: Csoport, közösség 16
Bagdy Emőke: Családi szocializáció 21
György Júlia: Az antiszociális személyiségképződés 33
Vekerdy Tamás: Az értékszocializáció néhány kérdése 45
F. Várkonyi Zsuzsa: Humanisztikus kapcsolatok 55
Petrolay Margit: Az előszótól - az eleven betűig 61
Mérei Ferenc: A társkapcsolatok megszilárdulása 72
Vészi János: A történelem és a nevelés-művelődés intézményei 83
Kármán M. - Waldapfel J.: Gimnáziumi oktatás száz évvel ezelőtt 85
Trencsényi Imre: Ej-haj, föl a fejjel... 92
Nagy László: Az egyénies oktatás alapelvei 93
Ferge Zsuzsa: Az iskola által átadott tudás jellege 97
Háber Judit: Az olvasókönyvek világképe 103
Szabó László Tamás: A "rejtett tanterv" 108
Szekszárdi Ferencné: Konfliktusok, osztályok, értékcsoportok 112
Zsolnai József - Zsolnai László: A pedagógusról 120
Hankiss Elemér: A tanári pálya foglalkozási ártalmairól 124
Csőregh Éva: Lakótelepi közérzet 131
Kamarás István: Hemingway-ék esélye a lektűrolvasóknál 134
Gazsó Ferenc: Az iskolai esélyegyenlőség problémái 139
Loránd Ferenc: "Rettenetes a kisértés a jóra" 145
Mihály Ottó: Radikális iskolakritikák 156
Gáspár László: "A nevelés az össztársadalmi folyamat pedagógiai reprodukciója" 164
Vészi János: Alfák a láthatáron 166
Deme Tamás: Keresztöltés 171
Báthory Zoltán: Tervezet a Nemzeti Alaptantervről 179
Báthory Zoltán: A vizsgarendszer terveiről 181
Gáspár László: Iskolakísérleteink kritikus pontjai 185
Szenes Andrea: A tanulóközpontú iskola 191
Mihály Ottó: A iskola humanizálása 193
Kamarás István - Varga Csaba: A reformvári iskola 206
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem