CD-mellékletet tartalmaz. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Elgondolkozott-e már azon, hogy közönsége mire emlékszik a PowerPoint-prezentációja után? Ha sok szöveget, hosszú vázlatot vetített, bizonyára nem sokra. Prezentációja sokkal hatékonyabb lesz, ha egyszerű stílust választ. Ha mindenki ugyanolyan sima, fényezett és tökéletes stílust alkalmazna, minden prezentáció egyformán nézne ki. Ha szemben az átlaggal, valami egyszerűt választ, kitörhet a PowerPoint vizuális unalmából, és emlékezetessé teheti szereplését. Ez a könyv a Ne vetíts vázlatot! módszert mutatja be, amellyel könnyen és gyorsan készíthet - és adhat elő - olyan prezentációkat, amelyek minden szava megmarad a hallgatóságban. Engedje szabadjára a bemutató mögötti történetet - és felejtse el az unalmas felsorolásokat! Cliff Atkinson, a kommunikációs szakértő lépésről lépésre vezeti végig az Olvasót három lépésből álló új módszerén, amelynek alkalmazásával a bemutatókkal nagyobb hatást lehet elérni. A klasszikus elbeszélési technikák és a vizuális közlések együttes...
Tovább
Fülszöveg
Elgondolkozott-e már azon, hogy közönsége mire emlékszik a PowerPoint-prezentációja után? Ha sok szöveget, hosszú vázlatot vetített, bizonyára nem sokra. Prezentációja sokkal hatékonyabb lesz, ha egyszerű stílust választ. Ha mindenki ugyanolyan sima, fényezett és tökéletes stílust alkalmazna, minden prezentáció egyformán nézne ki. Ha szemben az átlaggal, valami egyszerűt választ, kitörhet a PowerPoint vizuális unalmából, és emlékezetessé teheti szereplését. Ez a könyv a Ne vetíts vázlatot! módszert mutatja be, amellyel könnyen és gyorsan készíthet - és adhat elő - olyan prezentációkat, amelyek minden szava megmarad a hallgatóságban. Engedje szabadjára a bemutató mögötti történetet - és felejtse el az unalmas felsorolásokat! Cliff Atkinson, a kommunikációs szakértő lépésről lépésre vezeti végig az Olvasót három lépésből álló új módszerén, amelynek alkalmazásával a bemutatókkal nagyobb hatást lehet elérni. A klasszikus elbeszélési technikák és a vizuális közlések együttes alkalmazásával gazdag és figyelemfelkeltő bemutatók készülhetnek. Ha a legfontosabb dolgokat másképp írjuk fel és adjuk elő, így az ötletek gyorsan életre kelnek.
ÖSSZPONTOSÍTÁS Hogyan lehet a legjobb ötleteket kiszűrni, és egyszerű, hatásos kísérőszöveggel előadni?
MAGYARÁZAT A diavetítéssel illusztrált ötletek a mondanivaló és a vizuális elemek megfelelő keverékét hozzák létre.
FIGYELEMFELKELTÉS A diák szövegének felolvasása helyett érdemes kapcsolatot teremteni a közönséggel - és még hatásosabb bemutatót tartani.
A CD-melléklet tartalma:
• Cliff egyedi sablonjai, amelyekkel az Olvasó saját bemutatóját felépítheti !
• Ellenőrzőlisták a bemutatók összeállításához
• A teljes könyv elektronikus formában - és sok minden más
Vissza
Tartalom
Köszönetnyilvánítás
Bevezetés
1. Alkalmazz újfajta címsorokat!...............................1
Valóban megválthatja a világot egy PowerPoint-prezentáció?...........1
A PowerPoint - vihart kavar..................................................................2
Fellépés a média színpadán......................................................................6
Egy rendkívüli történet..............................................................................8
A probléma lényege.................................................................................12
A lényeg kiemelése...................................................................................15
Több szemléltetőeszköz alkalmazása....................................................18
Elszürkülés................................................................................................20
Határozott választás.................................................................................21
A változás szele........................................................................................22
Az NW-erő velünk van..........................................................................24
2. Új trükkök öreg kutyának....................................25
A PowerPoint három alapeszköze.........................................................25
1. trükk: A Diarendező nézettel szabályozzuk a mennyiséget..........27
Kutatási eredmények nyomában...................................................28
1. tény: Tiszteljük a munkamemória korlátait!............................30
Az NW figyel a munkamemória korlátaira................................36
A régi módszer figyelmen kívül hagyja a munkamemória korlátait.....................38
2. trükk: A Jegyzetoldal nézet használata a képek és a kísérőszöveg szinkronizálásához....................40
2. kutatási tény: Két csatornával kell dolgoznunk......................42
Az NVV mindkét csatornát munkába állítja................................43
A régi módszer egycsatornás.........................................................45
3. trükk: Irányítsuk az érzékeket a Normál nézet segítségével!........49
3. kutatási tény: Irányítani a figyelmet.........................................50
Az NW irányítja a figyelmet........................................................51
A régi módszer nem irányítja a figyelmet...................................53
Jól képzett eszköz....................................................................................56
3, Első lépések az NW-vel......................................57
Az előttünk álló út...................................................................................58
A megértés irányítása az NW-vel........................................................60
Az NW szíve és agya: a címsorsablon........................................60
A beépített történetszerkezet.........................................................62
Az elmélet gyakorlattá válik..........................................................65
1. lépés: Válasszunk történetszálat és mintát!......................................67
2. lépés: Essünk túl a legfontosabbakon!..............................................68
3. lépés: A vizuális és verbális szálak kezelése a forgatókönyvben.... 70
Az első öt dia felvázolása...............................................................73
A többi dia megrajzolása................................................................74
Egyéni elrendezések alkalmazása.................................................74
Képek hozzáadása az első öt diához............................................76
Képek hozzáadása a többi diához.................................................76
Lépjünk a képernyőre!....................................................................76
Előadás több nézetben....................................................................78
Prezentáció tábla-PC használatával..............................................79
Prezentáció hálózaton keresztül...................................................79
Az élmény dokumentálása............................................................80
A három lépés relatív fontossága......................................................81
Első lépések az NW címsorsablonjával............................................82
Címsorok írása három alapszabály alapján.........................................83
1. szabály: írjunk tömör, teljes mondatokat, alannyal és cselekvő igével!......83
2. szabály: Világosan, közvetlenül, egyénien, hétköznapi hangnemben ...........84
3. szabály: Legyen összefüggő gondolatmenetünk!................85
Az első öt dia tervezése......................................87
Mit mutassunk, mit mondjunk, és mit tegyünk az első öt dián?.......88
Kezdjük a címmel és a szerzővel!...........................................................89
Vegyük fel a történet szálát!....................................................................90
Igazítsuk útba a hallgatóságot a Helyzet címsorral!...................90
Keltsük fel a hallgatóság érdeklődését a Szerep címsorral!.......92
Ragadjuk magunkkal a hallgatóságot az A pont címsor segítségével! .......94
Motiváljuk a hallgatóságot a B pont címsorral!...........................98
Keltsünk drámai feszültséget az A és B pont címsorok között! .....99
Tereljük egy irányba a hallgatóság figyelmét a Teendő címsorral! ...................101
Válasszunk motívumot!.........................................................................104
Lehull a függöny az I. szakasz végén..................................................108
Az öt címsor áttekintése................................................................109
Forduljunk a hallgatóság érzelmeihez!.......................................110
Az ötletek fókuszálása...................................................................110
10 tipp az I. szakasz tökélesítésére.......................................................111
1. tipp: Ihlet a forgatókönyvíróktól.............................................111
2. tipp: 10 történetváltozat............................................................112
3. tipp: Az I. szakasz próbafelvétele............................................113
4. tipp: Több történet, több sablon...............................................114
5. tipp: Képzeljük el a hallgatóságot!..........................................115
6. tipp: Milyen problémával néz szembe a hallgatóság?..........116
7. tipp: Stratégiai kollázs...............................................................117
8. tipp: A hirdetés sztorija.............................................................117
9. tipp: Meggyőző oktatás.............................................................119
10. tipp: Legyen jó a szöveg!.........................................................120
A II. szakasz diái.............................................121
A sorrend és a rangsor problémái........................................................121
Az érthetőség három oszlopa...............................................................124
A szál befűzése a tűbe - a hierarchia használata.....................127
A diák rangsorának meghatározása....................................................130
A Teendő címsor igazolása a Téma címsorokkal......................131
A Téma címsorok tisztázása a Magyarázat címsorokkal........137
A Magyarázat címsorok kifejtése a Részletezés címsorokkal. 141
A II. szakasz többi része...............................................................145
Essünk túl a legfontosabbakon!...........................................................148
Függöny a címsorsablon után..............................................................151
10 tipp a címsorsablon tökéletesítésére...............................................153
1. tipp: A hármas ereje..................................................................153
2. tipp: Csináljunk helyet négynek!............................................154
3. tipp: Igazítsuk szakmánkhoz a II. szakasz oszlopfejléceit!. 154
4. tipp: Címsorsablonok csapatoknak........................................156
5. tipp: A történet magva.............................................................156
6. tipp: Az NW a PowerPointon túl..........................................156
7. tipp: Hozzunk létre vázlatot ötleteléssel!...............................157
8. tipp: Használjuk ki csapatunk tehetségeit!............................157
9. tipp: Válasszuk a gyorsliftet!...................................................158
10. tipp: Hierarchia az agyunkban..............................................159
6. A képes forgatókönyv és a kísérőszöveg................161
Mit mutassunk, mit mondjunk, és mit tegyünk az egyes diák vetítésekor?..............162
Forgatókönyv készítése.........................................................................163
A címsorsablon manuális újraformálása....................................164
Az NW-formázó használata.......................................................166
A munkamemória irányítása előzetes diahátterekkel.............168
Az időbeosztás gyakorlása...........................................................171
Szükség esetén javítsuk a címsorokat!.......................................172
A forgatókönyv áttekintése..........................................................173
A verbális csatorna tervezése a mondanivaló leírásával..................173
A vizuális csatorna tervezése a forgatókönyvvel..............................178
A forgatókönyv-készítés három alapszabálya...................................181
1. szabály: Vizuális tömörség, egyértelműség, közvetlenség, egyediség ................182
2. szabály: Következetesség és változatosság a II. szakasz oszlopain belül... ......182
3. szabály: Vázlatkészítés nem csak vetítéshez..........................185
10 tipp a forgatókönyv tökéletesítésére...............................................187
1. tipp: A Diaminta manuális beállítása......................................187
2. tipp: A Jegyzetminta manuális beállítása...............................188
3. tipp: Az NW-formázó telepítése a helyi számítógépre.......189
4. tipp: A címsorok szerkesztése..................................................190
5. tipp: Diahátterek egyenkénti alkalmazása.............................191
6. tipp: Egyedi elrendezések és témák egyedi beállítása..........192
7. tipp: Az NW-forgatókönyv blokksémája..............................192
8. tipp: Egész oldalas vetítések nyomtatása...............................194
9. tipp: Egymásba ágyazott prezentációk...................................194
10. tipp: Címsorpróba....................................................................195
A forgatókönyv grafikus tervezése.......................197
Milyen vázlatot rajzoljunk a diákra?...................................................197
Az I. szakasz diavázlatainak megrajzolása.........................................198
A címdia..........................................................................................199
A bemutatkozó dia vázlatrajza....................................................200
A Helyzet dia felvázolása.............................................................202
A Szerep dia felvázolása...............................................................204
Az A pont és a B pont diák felvázolása......................................207
A Teendő dia és a Téma diák felvázolása...........................................213
Triplázzuk meg a hatást három ablaktáblával!.........................215
Szemléltetés....................................................................................216
Összekapcsolás ikonokkal............................................................216
Videó, hang és mozgó grafikák használata (csak óvatosan) .......217
A képernyő elfeketítése.................................................................218
Az érdeklődés felkeltése egyedi elrendezéssel..........................219
Tartsuk mozgásban a motívumot!...............................................220
Az interaktivitás beépítése......................................
Több előadó.......................................................221
Visszatérés A-hoz és B-hez..........................................................222
Navigációs sáv alkalmazása.................................................................223
A Magyarázat diák felvázolása............................................................225
A gondolatok kifejtése diagram építésével................................226
Grafikon felépítése diák sorozatán keresztül............................228
Vizuális szervező használata vázlatkészítéshez.......................228
A Magyarázat dia befejezése.......................................................229
Képernyőfotó használata.............................................................230
A Részletek diák vázlatai......................................................................231
Átváltás más alkalmazásokba.....................................................234
Igazítsuk vázlatainkat a saját szakmánkhoz!............................236
Vázlatok a címsorsablonhoz.................................................................236
Elkészülni, vigyázz, skiccelj!................................................................237
8. Képek a forgatókönyvbe....................................239
Milyen ábrát tegyünk a diára?.............................................................239
A tervezés korlátai.................................................................................240
A képszerkesztés három főszabálya...................................................242
1. szabály: Legyen a dia könnyen értelmezhető!......................242
2. szabály: Hangolódjunk rá a hallgatóság ízlésére!.................245
3. szabály: Tartsuk magunkat az alapokhoz!............................249
Kezdjünk hozzá a képek beillesztéséhez!...........................................252
Osszuk meg a feladatokat!...........................................................253
Kész képek felhasználása.............................................................253
Könnyen fellelhető képek............................................................254
Rajzolás saját kézzel......................................................................255
Egyedi elrendezések alkalmazása a forgatókönyvben.....................256
Elrendezések létrehozása önállóan.............................................258
Magyarázat diaelrendezés egyedi létrehozása.........................264
Részletezés diaelrendezés egyedi létrehozása..........................266
Tetszőleges navigációs sáv hozzáadása.....................................267
Állandó animációk beállítása.......................................................269
A Jegyzetminta elrendezés beállítása..........................................270
Elrendezések alkalmazása, áttekintése és részletezése.............270
Képek hozzáadása a Teendő és Téma diákhoz..................................273
Az első és a második Téma dia másolása és elhelyezése..................275
A III. szakasz diáinak létrehozása........................................................276
Kép nélküli diák.....................................................................................277
Képek hozzáadása az I. szakasz diáihoz.............................................278
Ábrák hozzáadása a Magyarázat diákhoz..........................................280
Képek a Részletezés diákon..................................................................281
Finomhangolás és befejezés..................................................................285
Ábrák adása a címdiához és az Összegezés diáihoz.................285
Áttekintés és képek hozzáadása a Jegyzetoldalhoz..................285
A forgatókönyv véglegesítése...............................................................287
10 tipp a forgatókönyv tökéletesítésére...............................................289
1. tipp: Gyűjtsük az ötleteket!.......................................................289
2. tipp: A fotófeldolgozás alapjai: méretezés, levágás és tömörítés......................289
3. tipp: Összetartozó diákhoz egyedi elrendezés segítségével adjuk hozzá ugyanazt a képet!..291
4. tipp: Próbáljunk ki három változatot!.....................................293
5. tipp: Segítsük a grafikai tervezőt!............................................293
6. tipp: NW-elrendezéskönyvtár létrehozása...........................294
7. tipp: NW-diagramkönyvtár létrehozása...............................295
8. tipp: Kiegészítő információk megjelenítése...........................295
9. tipp: Skiccelés élőben!.....................................|..........................295
10. tipp: Építsünk fel egyetlen ábrát, diáról diára!....................295
9. Prezentációk mutatóba.....................................297
NW más helyzetekben.........................................................................297
Ügyismertetés a bíróságon....................................................................299
I. szakasz: A klasszikus elbeszélés alapjai..................................299
Fényképes Helyzet dia..................................................................300
A Per prezentáció I. szakaszának diái.........................................301
A Per prezentáció Teendő és Téma diái.....................................303
A cél felé a Terv prezentációval...........................................................304
A címsorsablon I. szakasza..........................................................305
Képek a Terv prezentációhoz......................................................306
A Terv prezentáció I. szakaszának diái......................................307
A Terv prezentáció Teendő és Téma diái..................................309
A Terv prezentáció előadása weben keresztül..........................313
Vizsgálat és javaslat az Elemzés prezentáció segítségével...............314
Képek az Elemzés prezentációhoz..............................................317
Az Elemzés I. szakaszának diái...................................................319
Az Elemzés Teendő és Téma diái................................................321
Tartalmas tájékoztatás a Jelentés prezentáció segítségével..............322
Képek a Jelentés prezentációhoz.................................................325
A Jelentés prezentáció I. szakaszbeli és Téma diái...................326
A Jelentés prezentáció Teendő és Téma diái.............................327
A diákok figyelmének lekötése az Osztály prezentációval.............328
Képek az Osztály prezentációhoz...............................................330
Az Osztály prezentáció I. szakaszának diái..............................331
A Osztály Teendő és Téma diái...................................................332
Az ügyfél van az Ajánlat prezentáció középpontjában....................334
Képek az Ajánlat prezentációhoz...............................................336
Az Ajánlat I. szakaszbeli diái.......................................................336
Az Ajánlat prezentáció Teendő és
Téma diáinak áttekintése.............................................................338
Az NW-vel szembeni kifogások kezelése.........................................340
10. Az NW-prezentáció előadása.............................343
A prezentáció előadásának három alapszabálya..............................344
1. szabály: A kivetítő gondos elhelyezése..................................344
2. szabály: Iktassuk ki a figyelemelterelő tényezőket!.............345
3. szabály: Előadásunk legyen gördülékeny!............................345
A figyelemelterelő tényezők eltávolítása...........................................346
A környezet előkészítése..............................................................347
A technika ellenőrzése..................................................................348
Számítsunk problémákra!.............................................................349
Próbáljuk el a zavaró tényezőket!................................................349
Jegyzethasználat.............................................................................350
Párbeszéd kialakítása.............................................................................352
Legyünk hitelesek!.........................................................................352
Bízzunk a diáinkban!.....................................................................353
Kérdezz, felelek!.............................................................................354
Improvizáljunk - korlátok között!.....................................................355
Tartsuk a kezünkben a történetet!...............................................356
Készüljünk fel különböző környezetekre!..................................356
Emlékeztetők kiosztása.................................................................357
Előadás anélkül, hogy jelen lennénk...................................................357
A jegyzetoldalak elküldése (nem a diáké)..........................................357
Prezentáció létrehozása hálózaton..............................................358
És végre, a prezentáció.................................................................359
10 tipp az előadás tökéletesítésére.......................................................359
1. tipp: Az élő névjegy...................................................................359
2. tipp: Áldomásmester.................................................................360
3. tipp: Fejlődjünk!.........................................................................361
4. tipp: Újfajta emlékeztető...........................................................361
5. tipp: Használjunk fény ellenzőt?..............................................361
6. tipp: Vizuális emlékezeterősítők..............................................362
7. tipp: Tegyük a beszélgetést feszültséggel teltté!....................362
8. tipp: A meghitt premier plan...................................................362
9. tipp: A notesztábla (flip-chart) lapozása.................................363
10. tipp: A médiaeszközök előzetes megtervezése...................363
A szerzőről.........................................................365
A CD-melléklet használata......................................367
Cliff Atkinson műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Cliff Atkinson könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.