Beharangozás | 3 |
A tréfa nevelő hatása | 5 |
Hogyan illesszük be a tréfát tanításunkba? | 7 |
Beszéd- és értelemgyakorlatok | |
I. osztály | |
Ismerkedés. A póruljárt ördög | 9 |
A család | 10 |
Étkezés | 10 |
A szem | 10 |
Viselkedés az utcán | 11 |
Tanszerek | 11 |
Bútorok | 12 |
Testrészek | 12 |
II. osztály | |
A malom és a molnár | 12 |
A kovács | 13 |
Az ács és a kádár | 13 |
Fonás, szövés | 13 |
Az egészséges öltözködésről | 14 |
A szabó | 14 |
A cipész és a csizmadia | 14 |
Házépítés | 15 |
A földmíves | 15 |
A kutya | 15 |
A macska | 15 |
A ló | 15 |
A konyha | 15 |
A szüret | 16 |
Az erdő | 16 |
Az erdő állatai | 16 |
A mező állatai | 16 |
A kert | 17 |
Napszakok | 17 |
Az óra | 17 |
Az év és évszakok. Mese az évszakokról | 17 |
A vásár | 18 |
A templom, pap, tanító | 18 |
Világító eszközök | 18 |
Égitestek | 18 |
Fűtés | 19 |
III. osztály | |
Karácsony után | 19 |
A közlekedési utak és eszközök | 19 |
A víz körforgása | 19 |
Hogyan kell az esőt ellállítani | 20 |
A bánya | 21 |
Fogalmazás | 22 |
Helyesírás és nyelvi magyarázatok | 29 |
II. osztály | |
A beszéd | 30 |
Szótagolás | 30 |
A hangok | 30 |
A betű | 30 |
A hosszú magánhangzók | 31 |
Egyjegyű mássalhangzók kettőzése | 32 |
Kétjegyű mássalhangzók | 32 |
Rokonhangzású mássalhangzók | 33 |
Pont, vonás | 34 |
Tollbamondásra alkalmas szöveg | 35 |
III. osztály | |
Kérdő mondat | 35 |
A főnév | 36 |
A főnév többesszáma | 36 |
Határozatlan névmások | 36 |
Ige | 37 |
Az ikes igék | 37 |
A melléknév fokozása | 37 |
A számnév | 38 |
Helyesírási gyakorlat | 38 |
Közmondások írása közben | 38 |
Íráshibák | 39 |
IV. osztály | |
Összetett szavak | 40 |
Ikerszavak | 41 |
Parancsoló mondatok | 42 |
A helyhatározó | 42 |
Az okhatározó | 42 |
A célhatározó | 42 |
A számnévi jelző | 43 |
V-VI. osztály | |
Az alárendelt mondatok | 43 |
Az értesítő levél | 44 |
Megrendelő levél | 44 |
A rím | 44 |
A számtani tréfák tanító-nevelő jelentősége | 46 |
Számolás és mérés | |
I. osztály | |
A 2-es számkörben | 47 |
A 3-as számkörben | 48 |
A 4-es számkörben | 49 |
Az 5-ös számkörben | 51 |
A 6-os számkörben | 52 |
A 7-es számkörben | 55 |
A 8-as számkörben | 56 |
A 9-es számkörben | 57 |
A 10-es számkörben | 59 |
A 11-es számkörben | 61 |
A 12-es számkörben | 62 |
A 13-as számkörben | 65 |
A 14-es számkörben | 67 |
A 15-ös számkörben | 67 |
A 16-os számkörben | 70 |
A 17-es számkörben | 71 |
A 18-as számkörben | 72 |
A 19-es számkörben | 72 |
A 20-as számkörben | 73 |
Római számok írása I-X-ig | 77 |
Római számok írása X-XX-ig | 78 |
II. osztály | |
Ismétlés a 20-as számkörben | 79 |
A 30-as számkörben | 95 |
A 40-es számkörben | 100 |
Az 50-es számkörben | 103 |
A 60-as számkörben | 105 |
A 70-es számkörben | 106 |
A 80-as számkörben | 108 |
A 90-es számkörben | 110 |
A 100-as számkörben | 112 |
III. osztály | |
Ismétlés a 100-as számkörben | 119 |
Összeadás és kivonás a 200-as számkörben | 124 |
Szorzás a 200-as számkörben | 125 |
Osztás a 200-as számkörben | 127 |
Alapműveletek a 200-as számkörben | 130 |
Összeadás az 500-as számkörben | 133 |
Kivonás az 500-as számkörben | 135 |
Szorzás az 500-as számkörben | 141 |
Osztás az 500-as számkörben | 142 |
Szóbeli összeadás az 1000-es számkörben | 144 |
Írásbeli összeadás az 1000-es számkörben | 146 |
Szóbeli kivonás az 1000-es számkörben | 147 |
Írásbeli kivonás az 1000-es számkörben | 148 |
Írásbeli szorzás az 1000-es számkörben | 149 |
Alapműveletek gyakorlása az 1000-es számkörben | 151 |
Mérési feladatok a II-III. osztályban | |
Az egyenesek irányai | 153 |
A négyzet oldalai | 154 |
A négyzet területe | 154 |
Téglalap és négyzet | 157 |
Számolás és mérés | |
IV-V-VI. osztály | |
A 2000-es számkörben | 159 |
A 10.000-en felüli számok írása | 163 |
Az írásbeli összeadás gyakorlása | 164 |
Az írásbeli kivonás gyakorlása | 168 |
Az írásbeli szorzás gyakorlása | 171 |
A szóbeli osztás gyakorlása | 176 |
Az időszámítás körében | 177 |
A négyzet területe | 178 |
Számolás és mérés | |
V. osztály | |
Az alapműveletek gyakorlása | 181 |
Az írásbeli összeadás gyakorlása | 182 |
Az írásbeli szorzás gyakorlása | 182 |
Osztás tizedestörttel | 183 |
A számláló és a nevező | 185 |
A közönséges törtek nagysága | 185 |
A legkisebb közös többszörös | 190 |
Egyenlő nevezőjű törtek összeadása | 192 |
A különnevezőjű törtek összeadása | 193 |
Különnevezőjű törtek kivonása | 197 |
Régi mértékeink | 199 |
A szögek és a háromszög | 199 |
A kör | 200 |
Háromszögek | 201 |
A sokszögek | 203 |
Számolás és mérés | |
VI. osztály | |
Az írásbeli szorzás gyakorlása | 203 |
Négy alapművelet közönséges törtekkel | 205 |
Keressük a tőkét | 205 |
Keressük a százalékot | 206 |
Ismétlés a háromszögek körében | 206 |
Földrajz | |
IV. osztály | |
A Nagy-Alföld | 208 |
A Sajó-Hernád vidéke | 208 |
Buda | 208 |
Budapest környéke | 208 |
Magas-Tátra | 208 |
Szeged | 208 |
Kecskemét | 209 |
A Balaton vidéke | 209 |
Fiume | 209 |
V-VI. osztály | |
Románia | 209 |
Törökország | 209 |
Oroszország | 209 |
Angolország | 210 |
Közép-Amerika | 210 |
Japán | 210 |
Kína | 210 |
A történeti anekdóták szerepe a népiskolában | 212 |
Történelmi anekdóták | |
Szent László nemesei | 214 |
Könyves Kálmán | 214 |
Róbert Károly | 214 |
Hunyadi János | 215 |
Mátyás király | 215 |
Zrínyi Miklós | 216+ |
Pázmány ajándékot ad | 217 |
Rudolf császár egy darab pénze | 217 |
Bethlen Gábor és Alvinczi Péter | 218 |
II. József | 218 |
II. Lipót | 219 |
Széchenyi István | 220 |
Kossuth Lajos | 221 |
1848-49 | 222 |
I. Ferenc József | 224 |
A világháború | 224 |
Történelmi tévedések | 226 |
Személycseréből fakadó humoros idézet | 227 |
A büntetőbíráskodás | 227 |
Természetrajz, gazdaságtan, háztartástan | |
III-IV. osztály | |
Őszi gyümölcsök | 228 |
A kert terményei | 228 |
A vizek és lakói | 229 |
A macska | 229 |
A nyúl | 229 |
Hogyan lett a légy? | 229 |
Az egér | 230 |
Az állatokról tanultak összefoglalásakor | 230 |
Szappanfőzés | 231 |
V-VI. osztály | |
A szarvasmarha | 231 |
A sertés | 231 |
A kecske | 231 |
A ló | 232 |
A juh | 232 |
A szamár | 232 |
A tyúk | 232 |
Az elefánt | 232 |
A teve | 232 |
Ásványok | 232 |
Ruhagondozás | 232 |
Az ember teste | 233 |
Érzékszervek | 233 |
Az ember életkora | 233 |
A fűtés | 233 |
Tisztaság, fürdés | 233 |
Táplálkozás | 234 |
A lakás tisztántartása | 234 |
Természettan, vegytan | |
V-VI. osztály | |
A súlypont | 235 |
A föld vonzóereje | 236 |
Csigasor | 236 |
A közlekedő edények | 237 |
A meleg levegő áramlása | 237 |
A meleg hatása | 238 |
A hang | 238 |
A fény | 239 |
A homorú és domború tükör | 239 |
Domború lencse | 239 |
Dörzsölési villamosság | 239 |
A távíró | 241 |
A távbeszélő | 241 |
A szem csalódásai | 242 |
A mészkő és a szénsav | 243 |
Tréfás rajzok | 244 |
Kézimunka | 248 |
Nyelvöltögető ördög | 248 |
A bűvészkártya | 248 |
Ördögkerék | 249 |
Összetartásban az erő | 250 |
Tantermi játékok | |
I-II. osztály | |
Szárazföldi horgászás | 251 |
Nehéz ugrás | 251 |
Bűvész mutatvány | 251 |
Mesterfogás | 252 |
Csendjáték | 252 |
Repül a madár | 252 |
Tedd az ellenkezőjét! | 253 |
Lassan a testtel! | 253 |
Kukorikú! Jó reggelt! | 253 |
Keresd a krétát! | 254 |
Hallgató mese | 254 |
III-IV. osztály | |
Mondd és mutasd az ellenkezőjét! | 254 |
Szegény cica! | 254 |
Fekete, fehér, igen, nem | 255 |
Rejtett mondat | 255 |
Célbadobás | 255 |
Kitalálósdi | 256 |
V-VI. osztály | |
Gyertyagyujtás | 256 |
Átbúvás a bot alatt | 257 |
Tűbefűzés | 257 |
Rókacsapda | 257 |
Kirándulások | 259 |
I-II. osztály | |
Jakabnak volt | 259 |
Kukk! | 259 |
Szoborjáték | 260 |
Rákfutásverseny | 260 |
Makkvitéz | 260 |
III-IV. osztály | |
Ugráló kör | 261 |
Cirkusz | 261 |
Békahangverseny | 261 |
Vakfogócska | 262 |
Papucshajsza | 262 |
Ravasz fogadás | 262 |
Egy másik fogadás | 263 |
V-VI. osztály | |
Kígyóvadász | 263 |
Nincsen kis szék | 263 |
Tréfás fogadás | 264 |
Ki tudja jól a bibliát | 264 |
Csali vers | 264 |
A mese vége | 265 |
Alkalomszülte vidámságok | |
Apró kudarcok | 266 |
Zsebredugott kéz | 267 |
A haszontalan táska | 267 |
Udvariasság | 268 |
Egy kis baleset | 269 |
Forrásmunkák | 271 |