A főtitkár előszava | 11 |
Előszó a magyar kiadáshoz | 15 |
Előszó | 19 |
Mi a NATO? | 25 |
Alapvető feladatok | 27 |
A szövetség eredete | 30 |
A NATO ma | 31 |
A szövetség fő politikai és döntéshozó intézményei | 37 |
Az Észak-atlanti Tanács | 39 |
A Védelmi Tervező Bizottság | 43 |
Az Atomtervező Csoport | 43 |
A legfontosabb NATO-bizottságok | 44 |
A szövetség átalakulása | 67 |
Az új európai biztonsági környezet | 69 |
A szövetség stratégiai koncepciója | 76 |
A szövetséges fegyveres erők szerepe és a szövetség védelmi politikájának átalakulása | 80 |
Az európai biztonsági és védelmi identitás kialakítása a szövetségen belül | 87 |
A szövetség nyitása | 93 |
Felhívás az új tagországokhoz | 95 |
Az Euro-atlanti Partnerségi Tanács eredete és fejlődése | 99 |
Partnerség a békéért | 101 |
A békepartnerségi program bővítése | 108 |
Együttműködés a NATO és Oroszország között | 114 |
A NATO partnerségi kapcsolata Ukrajnával | 120 |
A NATO párbeszéde a mediterrán országokkal | 123 |
A partnerségi együttműködés és párbeszéd intézményei | 126 |
A szövetség operatív szerepe a békefenntartásban | 129 |
A béke megteremtésének folyamata a volt Jugoszláviában | 131 |
A NATO vezetése alatt álló béketeremtő erők (IFOR) | 141 |
A NATO vezetése alatt álló stabilizációs erő (SFOR) | 144 |
A bosznia-hercegovinai békefolyamat előmozdítása | 150 |
A szövetség szerepe a fegyverzetkorlátozásban | 153 |
Fegyverzetkorlátozási felek és a NATO átfogó koncepciója | 155 |
Szerződés az európai hagyományos erőkről | 156 |
A fegyverzetkorlátozási megállapodások ellenőrzése és végrehajtása | 158 |
A nukleáris fegyverzetek korlátozása és a proliferáció kihívása | 166 |
Politika és döntéshozatal | 171 |
A politika konszenzussal történő kialakítása és a közös döntéshozatal | 173 |
Válságkezelés | 176 |
A védelmi dimezió | 177 |
Nukleáris politika | 183 |
Gazdasági együttműködés | 185 |
Tömegtájékoztatás | 189 |
Programok és tevékenységek | 197 |
Felhasználói logisztika | 199 |
Fegyverzeti tervezés, együttműködés és szabványosítás | 207 |
Távközlési és információs rendszerek | 211 |
A légi forgalom irányításának polgári-katonai összehangolása | 212 |
Légvédelem | 214 |
Polgári veszélyhelyzeti tervezés | 216 |
Tudományos együttműködés és környezeti kihívások | 221 |
Közös alapból biztosított pénzügyi források: | 227 |
NATO költségvetések és pénzügyi menedzsment | 229 |
A közös finanszírozás elvei | 230 |
Költségmegosztás | 233 |
Polgári költségvetés | 234 |
Katonai költségvetés | 235 |
A NATO biztonsági beruházási programja | 235 |
Források kezelése | 236 |
Pénzügyi menedzsment | 237 |
Pénzügyi ellenőrzés | 240 |
Szervezet és struktúrák | 247 |
A NATO központja | 249 |
Állandó képviselők és nemzeti küldöttségek | 249 |
A Főtitkár | 249 |
A Nemzetközi Titkárság | 250 |
Főtitkári hivatal | 251 |
Végrehajtó titkárság | 253 |
Tájékoztató és sajtóiroda | 255 |
A NATO Biztonsági Hivatala | 256 |
Általános politikai főosztály | 262 |
A NATO-központ konzultációs, vezetési és irányítási törzse | 265 |
Biztonsági beruházási, logisztikai és polgári veszélyhelyzet tervezési főosztály | 265 |
Tudományos és környezetvédeli főosztály | 268 |
Igazgatási hivatal | 268 |
A pénzügyi ellenőr hivatala | 269 |
Az erőforrások főbizottsága elnökének hivatala | 269 |
A költségvetési bizottságok elnökének hivatala | 269 |
A nemzetközi könyvvizsgáló testület | 269 |
A NATO termelői és logisztikai szervezetei | 270 |
Katonai szervezet és felépítés | 271 |
A Katonai Bizottság | 273 |
A Katonai Bizottság elnöke | 276 |
A NATO legfelső parancsnokai | 277 |
Nemzetközi Katonai Törzs | 277 |
A parancsnoksági struktúra | 283 |
Az integrált fegyveres erők szerepe | 285 |
A jelenlegi parancsoksági struktúra | 288 |
Az új katonai struktúra kialakulása | 301 |
Az új parancsnoksági struktúra körvonalai | 307 |
A következő szakasz | 315 |
Szervezetek és hivatalok | 321 |
A Tanács által létrehozott alárendelt testületek és a NATO más döntéshozó fórumai | 323 |
Felhasználói logisztika | 329 |
Termelői logisztika | 325 |
Szabványosítás | 332 |
Polgári veszélyhelyzeti tervezés | 336 |
Légi forgalom irányítása, légvédelem | 337 |
Repülőfedélzeti korai előrejelzés | 338 |
Távközlési és információs rendszerek | 340 |
Rádiófrekvencia-gazdálkodás | 342 |
Elektronikus hadviselés | 344 |
Meteorológia | 345 |
Kutatás és technológia | 346 |
Oktatás és kiképzés | 350 |
Projekt-irányító bizottságok és projekt-hivatalok | 358 |
A biztonság szélesebb intézményi keretei | 361 |
Az Egyesült Nemzetek Szervezete | 363 |
Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) | 367 |
Az Európai Unió (EU) | 383 |
A Nyugat-európai Unió (WEU) | 383 |
Az Európa Tanács | 395 |
Parlamenti és nem kormányzati szervezetek | 399 |
Észak-atlanti Közgyűlés (NAA) | 401 |
Atlanti Szerződés Társasága (ATA) | 405 |
Tartalékos Tisztek Szövetséges-közi Konföderációja (CIOR) | 413 |
Függelék | 419 |
Az Észak-atlanti Tanács tagjai | 421 |
A NATO főtitkárai | 423 |
A Katonai Bizottság tagjai | 425 |
A partnerországok diplomáciai misszióinak és összekötő irodáinak vezetői | 427 |
A nemzetközi katonai törzs fő tisztségviselői | 429 |
A NATO legfelső parancsnokok | 431 |
Közhasználatú rövidítések | 433 |
További információ-források | 449 |
Az Észak-atlanti Szerződés | 453 |
Kronológia | 457 |
Táblázatok jegyzéke | |
A NATO polgári és katonai struktúrája | 40 |
A főbb NATO-bizottságok | 45 |
A partnerségi együttműködés és párbeszéd főbb intézményei | 125 |
A NATO Nemzetközi Titkársága | 252 |
A Nemzetközi Titkárság főosztályai | 254 |
A NATO katonai szervezete | 274 |
A NATO Nemzetközi Katonai Törzse | 278 |
A jelenlegi katonai szervezet | |
Szövetséges Fegyveres Erők Európai Legfelső Parancsnoksága | 291 |
Szövetséges Fegyveres Erők Atlanti-óceáni Legfelső Parancsnoksága | 293 |
A jövő katonai szervezete | |
Szövetséges Fegyveres Erők Európai Legfelső Parancsnoksága | 309 |
Szövetséges Fegyveres Erők Atlanto-óceáni Legfelső Parancsnoksága | 311 |