1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nevelés- és Művelődéstudományi Közlemények

Acta Academiae Paedagogicae

Tartalom

Művelődéstörténeti tanulmányok
Szabó József: Görögkatolikus népoktatás az önkényuralom korától az iskolák államosításáig9
Kiss Kálmán: XIX. századi magyar nyelvű orosz nyelvtanaink és nyelvkönyveink módszertani megközelítésben19
Pornói Imre: A 8 osztályú népiskola gondolata a 20-as években29
Dráviczky Sándor: Adalékok a Nyíregyházi Kálvineum Tanítónőképző történetéből41
Jakab András: Heidegger fogadtatása a magyar szellemi életben 1920-1945. Az első reflexiók: Pauler Ákos51
N. Szabó József: A Magyar Kommunista Párt népműveléspolitikájsa a politikai pluralizmus idején (1945-1946)61
Barabás László - Szabó Géza: Hazánk a feudalizmusból a kapitalizmusba való átmenet felgyorsulásának időszakában (Vita a nyolcvanas évek elején a Magyarország története 5. kötetéről)75
Bényi Árpád: A festői forma keletkezése83
Bereczki József: Az értelmiségképzés feltételei, lehetőségei és gyakorlati problémái a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán (Esettanulmány)95
Kocsis Anikó: Adalékok a Bessenyei György Tanárképző Főiskola Tudományos Közleményeihez111
Rendszerváltás és kultúra
Rácz Éva: A kultúra paradigma-változásai. A kultúrafogalom értelmezése a rendszerváltás utáni Magyarországon125
Kerülő Judit: Kultúraközvetítő intézmények metamorfózisa139
Bodnárné Kiss Katalin: Pedagógusok értékelő viszonyulása a közoktatás tervezett reformjához (Egy empirikus vizsgálat eredményei)151
Dániel Péter: Néhány gondolat a vizuális nevelésről a NAT kapcsán175
A hallgatók a képzés folyamatában
Gavallér Andrea: Értékpreferenciák összefüggése személyiség-tulajdonságok kategorizációjával (Egy elővizsgált tapasztalatainak összegzése)183
Vassné Figula Erika: A tanár-diák kapcsolat tükrözödése tanórákkal és főiskolásokkal végzett mélyinterjúk tartalmából193
Hadházy Tibor: A hallgatók objektívebb megismerésének fontossága és lehetősége199
Horváth László: Kísérlet az elméleti ismeretek és a gyakorlati tevékenység összekapcsolásásra egy pedagógiai speciálkollégiumon belül205
Palotay Ferencné: Betekintés a családnevelési speciálkollégium munkájába211
Gallasz Ildikó: Gondolatok a tanár szakos hallgatók gyakorlai képzésről - az egyéni gyakoraltok és egy speciálkollégium néhány összefüggése -219
Szabó Antal: Egy speciálkollégium pedagógiából227
Szűcs Lászlóné Siska Katalin: (Ön)segítés - (ön)tevékenység - "help-klub"233
Bertóthyné Végvári Erzsébet: A tanításra való előkészület a gyorsírás-gépírás szakos hallgatók gyakorlati óráin45
Komáromi István: A földrajz szakos tanárjelöltek gyakorlati képzésének tapasztalatai253
Bereznai Gyula - Rozgonyi Tibor: Megjegyzések a függvények folytonosságáról261
Az iskola és tanulói
Takács Ildikó: Öröm és félelem forrása az iskola (A gyermek érzelmei az iskolában)267
Dr. Rozgonyi Tiborné Dr. Váradi Éva: A kreativitásra nevelés lehetőségei az általános iskolában (A geometriai térszemlélet fejlesztésének egy modellje)287
Berentés Éva: Az általános iskolai értékelési gyakorlat működési sajátosságai a rejtett tanterv és a tanári kommunikáció összefüggéseiban301
Hagymásy Katalin: Az "eliskolásodott" napközik... Hogyan tovább? (Újítási törekvések a napközi otthon nevelőmunkájában)311
Natalia Ivanovana Gajdamasko - Schmercz István: Serdülőkorű iskolások munkával kapcsolatos értékválasztásai317
Fónai Mihály: Nyíregyházi középiskolások olvasási és zenehallgatási szokásai323
Tantárgypedagógiai tanulmányok
Vikárné Egri Olga: Nyitott földrajzórák, személyiségfejlesztő módszertani megoldások339
Kormány Gyula: A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése az általános iskolai földrajzoktatásban347
Kósáné Oláh Julianna: Gondolatok az olvasáskészség fejlesztéséről az idegennyelv órákon Szanyi Gyula "Kreuz un quer in deutschsprachigen Ländern" c. német könyve példaanyagának tükrében355
Cs. Jónás Erzsébet: A nyelvi, irodalmi és kommuniációs nevelés programjának integrációs lehetőségei az idegennyelv- oktatásban383
Miklovicz Árpád: A környezetismeret munkafüzetek felhasználása a tanulók önálló munkájnak szervezésében395
Iszáj Ferenc - Nagy Mihály: Számítógépes "szellemi háromtusa" verseny tanulóknak407
Bódis Imre: Praktikus tanácsok iskolai információhordozó anyagok és eszközök házi készítéséhez417
V. Kokovay Zsuzsanna: Az információkereső nyelv és a szubjektív tényező421
Szikoráné Kovács Eszter: A szövegnyelvészeti elemzés módszeréről. Két Weöres Sándor-vers szövegnyelvészeti elemzés425
Tóthné Szűcs Éva: Hárs László Az éből pottyant nagyapa c. meseregényének elemző bemutatása435
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem