I. | 5 |
Alkibiadész monológja az erkélyen | |
A Hold púderesen túlérett csöndje és a függöny muzeális özönvize | |
Végvél az új Nomen | |
Zuhatag-függöny és paradoxon | |
Az éjszaka: a bizonytalanság kiszámított orgiája | |
Kérdés és felelet, élet és halál | |
A kérdés: a földi lét konkrét határainka ijesztó tapintása | |
Istenhez-emelkedettségemben éreztem a földhöz-kötöttséget: az imák imája - ívelő híd | |
A szeretet érzi, hogy témája titok | |
Miért ennyire abszolút a szeretet a világban, és miért ennyire abszolútan lehetetlen? | |
II. | 9 |
A szeretet tragikus felvetése. Allegóriák a szeretet témájára | |
A hajnal tér-kérdés, nem idő-kérdés. | |
Magányos hajnali nász a virágok között: áldozat bemutatása mint önmagában vívott Laokoon-küzdelem | |
Narcisszusz viaskodása és két szolga leskelődése | |
A gyönyörűség rendkívüli építészeti harmóniája. Metafizikai szimmetria-mámor | |
III. | 16 |
A műfajok kérdése, a legérthetetlenebb titok, hogyan tud valaki egy témát egy stílusban végigírni - szellemi tetanusz | |
Két pólus: vagy a mű vagy én. A téma nem tud a képről, a kép nem tud a témáról | |
A részletek hűtlensége az egészhez. A részletek téma-ellenes lázadása végtelen | |
IV. | 22 |
A két leselkedő szolga | |
Ma esküvő lesz: szenvedni annyi, mint szolgálni. A feleség a férj örök elveszettségének istennője | |
"Nem törődöm vele, tehát isten" - a mitológiák formulája | |
Beszéd: öl nélküli hetéra | |
Esküvő előtt gyónnia kell! A püspök alszik. Nyitott ablaka: lárma és szemérmetlenség | |
Női jelenlét, női távollét: finom patikamérleg két kiegyensúlyozott serpenyője | |
A püspöknek szolid és masszív bűnök kellenek, nem gyóntatja Narcisszuszt | |
V. | 29 |
Narcisszusz Joanhoz menekül | |
Az összes távoli nőt megidézi? | |
Lehet-e költészetet és csalást egy formulába szorítani? Ajándék Joannak | |
A menyasszony: kiéheztetett oroszlán | |
A férfiak semmibe veszik a nőket - és csak miattuk adják adják utolsó csepp vérüket | |
Pipere-hűség és pipere-hűtlenség | |
Álomkép Joanról | |
A szerelem főparancsa: a férfi önmetamorforázódása | |
A szerelmi nihilizmus vak hullócsillagai | |
Lódobogás, Narcisszusz a lombok között | |
Ablaknyitás. Megint az ablakok. Sértődött Joan: "Ki az?" | |
Megérezni egy férfi jelenlétét! | |
VI. | 43 |
"A fiamat keresem" | |
A fiúk költők, az apák erkölcsösek | |
Csak egy szomj van: az igazság | |
Narcisszusz kilép a bokrokból. Az ütés | |
A szenny: kozmikus ízléstelenség | |
Az apa csalódása fiában | |
Elvben vannak aránytalan, túlzó érzelmek, a valóságban soha | |
VII. | 50 |
Apja végtelen szomorúsága | |
Virágok - emberek. A virág: ima | |
Az idő szörnyű misztérium-mókái | |
Túlélni a távozó fiúkat | |
A kápolnában, az oltár előtt: második monológ-próba | |
A reformátor igazságfogalma: egyszerűség és irracionalizmus | |
A tradícióval ölelkezni, csókolózni, közösülni kell! | |
Történelem-paródiám komédia, nem kritika | |
Az apa imája: pozitív kérések helyett kínok rendszerezése | |
A fájdalom: abszolút merev üvegpáncél | |
Természetes időráma - mesterséges időráma | |
Narcisszusz csecsemő: ebihal. Az ebihal felnőtt: fehér istenszobor | |
VIII. | 75 |
A két beteg Joan villájában: a megvert fiú és az agyvérzéses apa | |
Narcisszusz, excrementum, Joan | |
Két-színpados misztériumjáték | |
A belekből erkölcsi romlás lett, a maszkból isten | |
Narcisszusz monológja a belső dolgokról | |
Hogy pusztít a vadász és hogy pusztít a nő? | |
A szeretet: félelem? | |
Találkozás az elborult agyú apával | |
IX. | 96 |
A fiatal püspök beszélgetései a spanyol királlyal | |
A francia hercegnő | |
A püspök elalszik a lombok között. Rettenetes álma | |
Reggel a király gyónni jön hozzá | |
Bűn és felelősség | |
X. | 111 |
A püspök álma: túlfűtött szerelem. A hercegnő ruhája | |
Reggel gyónni jön. Egyetlen halálos bűne sincs | |
A távozó hercegnőt izgatja a püspök erkölcstana | |
Közel férkőzött hozzá, szinte a testén belül volt | |
XI. | 117 |
A hercegnő és a király. Beszélgetés a gyónásról | |
Lelki ringyóság és testi szüzesség | |
Apológiák bordélyháza a trónterem | |
A hercegnő esti sétája az erdőben. Halála | |
XII. | 136 |
A püspök reggeli sétáján rátalál a meggyilkolt hercegnőre | |
A könyv undorító a hiányzó tetthez viszonyítva | |
Mindig másik metafora, mindig másik vízió | |
Nem-gondolat és nem-metafora utáni vágya | |
A szomjúság orphikus biztonsága | |
Lehetetlenség: számok közül az egyes | |
Fejemen a mitra lángnyelv, kezemben a pásztorbot tekergó aranykígyó | |
XIII. | 148 |
A püspök kudarca. De neki kell esketnie Narcisszuszt és menyasszonyát. Álma a lovashintóban: a meggyilkolt hercegnő az ő menyasszonya | |
Velencébe megy három kedves szentjétől segítséget kérni | |
Gyerekkori bűnök gyászos szárnyai | |
Megbotránkoztató ideák a püspök szájából | |
A fiatal püspök panaszos levele anyjának | |
XIV. | 183 |
Alkibiadész monológja folytatódik | |
A szeretet éjszakai nihilre-mázolt fogalma: vagy belemerülni vagy hasonlatot hasonlatra dobálni | |
A szó az átlagember értelmezése szerint, és a zseni értelmezése szerint | |
Rögeszmém a létezésről: evilági tapasztalat vagy isteni oltás? | |
Realitás és irrealitás abszolút különbségek-e vagy csak viszonylagosak? Realitás-ösztön vezessen-e cselekedeteinkben vagy az irrealitásé? | |
A virág: a forma és a káosz ütközése. Mi a káosz és mi a szimmetria? | |
A lehetőség: ime az emberi szabadalom | |
Bacchkus mérleg az életem. Igaz, egyéniségembe vetett hitem csak illúzió | |
Az "egyszerű" és a "komplex" Alkibiadész egyenletében | |
A hegyi egér örjöngő vágy, hogy a vízbe ugorjék | |
A céltalan gondolkodás logikai képe: minden önkínzó probléma-spórázása dacára kialakult harmónia | |
Csak a definiálhatatlant érezzük igazán precíznak | |
A céltalan gondolkodás állapotában élhetem át a választ az egyetlen fontos kérdésre: mi a gondolat? - mert azt a választ csak átélni lehet | |
A hangulatok az élet legegyetemesebb kategóriái | |
A séma egyrészt gyáva kertelés, másrészt az őszinteség legszentebb isten-plagizáló mozdulatai | |
Egy metafora rajza: egy ember alaprajza | |
A próza: a virág fixálása, hangya-nyüzsgése, a költészet: a virág hintázó lebegtetése. Én birtokolni akarom a virágot, a nőt, a költőből hiányzik a birtoklási vágy | |
Életem örök nosztalgiája: a gyönyört adó tárgyat nem megfogni, hanem elereszteni | |
A próza a morál műfaja, a költő szabadon úszika tárgyak között | |
Céltalan gondolkodás: örök jelen-kábulat. Halálfélelem? | |
Megvalósult opusok világa. Műalkotás és napló - két világ vad összefüggéselensége | |
A "megfigyelés" komolytalansága | |
A tárgy kimeríthetetlen, mert a tárgy nincs, csak a lélekből feltámadó asszociációk kimeríthetetlen sokasága van | |
A művészet lappangó tragédiája: témája a dolgok tematizálhatatlansága | |
Utószó | 248 |