kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Debrecen |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 222 oldal |
Sorozatcím: | Thot - Tudomány és műveltség |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-9161-11-x |
Bevezető | 3 |
Tapasztalatgyűjtés az iskolai - tanórai és tanórán kívüli -, valamint az iskolán kívüli nevelés tartalmi, módszertani és szervezési jellemzőinek feltárására | 5 |
Szituációs vizsgálatok | 5 |
Az osztályfőnök munkájáról | 19 |
A gyerekek személyiségének megismerése a szabályjátékokban | 24 |
Pedagógusok megoldási módjai konfliktusos nevelési helyzetekben | 29 |
Iskolai konfliktushelyzetek megítélése | 42 |
Magatartás, viselkedéskultúra | 45 |
A tanulók viselkedéskultúrájának vizsgálata az 5. osztályban | 61 |
A tanítás-tanulás hatékonysági vizsgálata | 65 |
Az iskolai élet és a tanulás | 65 |
A tanítás-tanulási folyamat hatékonyságának felmérése | 67 |
Mit tudnak tanulóink az általános és a középiskola végén? | 69 |
Csoportmunka a tanítási órán | 74 |
Együtt könnyebb | 79 |
A házi feladatról | 85 |
A "bukott" és a kiváló gyermekek összehasonlító vizsgálata | 90 |
Termelés - gazdálkodás | 97 |
Vizsgálat a termelés-gazdálkodás iskolai bevezetéséhez | 97 |
A tanulók munkához való viszonyának néhány jellemzője | 106 |
Egészségnevelés - környezetvédelem | 116 |
Általános iskolai tanulók életmódjának összehasonlító vizsgálata | 116 |
Egészségesen élnek-e a középiskolások? | 120 |
Egészséges mozgásigényre nevelés | 128 |
Negatív családi mentálhigiénés hatások felismerésére való törekvés | 132 |
Mentálhigiénés felmérés az általános iskola felső tagozatában | 138 |
Absztinencia kérdőív | 145 |
Az ökológiai és környezetvédelmi ismeretek és a gondolkodás | 156 |
Egésznapos nevelés | 161 |
A napközis csoport vezetése | 161 |
Veszélyeztetett gyerekek | 168 |
A napközis csoport élete és munkája | 171 |
Személyiségfejlesztő foglalkozások a napközi otthonban | 184 |
A pedagógus, a nevelőtestület és a nevelési rendszer az iskolában | 191 |
Formális és informális személyi hierarchia | 191 |
A tantestületek működése | 203 |
Iskolai demokrácia diák- és tanárszemmel | 214 |
Ajánlott irodalom | 217 |