Bevezetés (A kifejezésgyűjtemény felhasználásának módja) | 9 |
Útmutató (A tárgykörök felsorolása | 16 |
Keltezés | 16 |
A megszólítás | 16 |
Első alkalommal, amikor a levélbarát ismeretlen levélpartnernek ír | 16 |
A második levéltől kezdve | 16 |
A felnőttek, pl. az igazgató megszólítása | 16 |
Felszólítás a levelezésre | 18 |
Nyelvileg egyszerűbb és rövidebb formák | 18 |
Nyelvileg hosszabb és nehezebb formák | 18 |
A levelezés indokolása | 20 |
Fiúval vagy lánnyal akarsz-e levelezni? | 20 |
A levelezés kezdeményezése az iskola igazgatóságán keresztül | 22 |
Ha nem akarsz levelezni, add át címemet másnak! | 24 |
Bemutatkozás a levélben (első alkalommal) | 24 |
A levél első mondatai a 2. levéltől kezdve (a levél kezdete folyamatos levelezés esetén) | 26 |
Az első felelet után | 26 |
Most pedig újra írok neked | 26 |
Hálás köszönet lelveledért | 26 |
Miért nem írsz már? | 28 |
Bocsáss meg, hogy csak most írok | 28 |
Üdvözlések az ünnepek alkalmából | 30 |
Nemzetközi és nemzeti ünnepek | 30 |
Hogyan ünneplik a tanulók a nemzetközi és nemzeti ünnepeket? | 32 |
Karácsony, újév, farsang | 32 |
Születésnap, névnap | 34 |
Köszönetnyilvánítás az üdvözlésekért | 36 |
Magyar és német évfordulónaptár | 36 |
Az iskoláról | 38 |
A magyar és a német iskolarendszer összehasonlítása | 38 |
Az iskola (iskolatípus, iskolaépület és berendezése, a tanulók száma, napközi otthon) | 42 |
Az osztály | 44 |
Iskolai időszakok, szünetek | 44 |
A tanulásról, a tanulók iskolán kívüli munkájáról | 46 |
Kedvenc tantárgyak | 46 |
Az iskolában tanult idegen nyelvek | 46 |
Tanulás, továbbtanulás, vizsgák | 48 |
Szakkörök | 50 |
Politechnikai képzés, részvétel a termelőmunkában | 50 |
A diákotthonban | 52 |
Pályaválasztás | 52 |
Ifjúsági mozgalom | 54 |
Az otthonról, a családi körülményekről | 58 |
A család, a nagyszülők, szülők és testvérek, a szülők foglalkozása | 58 |
Testvérek | 60 |
Lakás, kert | 60 |
A lakóhelyről (városról, faluról) | 62 |
Német városok és falvak | 62 |
Mit tudnak a német gyermekek Magyarországról, Budapestről? | 66 |
Visszaemlékezés a magyarországi utazásra | 68 |
Magyar városok és falvak | 68 |
Az időjárásról | 72 |
A sportolásról és a különféle hasznos időtöltésről | 74 |
Aktív sportolás | 74 |
Sportesemények megtekintése | 76 |
Zene és tánc | 78 |
Olvasás | 78 |
Rádió, mozi, televízió | 78 |
Fényképezés | 80 |
Galambtenyésztés | 80 |
Összefoglalva: sport és szórakozás | 80 |
Gyűjtés, csere, ajándékozás | 82 |
Mit gyűjtesz, mit cserélsz? | 82 |
Mit kérsz? | 84 |
Mit küldesz? | 84 |
Mit ígérsz, hogy küldeni fogsz? | 88 |
Köszönet a küldeményért | 88 |
Érdeklődés (Miről írjon a levélbarát?) | 90 |
Remélem, hogy közelebbről is megismerkedünk | 90 |
A magyar nyelv iránti érdeklődés | 90 |
A levelezésről | 98 |
Hogyan jutottál a címemhez? | 98 |
Ki kivel levelez? | 98 |
A levelezés kiterjesztése, levélcímek kérése | 100 |
A levelezés nyelve: a német vagy orosz nyelv | 100 |
A folyamatos levelezés témái | 102 |
Fényképváltás | 102 |
Mi újság van? | 104 |
Felelet a levélbarát közléseire | 106 |
Meghívás | 106 |
A levél befejezése | 108 |
Írj mielőbb! | 108 |
Ünnepélyes szólások a levél végén | 108 |
Most pedig zárom levelem | 108 |
Jókívánságok, befejező üdvözlések | 110 |
A hozzátartozók és ismerősök üdvözlése | 112 |
A feladó címe | 114 |
Címem a következő | 114 |
Nyári cím | 116 |
A cím megmagyarázása | 116 |
Magyar tanulók válaszlevelei | 118 |
Mintalevél | 118 |
Minták a folyamatos levelezésre | 124 |
Magyar tanulólány eredeti levele | 132 |