Ajánlás | 3 |
Tanácsok a hallókészülék használatához (Hochenburger Emil) | 7 |
A hallókészülék-viselők megszaporodása | 9 |
Miért van szükség egyre több hallókészülékre? | 9 |
A hallás és a beszédmegértés | 10 |
A hallás és a beszédmegértés jelentősége | 10 |
Mi a hallás lényege? | 13 |
A beszéd és a beszédmegértés lényege | 14 |
A hallás terjedelme | 14 |
A halláscsökkenés okai és kezelése | 18 |
Mit lehet tenni a nagyothallás megelőzésére? | 22 |
A hirtelen halláscsökkenés és jelentősége | 26 |
A nagyothalló ember | 27 |
A nagyothalló és a látászavarban szenvedő ember helyzetének összehasonlítása | 28 |
A nagyothallás fokozatai | 29 |
Magatartási jellegzetességek | 31 |
A hallókészülék és rendelése | 34 |
Hogyan működik a hallókészülék? | 34 |
A dobozos és a rejtett hallókészülékek | 41 |
Egy vagy két hallókészüléket viseljen-e a beteg? | 45 |
Ki rendelhet hallókészüléket? | 47 |
Az audiometriás vizsgálat | 48 |
Hogyan írathatunk fel hallókészüléket? | 51 |
Mikor lehet szükség hallókészülékre? | 54 |
Milyen előnyökkel jár a hallókészülék viselése? | 56 |
A hallókészülék kezelése | 56 |
A készülék viselése, a hiúság kérdése | 56 |
A hallókészülék elhelyezése | 57 |
A gyári és az egyéni fülillesztékek | 60 |
A hallókészülék kezelése | 62 |
A telefonorsó és az indukciós tekercs | 69 |
Hogyan ellenőrizzük naponta a hallókészüléket? | 72 |
Mit tegyünk, ha a készülék nem működik rendesen? | 73 |
Gyakori hibák és elhárításuk? | 74 |
A hallókészülék használatakor felmerülő problémák | 78 |
A hozzászokás kérdése | 78 |
A zajban való hallás | 79 |
A fülfájás, a fülfolyás és a fülviszketés | 82 |
A fülzúgás | 83 |
A beteg saját beszéde | 84 |
A korlátozott hatótávolság | 84 |
A hang irányának meghatározása | 85 |
A készülék saját zaja | 85 |
Javítja-e, rontja-e a készülék a meglevő hallást? | 86 |
Hallókészülékkel a mindennapi életben | 87 |
A hallókészülék használata otthon | 87 |
Hallókészülékkel az iskolában | 89 |
A pályaválasztás kérdése | 90 |
Hallókészülék használata a munkahelyen | 92 |
A nagyothalló és a munkahelyi megbeszélés, konferencia | 94 |
A nagyothalló és a közlekedés | 95 |
A hallókészülék és a zene | 98 |
A hallókészülék és a televízió, rádió | 99 |
Hallókészülékkel a társaságban | 100 |
A hallókészüléket viselő és a színház, mozi, gyűlés, tempom | 102 |
A nagyothalló és a sport | 103 |
A hallásnevelés, a beszédmegértés fokozása | 104 |
A hallásnevelés jelentősége | 104 |
Hogyan kezdjük el a hallásgyakorlatokat? | 108 |
Hogyan érintkezzen a nagyothalló embertársaival? | 115 |
A szájról olvasás és jelentősége | 117 |
A rehabilitáció | 118 |
Nem hall a gyermekem! | 120 |
A gyermekkori nagyothallás jelentősége, a nagyothalló gyermek személyisége | 121 |
A kisgyermekkori nagyothallás gyanújelei | 122 |
Mi a teendő a gyermekkori nagyothallás gyanúja esetében? | 124 |
A hallókészülék felírása, a készülék viselésének szoktatása | 125 |
A nagyothalló kisgyermek hallókészülékének rendszeres ellenőrzése | 126 |
Különleges problémák a kisgyermek hallásnevelésében | 127 |
A nagyothalló gyermek és az óvoda, iskola | 129 |
A süketnémák és a nagyothallók intézetei | 129 |
Szövegminták a beszédmegértési gyakorlatokhoz (Pauka Károly) | 133 |
Tanácsok | 135 |
Gyakorlatok | 139 |
Gyakorlatok számokkal | 139 |
Gyakorlatok mondatokkal | 140 |
Gyakorlatok szavakkal | 156 |
Hangzóváltozások felismerésének gyakorlása | 167 |