Előszó
A kaleidoszkóp a tükrözésen alapuló készülék, mely hűen, s mégis sajátos kreativitással adja vissza annak a tárgynak a képét, melyet a tükrök elé helyezünk. Könyvünk, a Marketingkaleidoszkóp szintén egy sajátos „tükörkép" megmutatásának szakmai feladatára vállalkozott.
A mi vizsgálataink tárgya a marketing.
A könyvben szereplő tanulmányok a Marketing Intézet kutatóinak, oktatóinak munkássága „tükrében" adják vissza azokat a marketingtudományi, szakmai problémákat és az általunk javasolt megoldásokat, melyeket mi és szakmai partnereink, megbízónk különösen fontosnak, aktuálisnak ítéltünk.
A kaleidoszkóp ugyanakkor nemcsak a Marketing Intézet „szakmai tükrének" eredményeit láttatja.
Lehetőséget teremt egyúttal az olvasóink számára, hogy megítélhessék a Marketing Intézet elmúlt években végzett tevékenységét, hiszen a tanulmánykötet lényegében az intézetté alakulás óta megvalósított egyéni és közös kutatási programok, szakmai megbízások legfontosabb, illetve az azok közül egyáltalán nyilvánosan bemutatható, megfogalmazható eredményeit tükrözi vissza.
Az 1994-ben alakult Marketing Tanszék a működése első pillanataitól kezdve tudatosan törekedett arra, hogy az oktatás mellett, azt támogatva aktív kutatási, tanácsadási tevékenységet folytasson.
A kilencvenes évek közepétől a térségi, a város- és településmarketing vált a kiemelt kutatási témánkká, annak következtében, hogy több szakmai program kidolgozásával vettünk részt a megye, a régió területfejlesztési folyamatában. A gyakorlati megoldásaink szintézisét - a már két kiadást (1998., 2003) megélt - a Régió- és településmarketing könyvünk foglalta össze. A miskolci marketing műhelyt, a Marketing Intézetet ma is sokan erről ismerik.
Természetesen az egykori Marketing Tanszék, majd a 2000-ben létrejött Marketing Intézet szakmai profilja egyre szélesebb lett, hiszen a két tanszékben dolgozó tíz kutató, az öt meghívott előadó, a számos doktorandusz mindegyike új és új témákat vetett fel, dolgozott ki.
Vissza