kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 170 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
A didaktika fogalma | 3 |
Az oktatás fogalma | 6 |
Oktatás és nevelés | 9 |
Az oktatás és a képzés tartalma | 15 |
A tanítási anyag kiválasztása | 16 |
A tanítási anyag kiválasztásának szempontjai a szocialista didaktikában | 19 |
A tudomány és a tantárgy egymáshoz való viszonya | 24 |
A tananyag elrendezése | 25 |
A tanterv szerkezete | 26 |
Az általános iskolai tantervek | 27 |
A tankönyvek | 31 |
Az oktatás folyamata | 34 |
A tudományos megismerés és az iskolai ismeretszerzés megegyező és eltérő sajátosságai | 37 |
Az oktatási folyamat pedagógiai sajátosságai, fő mozzanatai | 40 |
A jártasságok és a készségek megszerzésének folyamata | 53 |
Az oktatási folyamat lélektani vonatkozásai | 55 |
A motiváció | 55 |
A tanítási óra mint az iskolai munka alapvető szervezeti formája a szocialista iskolában | 58 |
A tanítási órák összefüggése, rendszere, típusai | 64 |
A kombinált vagy vegyes típusú óra | 67 |
Új ismeretek feldolgozására szánt óra | 71 |
Ismétlő-rendelkező óra | 73 |
Az ismeretek gyakorlati alkalmazására szánt óra | 74 |
Az ellenőrző óra | 77 |
Az oktatás módszerei | 79 |
A módszert meghatározó tényezők | 81 |
Az új ismeretek feldolgozásának módszerei | 87 |
Az ismeretek szóbeli kifejtése a nevelő által | 87 |
A beszélgetés | 91 |
A bemutatás | 95 |
A tanulók önálló megfigyelései, laboratoriumi és gyakorlati munkái | 100 |
A tanulók munkája a tankönyvvel és más könyvekkel | 103 |
Az ismeretek megszilárdításának, a jártasságok és készségek kialakításának módszerei | 105 |
A tankönyv anyagának megtanulása | 105 |
A gyakorlás | 109 |
Az ismétlés | 111 |
Az ismeretek, jártasságok és készségek ellenőrzésének módszerei | 114 |
Didaktikai alapelvek | 118 |
A didaktikai alapelvek rendszere | 120 |
A tanulók kommunista nevelésének elve az oktatásban | 120 |
A tudományosság elve | 121 |
A tanulók tudatosságának és aktivitásának elve | 122 |
A szemléletesség elve | 125 |
Az elmélet és gyakorlat kapcsolatának elve | 126 |
Az oktatás rendszerességének és fokozatosságának elve | 127 |
Az ismeretek tartós elsajátításának elve | 128 |
Az oktatás érthetőségének elve | 129 |
A közösségi elv és a tanulókkal való egyéni bánásmód elve | 130 |
A nevelői közösség munkájának összehangolása az oktatásban | 131 |
A tanító előkészületei az oktató-nevelő munkára | 133 |
Általános előkészület | 133 |
A tanmenet | 134 |
Az órarend | 136 |
Felkészülés a tanítási órára. Az óravázlat | 137 |
A tanítási órák elemzése | 143 |
Szempontok a komplex óraelemzéshez | 147 |
Szempontok ismétlő-rendszerező órák elemzéséhez | 150 |
A gyakorlóóra speciális elemzési szempontjai | 150 |
Speciális szempontok a számonkérő-ellenőrző óra elemzéséhez | 150 |
A tanítási órák speciális elemzése | 151 |
Óraelemzési tervek | 154 |
Oktatás az összevont osztályú tanulócsoportokban | 156 |
Az oktatási munka az összevont osztályú tanulócsoportokban | 160 |
Egységes óra vázlata | 164 |
Kétegységes óra vázlata | 165 |
Tartalomjegyzék | 168 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.