1.067.335

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Népműveléselmélet I.

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 243 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: J 2-501.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés. Az elmélet és gyakorlat viszonyáról. (Maróti Andor)3
A népművelés poltári elmélete (Maróti Andor)9
A népművelés kialakulásának fő irányai13
A felvilágosodás állásfoglalása a kultúra terjesztéséről13
A felvilágosodás kritikája és a romantikus ellenhatás. A művelődés romantikus értelmezése18
Az ujhumanista képzési eszme és az abszolút értékek pedagógiája23
A pozitív-pragmatikus irány26
A kultúrpedagógia31
A polgári felnőttnevelés eszmei alapjai36
A liberális elv érvényesülése36
A liberális elv vallásos bírálata39
Az állami irányítás liberális és egyházi megítéléséről42
A tömeghatás és az eiltképzés dilemmája48
A népszerűsítő népművelés48
A népszerűsítés kritikája, s az intenzív irány jelentkezése50
Az audio-vizuális eszközök pedagógiája53
A művelődés szélsőséges individualizálása57
A formális képzés61
Az ismertek alkalmazásának igénye a modern polgári felnőttképzésben64
A változásokhoz való alkalmazkodás és az eleven kultúra64
A szakmai képzés a felnőttnevelés problematikájában68
Az életsegély-elv70
Szociális képzés73
Állampolgári, politikai képzés76
A szocialista népművelés pótlólagos és sajátos feladatai (Durkó Mátyás)81
A célok és feladatok társadalmi meghatározottsága és egyéb befolyásoló tényezői83
A szocialista népművelés célja86
A szocialista népművelés pótlólagos művelő-nevelő feladatra89
A szocialista népművelés sajátos feladatainak a rendszere97
A szocialista-kommunista társadalom további fejlődéséből következő sajátos népművelési feladatok98
Az egészséges, kulturált, szocialista életforma feltételeinek a megteremtéséből következő sajátos népművelési feladatok140
A különböző életkori (gyermek-, ifjú-, felnőtt- és öregkori) sajátosságokból következő speciális népművelési feladatok173
Tervszerűség a népművelésben (Maróti Andor)219
A tervezés szükségessége és fő sajátosságai219
Helyzetelemzés222
A népművelés sajátos nevelési-didaktikai elveinek érvényesítése228
A nevelési célok és a programterv adekvátsága235
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem