A fordító előszava | 3 |
Weininger előszava az első német kiadáshoz | 9 |
Első (előkészítő) rész | |
A nemi változatosság | 7 |
Bevezetés | 15 |
A fogalom fejlődéséről | |
Férfi és Nő | |
Ellentmondások | |
Folytatólagos átmenetek | |
Anatómia és tehetség | |
A morfológia nem biztos? | |
"Férfiak és Nők" | 19 |
Embrionális differenciálatlanság | |
Csökevények a felnőttnél | |
A "gonochorizmus" fokai | |
Az átmeneti formák elve | |
F. és N. | |
Bizonyítékok | |
A tipizálás szüksége | |
Összefoglalás | |
Legrégibb sejtések | |
Arrhenoplazma és thélyplazma (himsejtanyag, nősténysejtanyag) | 25 |
Hol fészkel a nem? | |
Állásfoglalás Steenctrup mellett | |
Nemi jellegek | |
Belső kiválasztás | |
Idioplazma-himsejtanyag-nősténysejtanyag | |
Ingadozások | |
Bizonyítékok a sikertelen kasztrálásból | |
Átültetés és átömlesztés | |
Organoterápia | |
Egyéni különbségek az egyes sejtek közt | |
A nemi átmeneti formák okai | |
Agy | |
Fiu-többség a születéseknél | |
A nem meghatározása | |
Összehasonlító patológia | |
A nemi vonzás törvényei | 39 |
Nemi izlés | |
A törvényszerűség valószínűsége | |
Első formula | |
Első értelmezés | |
Bizonyítékok | |
Heterosztilia | |
Magyarázata | |
Állatvilág | |
További tövények | |
Második formula | |
Kemotrópia | |
Analógiák és különbségek | |
"Lelki rokonság" | |
Házasságtörés, házasság | |
Következmények az utódokra | |
Homoszexualitás és pederasztia | |
A homoszexuálisok mint nemi átmeneti formák | |
Velükszületett vagy szerzett? egészséges, vagy beteges? | |
A törvény speciális esete | |
Minden ember homoszexuális hajlama | |
Barátság és nemiség | |
Állatok | |
Terápiajavalás | |
Homoszexualitás, büntető tövény és etika | |
Hoszoszexualitás és pederasztia megkülönböztetése | |
Jellemtan és morfológia | 65 |
A nemi átmeneti formák elve, mint az egyéni lélektan sarkalatos alaptétele | |
Egyidejűség, vagy időszakosság? | |
A lélektani vizsgálódás módszere | |
Példák | |
Egyenlítő nevelés | |
Egyenlősítés | |
Morfológia és jellemtan párhuzamossága | |
A fiziognomika és a pszichofizika elve | |
A varietás-elmélet módszertana | |
Uj kérdésfeltevés | |
Deduktiv morfológia | |
Korreláció és függvényfogalom | |
Kilátások | |
Az emancipált nők | 79 |
Nőkérdés | |
Emancipációs szükség és férfiasság | |
Emancipáció és homoszexualitás | |
Az emancipált n ők nemi izlése | |
Fiziognómiai adatok róluk | |
A többi hiresség | |
A Nő és az emancipáció | |
Gyakorlati szabály | |
A zseni férfiassága | |
Nőmozgalom a történetben | |
Időszakosság | |
Biológia és történeti felfogás | |
A nőmozgalom reményei | |
Alaptévedés | |
Második vagy főrész | 91 |
A nemi tipusok | |
Férfi és Nő | 93 |
Biszexualitás és uniszexualitás | |
Az ember vagy férfi vagy nő | |
Ami ebben problematikus és a jellemtan főnehézsége | |
A kisérlet, az érzékletelemzés és a lélektan | |
Ditlhey | |
A tapasztalati jellem fogalma | |
Mi célja, mi nem célja a lélektannak | |
Jellem és egyéniség | |
A jellemtan problémája és a nemek problémája | |
Férfi- és női nemiség | 100 |
A női lélektan problémája | |
A férfi a nő pszichológusa | |
Különbségek a nemi ösztönben | |
Kontrektációs, detumeszcencás ösztön | |
Intenzitás és aktivitás | |
A Nő nemi izgékonysága | |
A nő nemi életének nagyobb szélessége | |
A nemiség érzésében való nemi különbségek | |
A férfi nemiség helyi és időbeli kidomborodása | |
Különbségek a nemiség tudatosságának fokában | |
Férfi és női öntudat | 109 |
Érzékelés és érzés | |
Viszonyuk, Avenarius "elemei" és "karakterei" | |
A legelső stádiumban a felosztás kivihetetlensége | |
Forditott viszony megkülönböztetettség és karakterizálás közt | |
A világosodás folyamata | |
Sejtelmek | |
A megértés fokai | |
Feledés | |
Ut-törés és tagozottság | |
A "henid" fogalma | |
A henid a legegyszerűbb lelki adalék | |
A tartalmak tagozottságában nemi különbségek | |
Érzékenység | |
Az itélet biztossága | |
A fejlett tudat: férfias nemi jelleg | |
Tehetség és zsenialitás | 120 |
Zseni és talentum | |
Zseniális és szellemes | |
Módszer | |
Több ember megértése | |
Mit jelent: egy embert megérteni? | |
A zseni nagyobb komplikáltsága | |
Periódusok a lelki életben | |
Megérteni, megjegyezni | |
Belső összefüggés fény és ébrenlét között | |
A megértés feltételeinek végleges megállapítása | |
A zseni általánosabb tudatossága | |
Legnagyobb távolság a henid-állapottól, tehát nagyobb férfiasság | |
Csak univerzális zsenik vannak | |
A nő nem zseniális és nem tiszteli a hősöket | |
Tehetség és nem | |
Tehetség és memória | 133 |
Tagoltság és reprodukálhatóság | |
Emlékezés élményekre, mint tehetség jele | |
Emlékezet és apparececpió | |
A hasonlítás képessége | |
A zene férfiasságának okai | |
Rajz, és szín, a zsenialitás fokai: a zseni viszonya a nem zseniális emberekhez | |
Önéletrajz | |
Fixa ideák | |
Emlékezés arra, amit magunk alkottunk | |
Folytatólagos és hiányos emlékezet | |
Az életrajzi öntudat egysége csak férfinál | |
A női emlékezések | |
Folytonosság és kegyelet | |
Mult és sors | |
Mult és jövő | |
A halhatatlanság szüksége | |
Eddigi lélektani magyarázó kisérletek | |
Az igazi gyökerek | |
Az ember belső fejlődése haláláig | |
Ontogenetikus lélektan, vagy elméleti biográfia | |
A nőnek nincs halhatatlansági szükségérzete | |
Az emlékezettel való összefüggés mélyebb elemzése | |
Emlékezet és idő | |
Az időtlen posztulálása | |
Az érték mint időtlen | |
Az értékelmélet első törvénye | |
Bizonyítékok | |
Egyenlítés és maradandóság az érték fő alkotó elemei | |
Az érték akarása | |
A halhatatlanság szüksége mint speciális eset | |
A zseni hallhatatlansági szüksége, mely összeesik egyetemes emlékezés és művei örökkévalósága által való időtlenségével | |
A zseni és a történet | |
A zseni és a nemzet | |
A zseni és a nyelv | |
A tett emberei és a tudományéi | |
Nincs joguk a zsenicímre | |
A filozófusnak, vallásalapítónak és a művésznek: van | |
Emlékezet, logika, etika | 163 |
Pszichológia és pszichologizmus | |
A memória méltósága | |
Az emlékezet elméletei | |
Gyakorlási és asszociációs teóriák | |
Összecserélés az újramegismeréssel | |
Csak az embernek van emlékzete | |
Morális jelentőség | |
Hazugság és beszámítás | |
Átmenet logikára | |
Emlékezet és azonossági elv | |
Emlékezés és a megokolás elve | |
A nő alogikus és amorális | |
Értelmi és erkölcsi lelkiösmeret: intelligbilis Én | |
Logika, etika és az Én | 175 |
Az Én-fogalom kritikusai: Hume, Lichtenberg, Mach | |
A Mach-féle Én és a biológia | |
Egyénítés és egyéniség | |
Logika és etika, az Én létezésének tanui | |
Először a logika: az azonosság és az ellentmondás tétele | |
Hasznuk és jelentőségük kérdése | |
A logikai axiómák azonosak a fogalmi működéssel | |
A logikai fogalomnak, mint az esszencia normájának, definiciója | |
A logikai axiómák, mint normája ennek az esszenciának, mely egy funkció exisztenciája | |
Ez az exisztencia, mint az abszolut Lét, vagy az abszolut Én léte | |
Kant és Fichte | |
Logicitás mint norma | |
Gondolatszabadság és akaratszabadság | |
Másodszor az etikai felelősség | |
Az etika viszonya a logikához | |
A logika és etika szubjektum-bizonyítékainak különbsége | |
Kant egy mulasztása | |
Dologi és személyi okai | |
A kanti etika lélektanához | |
Kant és Neitzsche | |
Az Én-probléma és a zsenialitás | 188 |
A jellemtan és az Én hite | |
Az Én-esemény: Jean Paul, Novalis, Schellin | |
Én-esemény és világnézet | |
Önbizalom és arrogancia | |
A zseni véleménye többérő, mint a többi emberé | |
Végleges megállapítások a zseni fogalmáról | |
A zseniális személyiség mint a teljes tudatu mikrokozmosz | |
A zseni természetesen szintétikus tevékenysége | |
Jelentőség és szimbolika | |
A zseni definiciója, vonatkozásban a közönséges emberrel | |
Egyetemesség, mint szabadság | |
A zseni erkölcse vagy erkölcstelensége | |
Kötelességünk magunkkal és másokkal szemben | |
Mi a kötelesség másokkal szemben | |
A részvétmorál és a szociális etika kritikája | |
Az erkölcs és a megismerés egyetlen követelménye: az embertárs megértése | |
Én és Te | |
Individualizmus és univerálizmus | |
Erkölcs csak nomádok közt van | |
A legzseniálisabb ember a legerkölcsösebb | |
Miért "zoon politikón" az ember? | |
Tudat és moralitás | |
A "nagy gonosztevő" | |
Zsenialitás mint kötelesség | |
Zseni és gonosztett | |
Zseni és téboly | |
Az ember mint önmagának alkotója | |
Férfi és női lélektan | 211 |
A nő lélektelensége | |
E megismerés története | |
A nő teljesen zsenitlen | |
Voltaképpen nincsenek férfias nők | |
A nő fogalmiatlan természetének az Én hiánya az oka | |
A hendielmélet korrekturája | |
Női gondolkozás, fogalom és tárgy | |
A tárgy szabadsága, fogalom és ítélet | |
Az ítélet lényege | |
A nő és az igazság, mint gondolkozás zsinórmértéke | |
Az ok tétele és az azonossági elvhez való viszonya | |
A nő amorális és nem antimorális | |
A nő és az egyedüllét problémája | |
Összeolvadtság nem társaság | |
Női részvét és női szemérem | |
A nők Énje | |
Női hiúság | |
Az önmérték hiánya | |
Memória bókokra | |
Önmegfigyelés és bűnbánat | |
Igazság és irigység | |
Név és tulajdon | |
Befolyásolhatóság | |
Radikális különbség a férfi és nő lelki élete között | |
Lélektan, lélekkel és lélek nélkül | |
Tudomány-e a lélektan? | |
Szabadság és törvényszerűség | |
A lélektan alapfogalmai transzcendens természetűek | |
Psziché és pszichológia | |
A lélektelen lélektan gyámoltalansága | |
Hol lehetséges csupán a "személyiség hasadás"? | |
Pszichofizikai párhuzamosság és cserehatás | |
A férfi lelki nemi jellemzőinek hatása a nőre | |
Anyaság és prostitució | 246 |
Speciális női jellemtan | |
Anya és ringyó | |
A prostitució hajlama: a nővel született, de nem egyedül döntő | |
A férfi befolyása | |
"Megcsodálás" | |
A két típus viszonya a gyermekhez | |
A nő poligám | |
Házasság és hűség | |
Szokás és jog | |
Anyaság és nemiség analógiái | |
Az anya és a faji cél | |
Az "alma" mater | |
Az anyai szeretet etikailag közömbös | |
A ringyó kívül van a faji célon | |
A prostituált és a társadalmi morál | |
A prostituált, a gonosztevő és a hódító | |
Az "akarat embere" és a zsenihez való viszonya | |
Hetéra és imperátor | |
A ringyó motivuma | |
A koitusz öncél | |
Kacérság | |
A nő érzései a koituszban, vonatkozással egyéb életére | |
Anyai jog és atyaság | |
A "megcsodálás" és az infekciós-elmélet | |
A ringyó mint ellenség | |
Tagadás és igenlés | |
Nincs prostitució az állatoknál | |
Az eredet rejtélye | |
Erotika és esztétika | 276 |
Nők és nőgyülölet | |
Erotika és szexualitás | |
Plátói szerelem és érzékiség | |
A szerelem Eszméjének problémája | |
A nő szépsége | |
Viszonya a nemi ösztönhöz | |
Szerelem és szépség | |
Az esztétika különbözik a logikától és etikától, mint normatudományoktól | |
A szerelem lényege | |
Projekciós-tünemény | |
Szépség és erkölcs | |
Szépség és tökéletesség | |
Természet és etika | |
Természeti és művészeti szépségek | |
Természeti és művészeti törvény | |
Természeti és művészeti célszerűség | |
Az egyes-szépség | |
A nemi szerelem mint bűn | |
Gyűlölet és szerelem, mint az erkölcsi törekvés megkönnyítései | |
Az ördög megteremtése | |
Szerelem és részvét | |
Szerelem és szemérem | |
Szerelem és a megváltás szükségérzete | |
A nő az erotikában: A cél eszköze | |
Gyermek és szerelem, gyermek és nemiség összefüggésének problémája | |
Kegyetlenség nemcsak a kéjben, hanem még a szerelemben is | |
Szerelem és gyilkosság | |
A szerelem mint gyávaság, igazságtalanság, tévedés | |
A Madonna-kultusz | |
A Madonna a férfi gondolati koncepciója: nincs alapja a reális nőiességben | |
A valóságos nőbe bepillantani a férfi nem akar | |
A férfinak a nőhöz való szerelme, mint speciális eset | |
A nő csak szexuális, nem erotikus | |
A nők szépérzéke | |
Szép és csinos | |
Szeretni és beleszeretni | |
Mivel hat a férfi a nőre? | |
A nő fátuma | |
Az uj megismerés besorozása a korábbiak közé | |
A szerelem jellemző az emberiség lényegére | |
Miért szereti a férfi a nőt? | |
Lehetőségek | |
A nő lényege és értelme az univerzumban | 301 |
Egyenlőség és egyenjogusítás | |
Moebius | |
A nőiség értelme vagy értelmetlensége | |
Kerités | |
Ösztön | |
A férfi és a kerités | |
Mely jelenségek tartoznak még a keritéshez | |
A koitusz sokratartása | |
A saját nemi ösztön, mint speciális eset | |
Anya- ringyó | |
A nő lényét csak a keritésben fejezi ki | |
Kerités = nőiesség = egyetemes nőiség | |
Ellenvetések és ellentmondások rendszere | |
Befolyásolhatóság és passzivitás | |
Ennek következménye a saját természet megtagadása | |
A nő szerves hazugvolta | |
A hisztéria | |
A hisztéria "mechanizmusának" lelki szkémája | |
A hisztéria definiciója | |
A hisztéria állapota | |
Különös csere: az idegen természet, mint a nő saját természete, a saját természet mint idegen | |
Az idegen test | |
Kényszer és hazugság | |
A hisztérika heteronómiája | |
Az igazság akarása és erő az igazságra | |
A hisztériás paroxizmus | |
Mit hárít el a nő? | |
A hisztériás kostitució | |
Cseléd és megéra | |
A megéra a hisztérika ellentéte | |
A hisztérika igazságszeretete: a hisztérika hazugsága | |
A hisztérika szüzessége és vonakodása a nemi aktustól | |
A hisztériás bűntudat és önmegfigyelés | |
A látó-nő és az alvalátó a nőben | |
A hisztéria és a nő rabsága | |
A nő sorsa és reménytelensége | |
Egy végső elvre való visszavezetés szükségessége | |
Különbségek ember és állat, férfi és nő között | |
Áttekintési tábla | |
A második, vagy magasabb élet, az ember metafizikai Léte | |
Analógiák az alacsonyabb élettel | |
Szabadság és boldogság | |
A boldogság és a férfi | |
A boldogság és a nő | |
A nő és az élet problémája | |
A nő nem-léte | |
Ebből: a hazugság és a kerités lehetősége, amoralitás és alogicitás | |
Mégegyszer a kerités | |
Közösség és nemiség | |
Férfi- és női barátság | |
Kerités azonos a nőiességgel | |
Miért emberek a nők? | |
A nemi ellentét lényege | |
Ellentétek | |
Alany és tárgy = alak és anyag = férfi és nő | |
Kontrektáció és tapintási érzék | |
A beszédek értelmezése | |
A nő non-entitása; ennek következménye: általános fogékonyság | |
A férfi alakitja és képezi a nőt | |
Törekvés exisztenciára | |
Nemi dualizmus és a világi dualizmus | |
A nő értelme az Univerzumban | |
A férfi: Valami; a nő: Semmi | |
A nőtől való félelem lélektani problémája | |
A Semmi és a tagadás | |
A nőt a férfiban levő gonosztevő teremti? | |
A nő a férfi nemiségének igenlése | |
A nő a férfi bűne | |
Mi a nőnek a férfihoz való szerelme, legmélyebb alapjában? | |
A nőiesség dedukciója | |
A zsidóság | 352 |
Különbség a férfiak közt | |
Az erre alapított ellenvetések visszautasítása | |
Az átmeneti formák és a fajantropológia | |
A nőiességnek a zsidósággal való amfibóliái | |
A zsidó, mint eszme | |
Az antiszemitizmus | |
Wagner | |
Zsidóság nem azonos a nőiességgel | |
Megegyezéseik: tulajdon, állam, társadalom, nemiség, személyiség és önérték hiánya, amoralitás, antimoralitás nélkül, faji élet, család, kerités | |
A zsidókérdés egyetlen megoldása | |
A zsidó istenfogalma | |
Lélektelenség s ezért a halhatatlanság szükségének hiánya | |
Zsidóság a tudományban | |
A zsidó, mint kemikus | |
Az angol és a zsidó | |
Angolok a filozófiában, zenében, építészetben | |
Különbségek | |
A zsidó humortalansága | |
A humor lényege | |
Humor és szatira | |
A zsidó nő | |
Nem-lét, teljes változékonyság, közvetettség a zsidónál csakúgy, mint a nőnél | |
A legnagyobb megegyezés s a legnagyobb különbségek | |
A zsidó aktivitása és fogalmisága | |
A zsidóság legmélyebb lényege | |
Hitetlenség és belső támasztatlanság | |
A zsidó nem misztikátlan, hanem áhitatlan | |
Komolyság, lelkesedés, buzgóság hiánya | |
Belső többértelműség | |
A hit együgyüségének hiánya | |
Belső méltóságtalanság | |
A zsidó mint a hős ellenpólusa | |
Kereszténység és zsidóság | |
A kereszténység eredete | |
A vallásalapító problémája | |
A vallásalapító magát tiszítja meg a gonosztettől és az istentelenségtől | |
A teljes ujjászületés csak benne valósul meg | |
A vallásalapító bűnterhe a legsúlyosabb | |
Krisztus legyőzte önmagában a zsidót | |
Kereszténység és zsidóság mint végső ellentétek | |
A vallásalapító a legnagyobb ember | |
A zsidóság legyőzésére minden vallásalapítónak szüksége van | |
A zsidóság és a jelen | |
Zsidóság, nőiesség, kultura, és emberiség | |
A nő és az emberiség | 389 |
Az emberiség eszméje s a nő, mint keritő | |
A Goethe-kultusz | |
Férfiak elnőiesedése | |
Virginitás és szüzesség | |
Az ideálok férfiúi eredete | |
A nő nem érti az erotikát | |
Érti a szeuxalitást | |
Koitusz és szerelem | |
A nő az emancipáció ellensége | |
Az aszkézis erkölcstelen | |
A nemi aktus az embertárs megvetése | |
A zsidó problémája = a nő problémája = a rabszolgaság problémája | |
Mi az erkölcsös viselkedés a nővel szemben? | |
A férfi, mint a nőemancipáció ellenzője | |
A nőkérdés, mint az emberiség kérdése | |
Etikai posztulátumok | |
Két lehetőség | |
A nő pusztulása | |
Tartózkodás és az emberiség kihalása | |
A nemi közlekedés erkölcstelenségének voltaképeni okai | |
A földi atyaság | |
Bele kell foglalni a nőket az emberiség eszméjébe | |
Az anya és az emberi nem nevelése | |
Végső kérdések | |