Fülszöveg
1. Megérteni!
Megérteni a szöveget és a nyelvtant
Ismerkedjünk meg az idegen nyelvű szöveg jelentésével, hangzásával és írásképével. Ehhez a hangkazetta és a kétnyelvű könyv kellő segítséget ad
2. Hallgatni! Megjegyezni!
A sokszori meghallgatás útján kell megjegyezni a kazettáról szóló tananyagot! Tehetjük ezt relaxált vagy éber állapotban, de a "hulladékidőkben", különösebb figyelmet nem igénylő tevékenységek során - háttértanulásként is.
Miközben a kazettáról más-más tempóban, többször is halljuk a szöveget és a hangos szótárt, ezek szinte maguktól rögzülnek emlékezetünkben. Akkor is, ha magára a tanulásra nem is koncentrálunk. Lehet, hogy - mint álmainkra -, először nem emlékszünk vissza a hallottakra. A ráismeréshez és beszédértéshez a szavak és a mondatok nagy része mégis magától rögzül.
3. Felidézni! Gyakorolni!
Ez a beszéd és a szövegfelidézés - az olvasással és az írással is kombinálva. A nyelvtani gyakorlatok feldolgozása és a feladatok megoldása!
Ez már aktív, éber...
Tovább
Fülszöveg
1. Megérteni!
Megérteni a szöveget és a nyelvtant
Ismerkedjünk meg az idegen nyelvű szöveg jelentésével, hangzásával és írásképével. Ehhez a hangkazetta és a kétnyelvű könyv kellő segítséget ad
2. Hallgatni! Megjegyezni!
A sokszori meghallgatás útján kell megjegyezni a kazettáról szóló tananyagot! Tehetjük ezt relaxált vagy éber állapotban, de a "hulladékidőkben", különösebb figyelmet nem igénylő tevékenységek során - háttértanulásként is.
Miközben a kazettáról más-más tempóban, többször is halljuk a szöveget és a hangos szótárt, ezek szinte maguktól rögzülnek emlékezetünkben. Akkor is, ha magára a tanulásra nem is koncentrálunk. Lehet, hogy - mint álmainkra -, először nem emlékszünk vissza a hallottakra. A ráismeréshez és beszédértéshez a szavak és a mondatok nagy része mégis magától rögzül.
3. Felidézni! Gyakorolni!
Ez a beszéd és a szövegfelidézés - az olvasással és az írással is kombinálva. A nyelvtani gyakorlatok feldolgozása és a feladatok megoldása!
Ez már aktív, éber állapot. Feltétlenül saját tevékenységet igényel. Most könyvből olvasva, a kazettával együtt mondva a lecke szövegét újra hallgassuk meg, majd ezeket írjuk is le. A szöveget többször is olvassuk fel hangosan, az olvasási sebességet a "turbótempóig" növelve. A nyelvről nyelvre való fordítást a könyv megfelelő részének letakarásával gyakorolhatjuk. A szószedetekkel, szókártyákkal ugyanígy gyakoroljunk. A tananyag aktivizálósásához idő kell. Azt fogjuk tapasztalni, hogy tudásunkban olykor-olykor váratlanul következik be a minőségi változás.
4. Megtartani! Elmélyíteni!
Küzdelem és felejtés ellen.
"Tanulni olyan, mint folyón felfelé evezni..." - vagyis a használaton kívüli nyelvtudás, legyen az akár anyanyelvünk is, óhatatlanul feledésbe merül. Ragadjuk meg a nyelvgyakorláshoz a kínálkozó alkalmakat! Időről időre vegyük elő a tanult anyagot, hallgassuk az ismétlő kazettákat, lapozzuk át a könyvet.
Vissza