kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 118 oldal |
Sorozatcím: | PSZM Projekt |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-18-5140-0 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 93-160. |
Bevezetés | 5 |
A reformpedagógia kialakulásának neveléstörténeti vázlata | 7 |
A radikális neveléskritika tárgya: "a lélekgyilkolás az iskolában" | 7 |
Nietzsche kultúrkritikája | 9 |
Korszerűtlen elmélkedések a kultúóráról | 10 |
Henri Bergson: az "élet" és "cselekvés" filozófiája | 12 |
Az új nevelésfelfogás forrása: Rousseau pedagógiája | 14 |
Tolsztoj kísérlete a "szabad nevelés" megvalósítására | 16 |
A kritika tárgya: Herbart pedagógiája | 17 |
Herbart hatása | 19 |
A korszak tömegmozgalmának hatása | 21 |
Robert Owen gyári iskolája | 22 |
A munkásmozgalom pedagógiai törekvései | 23 |
A nőmozgalom hatása | 25 |
A korszak ifjúsági és gyermekmozgalmai | 26 |
Spencer pedagógiája | 27 |
A századvég új pedagógiai-pszichológiai törekvései | 29 |
A pragmatizmus nevelésfelfogása | 30 |
A gyermektanulmány | 35 |
A reformpedagógia fejlődésének első szakasza (1889-1918) | 43 |
A New School az első iskolamodell | 43 |
Az intézetek pedagógiai rendje | 44 |
"Szabad levegős" és erdei iskolák | 46 |
A művészetpedagógiai irányzat | 47 |
Pedagógiai alapelveik | 48 |
Fontosabb törekvéseik | 48 |
A természettudományos-biológiai antropológiai koncepciók | 50 |
Maria Montessori pedagógiája | 51 |
Ovide Decroly pedagógiája | 57 |
A munkaiskola | 60 |
Kerschensteiner munkaiskolája | 61 |
A genfi Rousseau Intézet pedagógiája | 63 |
Az intézet jelentősebb személyiségei | 64 |
A korszerű pedagógusképzésért | 65 |
Az intézet kísérleti iskolája: A Kicsinyek Háza | 66 |
Ferriére - a mozgalom szervezője | 69 |
Az "école active" | 70 |
A gyermektanulmány és a reformpedagógia kibontakozása hazánkban | 71 |
Nagy László pedagógiája | 72 |
Az Új Iskola | 73 |
További reformiskolai törekvések | 75 |
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza (1918-1945) | 77 |
A reformpedagógiai világmozgalom kialakulása | 77 |
A közösségi iskolakoncepciók kialakulása | 78 |
A Waldorf - pedagógia | 79 |
Az alapító - Rudolf Steiner munkássága | 79 |
A koncepció antropológiai alapjai | 80 |
A Wladorf - iskolák sajátosságai | 82 |
A Waldorf - pedagógia Magyarországon | 83 |
Freinet pedagógiája | 84 |
A Modern Iskola | 85 |
Freinet módszerének kialakulása | 85 |
A koncepció alapvető jegyei | 87 |
Amerikai reformpedagógiai törekvések | 87 |
Parkhurst és a Dalton - plan | 89 |
A Winnetka - plan pedagógiai alapelvei | 90 |
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte | 90 |
Petersen zárószintézise: A Jena-plan-iskola | 92 |
Peter Petersen munkássága és a Jena-plan | 92 |
A Jena-plan-iskola, nevelőhatású munka- és életkörülmények | 94 |
A Családi Iskola pedagógiája | 96 |
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái | 99 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.