Fülszöveg
A többnyelvűség elérése nem kampányfeladat: életprogram!
HOGYAN TANULJUNK NYELVEKET?
1. Megérteni!
Megérteni a szöveget és a nyelvtant.
Ismerkedjünk meg az idegen nyelvű szöveg jelentésével, hangzásával és írásképével. Ehhez a hangkazetta és a kétnyelvű könyv kellő segítséget ad.
2. Hallgatni! Megjegyezni!
A sokszori meghallgatás útfán keU megjegyezni a kazéttáról szóló Uinanyagot! Tehenük ezt relaxált vagy éber állapotban, de a „hulladékidőkben", különösebb figyelmet nem igénylő tevékenységek során - háttértanulásként is.
Miközben a kazettáról más-más tempóban, többször is halljuk a szöveget és a hangos szótárt, ezek szinte maguktól rögzülnek emlékezetünkben. Akkor is, ha magára a tanulásra nem is koncentrálunk. Lehet, hogy - mint álmainkra először nem emlékszünk vissza a hallottakra. A ráismeréshez és beszédértéshez a szavak és a mondatok nagy része mégis magától rögzül.
3. Felidézni! Gyakorolni!
Ez a beszéd és a szSvegfeUdézés - az olvasással és az írással is...
Tovább
Fülszöveg
A többnyelvűség elérése nem kampányfeladat: életprogram!
HOGYAN TANULJUNK NYELVEKET?
1. Megérteni!
Megérteni a szöveget és a nyelvtant.
Ismerkedjünk meg az idegen nyelvű szöveg jelentésével, hangzásával és írásképével. Ehhez a hangkazetta és a kétnyelvű könyv kellő segítséget ad.
2. Hallgatni! Megjegyezni!
A sokszori meghallgatás útfán keU megjegyezni a kazéttáról szóló Uinanyagot! Tehenük ezt relaxált vagy éber állapotban, de a „hulladékidőkben", különösebb figyelmet nem igénylő tevékenységek során - háttértanulásként is.
Miközben a kazettáról más-más tempóban, többször is halljuk a szöveget és a hangos szótárt, ezek szinte maguktól rögzülnek emlékezetünkben. Akkor is, ha magára a tanulásra nem is koncentrálunk. Lehet, hogy - mint álmainkra először nem emlékszünk vissza a hallottakra. A ráismeréshez és beszédértéshez a szavak és a mondatok nagy része mégis magától rögzül.
3. Felidézni! Gyakorolni!
Ez a beszéd és a szSvegfeUdézés - az olvasással és az írással is kombinálva. A nyelvtani gyakorlatok feldolgozása és a feladatok megoldása! Ez már aktív, éber állapot. Feltétlenül saját tevékenységet igényel. Most • könyvből olvasva, \ a kazettával együtt mondva a lecke szövegét újra hallgassuk meg • majd ezeket írjuk is le. • A szöveget többször is olvassuk fel hangosan, az olvasási sebességet a „turbótempóig" növelve. • A nyelvről nyelvre való fordítást a könyv megfelelő részének letakarásával gyakorolhatjuk. így ellenőrizzük és javítsuk rögtön magunkat. • A szószedetekkel, szókártyákkal ugyanígy gyakoroljunk. A tananyag aktivizálódásához idő kell. Azt fogjuk tapasztalni, hogy tudásunkban olykor-olykor váratlanul következik be a minőségi változás.
4. Megtartani! Elmélyíteni!
Küzdelem a felejtés ellen.
„Tanulni olyan, mint folyón felfelé evezni " - vagyis a használaton kívüli nyelvtudás, legyen az akár anyanyelvünk is, óhatatlanul feledésbe merül. Ragadjuk meg a nyelvgya- ' korláshoz a kínálkozó alkalmakat! Időről időre I vegyük elő a tanult anyagot, hallgassuk az is-1 métlő kazettákat, lapozzuk át a könyvet.
Vissza