kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Cser Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 128 oldal |
Sorozatcím: | Csináld magad |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-9003-92-1 |
Megjegyzés: | Színes fotókkal illusztrálva. |
Előszó | 6 |
Hol tudunk víz alatti felvételeket készíteni? | 8 |
Fotózzunk vagy filmezzünk víz alatt? | 9 |
Milyen képességekkel kell rendelkeznie annak, aki jó búvárfotóssá vagy filmessé akar válni? | 9 |
Miért más mint a felszínen? | 10 |
A visszaverődés | 10 |
A fénytörés és követkeményei | 10 |
A teljes visszaverődés | 12 |
A fény gyengülése | 13 |
A szelektív nyelés | 13 |
A nyomás | 14 |
Mit tegyünk, mit tehetünk? | 14 |
A kameraválasztás általános szempontjai | 17 |
Rendszerváltás a videotechnikában | 17 |
Fotókamera-választás | 18 |
Videokamera választás | 20 |
Kétéltű fényképezőgépek | 22 |
A Motormarine II EX rendszer | 22 |
A Nikonos V rendszer | 26 |
Fotókamerák víz alatti géptokok | 29 |
Olympus Camedia 920 gyári géptokban | 30 |
Az Ikelite géptok | 32 |
Nikon F60 Subal tokban | 34 |
Nikon F90 Subal tokban | 36 |
Nikon F100 Subal tokban | 37 |
Villanókészülékek és karok | 39 |
A rendszervakuk | 40 |
A kétéltű vakuk | 41 |
A "könnyűsúlyú": Sea & Sea YS-60 | 43 |
Subtronic macro, kontra Ikelite 200 | 44 |
Hugystrobe Sirius, kontra Ikelite 400 | 45 |
Vízhatlan szinkroncsatlakozók | 46 |
Vakutartó karok | 47 |
Videokamarák és géptokok | 49 |
A zsebkamerák | 49 |
A kézikamerák | 50 |
A félprofi kézikamerák | 52 |
A profi minőségű kamerák | 53 |
Videolámpák és akkumulátorok | 55 |
A világítóeszközök felépítése | 55 |
Lámpahelyzet és teljesítmény | 56 |
Színhőmérséklet és fényáram | 56 |
A világítóeszközök kiválasztása | 57 |
Karbantartás és akkutöltés | 58 |
Alkalmazott fotótechnika | 59 |
Az objektív | 59 |
A zár | 61 |
Film, megvilágítás, kidolgozás | 61 |
A fényképkészítés alapjai | 66 |
A kamera előkészítése | 68 |
Az első felvételek | 69 |
Kamera merülés után | 73 |
A megvilágítás "tudománya" | 76 |
A környezeti fény | 76 |
A vakufény | 78 |
Kevertfényes felvételek | 79 |
Korrigálni tudni kell! | 80 |
Kettős vakuzás | 83 |
Természetfényképezés, természetvédelem | 85 |
A cserkészés trükkjei | 86 |
Kamerával a kézben | 88 |
A filmfelvétel technikája | 90 |
Beállítások felvétele | 90 |
Közel- és makrofelvételek | 92 |
Világítás nappal és éjjel | 93 |
Utómunkálatok | 94 |
Makrofotók készítése | 96 |
A nagyítás nehézségei | 97 |
Az autofókusz (AF) | 98 |
A bevilágítás | 99 |
Normál és telemakrók | 99 |
Nagy látószögű felvételek | 101 |
Nagy látószögű objektívek | 102 |
Nagy látószögű képek | 103 |
Halportrék és modellfelvételek | 106 |
A halak és az autofókusz | 107 |
Modellfelvételek | 109 |
Kreatív felvételi technikák | 112 |
Fényeffektusok | 113 |
Effekszűrők és előtétek | 114 |
Fele-fele felvételek | 115 |
A kettős expozíció | 116 |
Kreatív kellékek | 117 |
Képszerkesztés, képalkotás | 119 |
Hogyan lehetünk búvárok? | 123 |
A víz alatti fényképezés és filmezés Magyarországon | 126 |
Ajánlott irodalom | 128 |