kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 244 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 8. változatlan kiadás. Tankönyvi száma: J 2-501. |
Bevezetés. Az elmélet és gyakorlat viszonyáról. (Maróti Andor) | 3 |
A népművelés poltári elmélete (Maróti Andor) | 9 |
A népművelés kialakulásának fő irányai | 13 |
A felvilágosodás állásfoglalása a kultúra terjesztéséről | 13 |
A felvilágosodás kritikája és a romantikus ellenhatás. A művelődés romantikus értelmezése | 18 |
Az ujhumanista képzési eszme és az abszolút értékek pedagógiája | 23 |
A pozitív-pragmatikus irány | 26 |
A kultúrpedagógia | 31 |
A polgári felnőttnevelés eszmei alapjai | 36 |
A liberális elv érvényesülése | 36 |
A liberális elv vallásos bírálata | 39 |
Az állami irányítás liberális és egyházi megítéléséről | 42 |
A tömeghatás és az eiltképzés dilemmája | 48 |
A népszerűsítő népművelés | 48 |
A népszerűsítés kritikája, s az intenzív irány jelentkezése | 50 |
Az audio-vizuális eszközök pedagógiája | 53 |
A művelődés szélsőséges individualizálása | 57 |
A formális képzés | 61 |
Az ismertek alkalmazásának igénye a modern polgári felnőttképzésben | 64 |
A változásokhoz való alkalmazkodás és az eleven kultúra | 64 |
A szakmai képzés a felnőttnevelés problematikájában | 68 |
Az életsegély-elv | 70 |
Szociális képzés | 73 |
Állampolgári, politikai képzés | 76 |
A szocialista népművelés pótlólagos és sajátos feladatai (Durkó Mátyás) | 81 |
A célok és feladatok társadalmi meghatározottsága és egyéb befolyásoló tényezői | 83 |
A szocialista népművelés célja | 86 |
A szocialista népművelés pótlólagos művelő-nevelő feladatra | 89 |
A szocialista népművelés sajátos feladatainak a rendszere | 97 |
A szocialista-kommunista társadalom további fejlődéséből következő sajátos népművelési feladatok | 98 |
Az egészséges, kulturált, szocialista életforma feltételeinek a megteremtéséből következő sajátos népművelési feladatok | 140 |
A különböző életkori (gyermek-, ifjú-, felnőtt- és öregkori) sajátosságokból következő speciális népművelési feladatok | 173 |
Tervszerűség a népművelésben (Maróti Andor) | 219 |
A tervezés szükségessége és fő sajátosságai | 219 |
Helyzetelemzés | 222 |
A népművelés sajátos nevelési-didaktikai elveinek érvényesítése | 228 |
A nevelési célok és a programterv adekvátsága | 235 |