1.066.799

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Soros Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 68 oldal
Sorozatcím: Soros oktatási füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9049-00-X
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hónapok óta folyik a kíméletlen, időként nem is minden indulatot nélkülöző, sőt politikai felhangokkal is rendelkező vita az érettségi körül. Az érintettek számára többnyire egyértelmű, hogy... Tovább

Előszó

Hónapok óta folyik a kíméletlen, időként nem is minden indulatot nélkülöző, sőt politikai felhangokkal is rendelkező vita az érettségi körül. Az érintettek számára többnyire egyértelmű, hogy valamilyen irányban változtatni kell. Nem mehetnek a dolgok pontosan úgy, mint eddig, nem hagyhatjuk érintetlenül az érettségi jelenlegi szisztémáját, az egész kimeneti szabályozás, vizsgarendszer a Nemzeti Alaptantervhez, az alapvizsgához kapcsolódva igényli az érettségi követelményeinek, egész szerkezetének újragondolását. Az újragondolás során természetesen merül fel az igény a nemzetközi tapasztalatok tanulmányozására, amelyek-ha nem lemásolandó példaként is, de kipróbált lehetőségként előttünk állnak, ha másért nem, hogy számba vegyük az alternatívákat, vagy azért, hogy tanuljunk mások eredményeiből, kudarcaiból. Szerencse, hogy a nemzetközi tapasztalatok vizsgálatáért ma már nem kell feltétlenül külföldre utazni, vannak itthon is elérhető programok, kísérletek. Ezek közé tartozik a budapesti Karinthy Frigyes Gimnáziumban évek óta folyó Nemzetközi Érettségi Program, amely ha nem valósítható is meg mindenhol Magyarországon, hisz ennek feltétele az iskolák nagy részében hiányoznak-és talán nincs is rá szükség, hogy ezt széles körben lemásoljuk-, de arra mindenképpen alkalmas, hogy egy olyan időszakban, amikor elkerülhetetlen az érettségi egészének felülvizsgálata, mint tapasztalat rendelkezésre álljanak. Arra kértük hát a Karinthy Frigyes Gimnázium tanárait, próbálják meg összeszegezni a többi iskola elé tárni az elmúlt időszak ez irányú tapasztalatait, eredményeit és nehézségeit. Vissza

Tartalom

Előszó 7
A Nemzetközi Érettségi Program 8
1. A Nemzetközi Érettségi (International Baccalaureate - IB) kialakulása, szükségszerűsége 8
2. A Nemzetközi Érettségi Program 9
A nemzetközi érettségi célja és filozófiája 9
A program szerkezete 9
3. A Nemzetközi Érettségi Magyarországi szerepe 11
4. A Nemzetközi Érettségire felkészítés a Budapesti Karinthy Frigyes Gimnáziumban 12
Engedélyezés 12
Az anyagi háttér 12
Az oktatás folyamata 13
A tananyagok 14
A tanulók 15
5. Az első vizsgaeredmények Magyarországon 17
A magyartanítás a Nemzetközi Érettségi Programban 18
1. Az irodalomtanítás céljai a nemzetközi érettségi rendszerében 18
2. A magyar tananyag összeállítása 18
3. Az egyes anyagrészekhez kapcsolódó feladatok 19
4. Értékelési eljárások 21
5. Összegzés 22
Az idegen nyelvek a Nemzetközi Érettségi programban 23
1. A célkitűzések 23
2. A tananyag 24
3. Speciális tanítási módszerek 25
4. Az értékelés 26
5. Összegzés 27
A történelemtanítás a nemzetközi érettségi programban 28
1. A célok a történelemtanításban 28
2. A tananyag 28
3. Speciális tanítási módszerek 30
4. Az értékelés 31
5. Összegzés 31
A földrajztanítás a Nemzetközi érettségi programban 28
1. A célok a történelemtanításban 28
2. A tananyag 28
3. Speciális tanítási módszerek 30
4. Az értékelés 31
5. Összegzés 31
A földrajztanítás a Nemzetközi Érettségi programban 33
1. A célok a földrajzoktatásban 33
2. A tananyag 33
3. Speciális tanítási módszerek 35
4. Az értékelés 36
5. Összegzés 36
A biológiatanítás a Nemzetközi Érettségi Programban 38
1. A biológiakurzus sajátos céljai 38
2. A tananyag 39
3. Eltérés a módszerekben 41
4. Az értékelés 41
5. Összegzés 42
A kémiatanítás a Nemzetközi Érettségi Programban
1. A célok 43
2. A tananyag 44
3. A módszertan 45
4. Az értékelés 45
5. A tapasztalatok 46
A fizikatanítás a Nemzetközi Érettségi Programban
1. a cél 47
2. A tananyag 48
3. A tanítási módszerek 49
4. Az értékelés 50
5. A tapasztalatok 50
A matematikatanítás a Nemzetközi Érettségi Programban 51
1. A cél 51
2. A tananyag 53
3. Speciális tanítási módszerek 54
4. Az értékelés 55
5. Összegzés 55
A számítástechnika-tanítás a Nemzetközi Érettségi Programban 56
1. A tantárgy célja 57
2. A tananyag 57
3. Speciális tanítási módszerek 58
4. Az értékelés 59
5. Összegzés 60
A tudáselmélet (TOK) a Nemzetközi Érettségi Programban 62
1. A cél 62
2. A tananyag 63
3. Speciális módszerek 64
4. Az értékelés 64
5. Összegzés 65
A kreativitás - aktivitás -szociális munka (CAS)
Nemzetközi Érettségi Programban 66
1. A CAS filozófiája a következő feltételezéseken alapul 66
2. Mi is az a CAS? 67
3. A CAS-program szervezési feladatai 68
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban

A borító enyhén kopott.

Állapot:
940 Ft
650 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban Nemzetközi Érettségi Program a Karinthy Frigyes Kéttannyelvű Gimnáziumban

A borító enyhén kopott.

Állapot:
940 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba