Szerkesztői jegyzet | 12 |
A főtitkár előszava | 13 |
Hogyan használjuk a Kézikönyvet? | 17 |
Előszó | 19 |
Mi a NATO? | |
A szövetség eredete | 31 |
Alapvető biztonsági feladatok | 32 |
A szövetség átalakulása | |
Az új európai biztonsági környezet | 37 |
Új intézmények | 42 |
A szövetség stratégiai koncepciója | 44 |
A szövetséges fegyveres erők szerepe és a szövetség védelmi politikájának átalakulása | 49 |
A NATO védelmi képességek kezdeményezése | 52 |
A NATO nukleáris erői az új biztonsági környezetben | 55 |
A szövetség nyitása | |
A NATO bővítésének folyamata | 63 |
Partnerség a békéért | 69 |
Együttműködés a NATO és Oroszország között | 81 |
A NATO partnerségi kapcsolata Ukrajnával | 88 |
A NATO párbeszéde a mediterrán országokkal | 92 |
A NATO délkelet-európai kezdeményezése | 94 |
Az európai biztonsági és védelmi identitás (ESDI) | |
Az ESDI kialakulása | 99 |
NATO-NYEU együttműködés | 102 |
NATO-EU kapcsolatok | 104 |
A szövetség operatív szerepe a békefenntartásban | |
A béke megteremtésének folyamata a volt Jugoszláviában | 109 |
A bosznia-hercegovinai békefolyamat előmozdítása | 122 |
A NATO szerepe a koszovói konfliktussal kapcsolatosan | 126 |
Az emberi jogok megsértése a koszovói térségben és a KFOR humanitárium ügyekben nyújtott segítsége | 132 |
A szövetség szerepe a fegyverzetellenőrzésben | |
A nukleáris, biológiai és vegyi fegyverek terén bekövetkezett fejlemények | 140 |
Fejlemények a hagyományos fegyverek ellenőrzése és leszerelése terén | 142 |
A szövetség politikája a tömegpusztító fegyverek terjedése kérdésében | 144 |
Politika és döntéshozatal | |
A szövetség fő politikai és döntéshozó intézményei | 149 |
A politika konszenzussal történő kialakítása és a közös döntéshozatal | 152 |
Válságkezelés | 155 |
A védelmi dimenzió | 156 |
Nukleáris politika | 160 |
Gazdasági együttműködés | 161 |
Tömegtájékoztatás | 164 |
Programok és tevékenységek | |
Felhasználói logisztika | 173 |
A fő logisztikai funkciók | 177 |
Felhasználói logisztika és béketámogató műveletek | 180 |
Termelési és logisztikai szervezetek | 181 |
Fegyverzeti együttműködés, tervezés és szabványosítás | 181 |
Távközlési és információs rendszerek | 183 |
A légi forgalom irányításának polgári-katonai összehangolása | 184 |
Légvédelem | 186 |
Polgári-védelmi tervezés | 188 |
Tudományos együttműködés | 192 |
Környezet és társadalom | 195 |
Közös alapból biztosított pénzügyi források: NATO költségvetések és pénzügyi irányítás | |
A közös finanszírozás elvei | 201 |
Költségmegosztás | 204 |
Polgári költségvetés | 204 |
Katonai költségvetés | 205 |
A NATO biztonsági beruházási programja (NSIP) | 206 |
Erőforrások kezelése | 206 |
Pénzügyi irányítás | 207 |
Pénzügyi ellenőrzés | 210 |
Polgári szervezet és felépítés | |
A NATO központja | 219 |
Állandó képviselők és nemzeti küldöttségek | 219 |
A Főtitkár | 219 |
A Nemzetközi Titkárság | 220 |
A Személyi Titkárság | 221 |
Főtitkári Hivatal | 221 |
Végrehajtó Titkárság | 221 |
Tájékoztató és Sajtóiroda | 222 |
A NATO Biztonsági Hivatala | 223 |
A Politikai Főosztály | 223 |
Védelmi Tervezési és Műveleti Főosztály | 225 |
Védelmi Támogató Főosztály | 228 |
A NATO-központ Konuzultációs, Vezetési és Irányítási Törzse | 230 |
Biztonsági Beruházási, Logisztikai és Polgári-védelmi Tervezési Főosztály | 231 |
A Tudományos és Környezetvédelmi Főosztály | 233 |
Igazgatási Hivatal | 234 |
A Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal | 234 |
Az Erőforrások Főbizottsága Elnökének Hivatala | 234 |
A Költségvetési Bizottságok Elnökének Hivatala | 234 |
A Nemzetközi Könyvvizsgáló Testület | 235 |
A NATO termelői és logisztikai szervezetei | 235 |
Katonai szervezet és felépítés | |
A Katonai Bizottság | 239 |
A stratégiai parancsnokok | 241 |
A Nemzetközi Katonai Törzs | 242 |
A partnerországok képviselete | 246 |
A vezetési struktúra | |
Az integrált fegyveres erők szerepe | 249 |
Az új katonai struktúra kialakulása | 252 |
Az Európai Biztonsági és Védelmi Identitás kialakításának jelentősége | 252 |
Egyesített Összhaderőnemi Alkalmi Harci Kötelékek koncepciója | 254 |
A szövetséges fegyveres erők belső átalakítása | 255 |
Új elgondolások a vezetés és irányítás terén | 257 |
A katonai szervezet | 258 |
A NATO kibővítése és az új NATO-tagok csatlakozása | 269 |
Békepartnerségi tevékenységek és kezdeményezések | 270 |
Szélesebb körű konzultáció és együttműködés | 271 |
A fontosabb NATO-bizottságok, továbbá az együttműködés, a partnerség és a párbeszéd intézményei | |
A fontosabb NATO bizottságok | 275 |
Az együttműködés, a partnerség és a párbeszéd intézményei | 299 |
Szervezetek, hivatalok és más alárendelt testületek | |
Bevezetés | 305 |
Fogyasztói logisztika | 307 |
Termelői logisztika és felszerelés | 311 |
Szabványosítás | 314 |
Polgári védelmi tervezés | 316 |
Légiforgalom irányítás és légvédelem | 317 |
Légi korai előrejelzés | 318 |
Távközlési és informatikai rendszerek | 320 |
Elektronikai hadviselés | 324 |
Meteorológia | 325 |
Katonai oceanográfia | 326 |
Kutatás és technológia | 327 |
Oktatás és képzés | 329 |
A biztonság szélesebb intézményi keretei | |
Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) | 339 |
Az Európai Biztonsági és Együttműködési szervezet (EBESZ) | 342 |
Az Európai Unió (EU) | 353 |
A Nyugat-európai Unió (NYEU) | 360 |
Az Európa Tanács | 369 |
Parlamenti és kormányon kívüli szervezetek | |
A NATO Parlamenti Közgyűlés (NATO PA) | 375 |
Az Atlanti Szerződés Társasága (ATA) | 378 |
Tartalékos Tisztek Szövetséges-közi Konföderációja (CIOR) | 383 |
Tartalékos Egészségügyi Tisztek Szövetséges-közi Konföderációja (CIOMR) | 384 |
Közhasználatú rövidítések | 389 |
További információ-források | 409 |
Kronológia | 415 |