1.062.515

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az önismeret és a kommunikációs készség fejlesztése

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Századvég Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 137 oldal
Sorozatcím: A Budapesti Kommunikációs Főiskola tankönyvei
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-921-131-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Manapság egyre több az olyan munkakör, ahol a munkavégzés hatékonysága jelentős mértékben a kommunikáció sikerességén múlik. Egy szervezet eredményes működésében meghatározó tényező a vezetők és a beosztottak, kollégák, illetve a vezetői team egymás közötti kommunikációjának színvonala. Az értékesítés, az ügyfélszolgálat, a közszereplés elképzelhetetlen mondanivalónk és személyünk elfogadtatása nélkül. A vezető, politikus, kereskedő, PR-munkatárs stb. azonban általában nem születik optimális kommunikátornak. A kommunikáció olyan készség, amely ugyan rendkívül szorosan kapcsolódik a személyiségünkhöz, temperamentumunkhoz, pszichés tempónkhoz, bizonyos foglakozások professzionális gyakorlásához azonban lehet és kell is fejleszteni. Reményeim szerint a tankönyv nem csupán a professzionális kommunikációs készség fejlesztéséhez lesz hasznos segítőtárs, hanem jegyzetként és tanári kézikönyvként is eredményesen funkcionál majd: a gyakorlatok segíthetnek kommunikációs készséget fejlesztő... Tovább

Fülszöveg

Manapság egyre több az olyan munkakör, ahol a munkavégzés hatékonysága jelentős mértékben a kommunikáció sikerességén múlik. Egy szervezet eredményes működésében meghatározó tényező a vezetők és a beosztottak, kollégák, illetve a vezetői team egymás közötti kommunikációjának színvonala. Az értékesítés, az ügyfélszolgálat, a közszereplés elképzelhetetlen mondanivalónk és személyünk elfogadtatása nélkül. A vezető, politikus, kereskedő, PR-munkatárs stb. azonban általában nem születik optimális kommunikátornak. A kommunikáció olyan készség, amely ugyan rendkívül szorosan kapcsolódik a személyiségünkhöz, temperamentumunkhoz, pszichés tempónkhoz, bizonyos foglakozások professzionális gyakorlásához azonban lehet és kell is fejleszteni. Reményeim szerint a tankönyv nem csupán a professzionális kommunikációs készség fejlesztéséhez lesz hasznos segítőtárs, hanem jegyzetként és tanári kézikönyvként is eredményesen funkcionál majd: a gyakorlatok segíthetnek kommunikációs készséget fejlesztő tréningek szervezésében, tervezésében, kivitelezésében és további ötleteket adhatnak ezekhez. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 5
AZ ÖNISMERET ÉS A KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE 9
Az önismereti ablak 10
Feed-back vagy visszacsatolás 13
Gyakorlatok 15
A TESTBESZÉD 21
A testmozgások kommunikációja 22
A testtartás 26
A gesztusok 32
A mimika 40
Gyakorlatok 42
A VOKÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 45
Beszédtechnikai alapkövetelmények 46
A légzés 46
A hangerő 46
A hangszín 47
Az érthetőség 48
A hangsúly, hanglejtés 49
Spontán beszéd, jegyzetből történő beszéd vagy felolvasás? 50
A SZÓBELI KOMMUNIKÁCIÓ 55
Nyelv- és szóhasználat 55
Az információ bevésése és emlékezetben tartása 56
A mondanivaló strukturálása 57
Szemléltetőeszközök használata 60
AZ AKTÍV MEGHALLGATÁS ÉS EMPÁTIAKELTÉS 65
Az aktív meghallgatás 65
Az aktív hallgatás zavarai 66
Az aktív hallgatás jelei 66
ASSZERTIVITÁS: AZ ELEGÁNSAN HATÁROZOTT, HATÉKONY VISELKEDÉS 73
Mi is az az asszertivitás? 73
A különböző viselkedéstípusok előnyei és hátrányai 77
Amikor nehéz asszertívnak lenni 78
MEGTERHELŐ KOMMUNIKÁCIÓS HELYZETEK KEZELÉSE 81
Hogyan mondjunk nemet? 82
Hogyan terjesszünk elő kérést? 83
Hogyan kritizáljunk, bíráljunk, utasítsunk rendre másokat? 84
Hogyan fogadjuk a kritikát? 86
Hogyan fogadjuk a dicséretet? 88
Hogyan adjunk pozitív visszajelzést? 88
A KIFOGÁSOK, REKLAMÁCIÓK KEZELÉSE 93
1. lépés: kapcsolatfelvétel 94
2. lépés: a panaszos megnyugtatása 94
3. lépés: problémakezelés, megegyezés 97
4. lépés: zárás 98
ÜZLETI PREZENTÁCIÓ 101
Éneladás 102
Cégeladás 107
Termékeladás 108
A kommunikációs stratégia kidolgozásának folyamata 110
AZ ÜZLETI TÁRGYALÁS ALAPSZABÁLYAI 117
Felkészülés 118
Nyitás 119
A tárgyalás menete 120
Zárás 122
AJÁNLOTT IRODALOM 127
ÁBRÁK JEGYZÉKE 129
TÁBLÁZATOK JEGYZÉKE 133

Németh Erzsébet

Németh Erzsébet műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Németh Erzsébet könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem