1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nemzetközi vállalatgazdaságtan

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Alinea Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 620 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9659-47-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Ez az ízig-vérig gyakorlatias és modern felfogásban megírt, alapos, szakszerű s jól olvasható könyv sokkal többet nyújt, mint amit a cím ígér. "Így működik a modern világgazdaság" lehetne a könyv alternatív címe azoknak, akik igényes magyar szakmai olvasmányra vágynak, de már nem feltétlenül ütnének fel tankönyveket. A szerzők nagy érdeme, hogy sikeresen próbálnak hidat verni a közgazdaságtan és az üzleti tudományok manapság egymástól talán eltávolodó, ám valójában mindinkább egymásra utalt szakterülete között."
Török Ádám, az MTA rendes tagja

"A magyar olvasó annyifélét hallott már a nemzetközi vállalatokról, a "multik-ról", hogy végképp nem tudja, hova rakja őket. A Nemzetközi vállalatgazdaságtan egyszerre színvonalas tankönyv, amelyet könnyű tanulni és tanítani, és a témát a nagyközönség által is nagyrészt követhetően bemutató szakkönyv, amely a nemzetközi vállalatokkal kapcsolatos tévhitek eloszlatásában is segít. Mindezt úgy teszi, hogy közben a téma bonyolult... Tovább

Fülszöveg

"Ez az ízig-vérig gyakorlatias és modern felfogásban megírt, alapos, szakszerű s jól olvasható könyv sokkal többet nyújt, mint amit a cím ígér. "Így működik a modern világgazdaság" lehetne a könyv alternatív címe azoknak, akik igényes magyar szakmai olvasmányra vágynak, de már nem feltétlenül ütnének fel tankönyveket. A szerzők nagy érdeme, hogy sikeresen próbálnak hidat verni a közgazdaságtan és az üzleti tudományok manapság egymástól talán eltávolodó, ám valójában mindinkább egymásra utalt szakterülete között."
Török Ádám, az MTA rendes tagja

"A magyar olvasó annyifélét hallott már a nemzetközi vállalatokról, a "multik-ról", hogy végképp nem tudja, hova rakja őket. A Nemzetközi vállalatgazdaságtan egyszerre színvonalas tankönyv, amelyet könnyű tanulni és tanítani, és a témát a nagyközönség által is nagyrészt követhetően bemutató szakkönyv, amely a nemzetközi vállalatokkal kapcsolatos tévhitek eloszlatásában is segít. Mindezt úgy teszi, hogy közben a téma bonyolult tolvajnyelvét érthető magyarra fordítja le."
Kalotay Kálmán, az UNCTAD tanácsosa

"Nagy segítséget ígér nekünk, gyakorló vállalatvezetőknek is ez a könyv. Jobban láthatjuk helyünket, lehetőségeinket az anyavállalat rendszerében, és újra átgondolhatjuk, hogyan tudjuk, és mivel kell még segítenünk nekünk, a mi leányvállalataink fejlődését. Mindez tudományos keretben, izgalmas gyakorlati példákkal, gazdag irodalom- és internetes forrásjegyzékkel."
Marosffy László, vezérigazgató-helyettes, Egis Gyógyszergyár Vissza

Tartalom

Előszó 9
Bevezetés 13
A kötet szerkesztői 21
A kötet szerzői 23
Rövidítések jegyzéke 25
A nemzetközivé válás jelensége 29
1. A nemzetközi üzleti gazdaságtan mint elméleti háttér 31
1.1. A nemzetközi üzleti gazdaságtan területe és tárgyai 33
1.2. Elméletek és megközelítések 41
1.3. A nemzetközivé válás és a multinacionális vállalat elméletei 50
2. A globális gazdaság - az üzleti tevékenység kerete 63
2.1. A globalizáció természete 66
2.2. A gazdasági globalizáció 68
2.3. A globális gazdaság koordinációja 70
2.4. Magyarország részvétele a globális gazdaságban 82
3. A nemzetközi vállalatok társadalmi felelősségéről 89
3.1. A gazdaság, a társadalom és a természet kapcsolata 91
3.2. A gazdasági globalizáció hatása a társadalmi és a természeti környezetre 98
3.3. A globális felelősség megjelenései 104
3.4. A vállalatok társadalmi felelősségének kiterjesztett értelmezése 107
4. A felelős társaságirányítás, vállalatkormányzás nemzetközi kontextusban 121
4.1. A vállalatirányítás elméleti háttere 125
4.2. A tulajdon és a kontroll szétválása 126
4.3. A nemzetközi tulajdoni és finanszírozási modellek 128
4.4. Nemzetközi vállalatirányítási struktúrák 131
4.5. A menedzsment szerepe és motivációja 134
Stratégiai lehetőségek és kihívások külföldön 139
5. A külpiacra lépés 141
5.1. A külpiacra lépést ösztönző tényezők 145
5.2. A külpiacra lépés stratégiai céljai 140
5.3. A külpiacra lépés formái 151
5.4. A külpiaci partneri kapcsolatok 158
5.5. A kkv-k és az újonnan alapított vállalatok külpiacra lépése 161
6. A nemzetközi stratégia területei 171
6.1. Nemzetközi stratégiai kihívások 175
6.2. A nemzetközi iparágak és a stratégiai lehetőségek 184
6.3. A versenyelőny és az iparági környezet 192
6.4. A nemzetközi vállalatcsoport stratégiájának területei 198
7. A multinacionális vállalati formációk és a leányvállalatok 211
7.1. A nemzetközi vállalati formációk és a stratégia 214
7.2. A multinacionális vállalati formációk 217
7.3. A leányvállalatok lehetséges szerepei és mozgásterük 222
7.4. A multinacionális vállalatcsoport mint hálózat 233
A nemzetközi működés sajátosságai 243
8. Marketing a nemzetközi piacokon 245
8.1. A nemzetközi marketing fejlődése 249
8.2. A nemzetközi marketing kialakításának lépései 253
9. A nemzetközi emberierőforrás-gazdálkodás 287
9.1. A kulturális sokszínűség 289
9.2. A nemzetközi emberierőforrás-tervezés feladatai 293
9.3. A nemzetközi munkakörök kialakítása és a külföldi kiküldetések 293
9.4. Teljesítményértékelés és javadalmazás 298
9.5. A képzés és a tudásmenedzsment 303
10. Az innováció kihívásai 309
10.1. Az innováció feltételrendszere 312
10.2. Az innovációs tevékenység nemzetközivé válásának jelei 314
10.3. A nemzetközi vállalatok külföldi innovációs tevékenységének mozgatórugói 317
10.4. Stratégiai szövetségek az innovációban 322
10.5. Az innovációs tevékenység szervezése 324
10.6. Tudásmenedzsment a nemzetközi K+F projektekben 329
11. A termelés és szolgáltatásnyújtás 337
11.1. A termelés nemzetközivé válásának tényezői 339
11.2. A szolgáltatási tevékenység 360
12. A nemzetközi logisztikai tevékenység 373
12.1. A nemzetközi és a globális logisztika kihívásai 375
12.2. A nemzetközi logisztikai menedzsment területei 380
12.3. A nemzetközi logisztika kontrollálható tényezői 386
12.4. Csatlakozási helyek a globális logisztikai rendszerekben 399
12.5. A globális logisztika és a késleltetés 407
13. Az ellátási lánc menedzsmentje 413
13.1. Az ellátási lánc mint üzleti hálózat 416
13.2. Az ellátási láncok fő működési jellemzői 419
13.3. Az ellátási láncok menedzsmentjének eszközei 424
Vállalatok nemzetközi pénzügyei 443
14. A devizakockázat és fedezet 445
14.1. Mi mozgatja az árfolyamokat? 447
14.2. A devizakockázat jelentősége 451
14.3. A természetes fedezés 458
14.4. Pénzügyi termékek a fedezésben 460
14.5. A devizakockázat fedezésének korlátai 464
15. A nemzetközi számvitel sajátosságai 469
15.1. A konverziós probléma 471
15.2. A nemzetközi vállalatok konszolidációja 472
15.3. A számviteli rendszerek különbségei 477
15.4. Az egységes „számviteli nyelv" iránti igény 479
16. Az adózás problémakörei 495
16.1. Nemzetközi adózás, kettős adóztatás elkerülése 497
16.2. Az országok eltérő adózási gyakorlata 502
16.3. Az adóparadicsomok 506
16.4. Adózás az Európai Unióban 508
16.5. Az adótervezés 514
16.6. A transzferárazás 518
17. A befektetések értékelése és a finanszírozás 529
17.1. Befektetések külföldön 531
17.2. A nemzetközi vállalatok többletérték-teremtésének tényezői 541
17.3. A nemzetközi befektetések finanszírozása 551
17.4. A nemzetközi vállalatok értékteremtése a globális gazdaságban 562
Glosszárium 589
Irodalomjegyzék 589
Névmutató 609
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nemzetközi vállalatgazdaságtan Nemzetközi vállalatgazdaságtan
Állapot:
5.480 ,-Ft
44 pont kapható
Kosárba