kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Egyetemi Nyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Félvászon |
Oldalszám: | 352 oldal |
Sorozatcím: | Nevelők Könyvtára |
Kötetszám: | 3 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 5 |
Úttörők | |
Comenius, Ámos János: A didaktika | 19 |
Az ifjúság együttes neveléséről és az iskolák szükségességéről | 22 |
A mindkét nembeli egész ifjúság neveléséről | 24 |
Vivés, Juan Luis: A tudós és a nevelő | 27 |
Rabelais, Francois: Szabad emberek közössége | 30 |
Montaigne, Michel: A világlátásról és az emberek tanulmányozásáról | 31 |
A mai nevelés tökéletlenségéről | 33 |
A nevelésnek természetes hajlamaink ellen való küzdelméről | 34 |
Hogyan kell olvasni a régi írókat? | 35 |
Apáczai Cseri János: Az iskolák szükségéről | 36 |
Locke, John: Gondolatok a nevelésről | 45 |
Bethlen Miklós: Tanulásomról és Kereszturi Pál metódusáról | 51 |
A nevelői gondolkodás nagy képviselői | |
Rousseau, Jean Jacques: A gyermek | 55 |
Mire jó ez? | 58 |
Lafontaine meséi | 61 |
A tények beszéde | 66 |
Ürményi József és társai: Ratio Educationis (bevezetés) | 68 |
Pestalozzi, Johann Heinrich: Hogyan oktatja Gertrud gyermekeit | 75 |
Keller, Gottfried: Svájci iskola a XIX. század első felében | 91 |
Herbart, Johann Friedrich: A pedagógia alapvetése | 96 |
A sokoldalúság feltételei (formális fokozatok) | 107 |
Kármán Mór: A pedagógia helye a tudományok sorában | 109 |
Spencer, Herbert: A neveléstudomány hiányai | 117 |
Lélektan és nevelés | |
James, William: A lélektan és a nevelés művészete | 125 |
Az akarat | 129 |
Claparéde, Edouard: A funkcionális lélektan eredete | 140 |
A pillanatnyi édrek törvénye | 144 |
A funkcionális autonómia törvénye | 147 |
Az értelem lélektana | 150 |
Az akarat nevelése | 155 |
Nevelés demokráciára | 158 |
Sikorsky, J. A.: A gyermek fejlődésének alaptényei | 162 |
Párhuzam az állati és emberi lélek között | 163 |
A gyermek saját én-jének kifejlődése | 165 |
Bühler Sarolta: A lelki serdülés élettani alapjai | 166 |
Piéron, Henri: A kísérleti lélektan | 176 |
A viselkedés (comportement) nagy alakjai | 176 |
A teremtő gondolat és az észszerű tapasztalat | 179 |
Az egyének rangsorolása | 183 |
Wallon, Henri: Néhány kérdés a munka lélektanából | 188 |
Megjegyzések a test-módszerről | 193 |
Szelekció és irányítás | 199 |
Nagy László: Az érdeklődés fejlődése | 202 |
A szociális érzés | 205 |
Társadalom és nevelés | |
Tarde, Gabriel: Mi a társadalom | 217 |
Durkheim, Emile: A pedagógia és szociológia | 234 |
Plaget, Jean: Az erkölcsi tekintély tana Durkheim szerint (vita). Az erkölcsi nevelés | 249 |
Rouma, Georges: A közösségi nevelés egy iskolája | 276 |
Imre Sándor: A szocialisták nevelői gondolkodása | 281 |
Dewey, John: A tanítási óra | 289 |
Humanizálható-e a természettudomány? | 293 |
Lenin, Wladimir Iljics: Az ifjúsági szövetségek feladatai | 301 |
Makarenko, Anton: Jellem és kultúra | 308 |
A "Minden jól megy" c. fejezetből | 312 |
Ősz | 315 |
Szerzőink rövid életrajza | 321 |
Név- és szómagyarázat | 323 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.