kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Volos Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Mogyoród |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 188 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-85767-0-7 |
Bevezetés | 9 |
Az oktatás fogalma | |
Az oktatás mint tanítás és tanulás | 11 |
Az oktatásfogalom alakulásának történeti áttekintése | 11 |
Az oktatásfogalom jelenkori értelmezései (Összehasonlítás) | 13 |
A tanítás | 16 |
A tanulás pedagógiai kérdései | 20 |
Az oktatás korrelatív fogalmai (oktatás és képzés, oktatás és nevelés) | 23 |
Az oktatás és képzés | 26 |
Az oktatás és nevelés | 26 |
Oktatási célok, tanulási eredmények | |
A teljesítményképes tudás rétegei | 30 |
Egy empirikus oktatási céltaxonómia (teljesítménytaxonómia) | 31 |
A dinamikus és rendszerbe illeszkedő ismeret | 31 |
Az ismeretek alkalmazásának műveletei (jártasságok és készségek) | 34 |
A képesség didaktikai problematikája | 42 |
Az attitűdök mint az oktatás eredményei | 45 |
Az oktatás folyamata | |
Az oktatási folyamat tervezésének szintjei | 48 |
Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban | 57 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 68 |
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása | 72 |
A tanuló informálása a célról | 73 |
Az előzetes ismeretek felidézése (az előismeretek meglétének regisztrálása, illetve ellenőrzése) | 73 |
Az új ismeret "ténybeliségét" biztosító jelenségek, folyamatok (tárgyak, műalkotások stb.) prezentálása | 74 |
A tények, jelenségek, folyamatok stb. sokoldalú elemzése | 74 |
A fogalomalkotás, következtetés; absztrakciók, általánosítások | 75 |
A rendszerezés és rögzítés | 76 |
A tanultak alkalmazása (visszacsatolás) | 78 |
A teljesítmény mérése, értékelése | 80 |
Az oktatási folyamat szervezési kérdései | |
A folyamat ellentmondásai és a megoldások alternatív megközelítése | 85 |
A tanítási óra | 89 |
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek | 89 |
Az egyes órákra való felkészülés: döntések sorozata | 92 |
A tanítási órák változatai | 94 |
A tanítási órán kívüli tanulási és művelődési lehetőségek | 98 |
A házi feladat pedagógiai kérdésköre | 98 |
A tanulás instruálása, tanulása; felkészítés a házi feladatok önálló elvégzésére | 101 |
Tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások | 103 |
Korrepetálás, felzárkóztatás, tanácsadás | 103 |
Az extracurriculum | 105 |
Az oktatás módszerei | |
A módszer-fogalom megközelítési változatai | 109 |
A módszertani kultúra empirikus dilemmái | 112 |
Módszertani szabadság és értelmezési nehézségei | 112 |
Pedagógiai divatok, "túlélő" módszerek, módszerekvivalencia | 114 |
A módszerek lehetséges osztályozásának kérdése | 117 |
A módszerek felosztásának rendszere; a rendszer "tagjai" | 118 |
Új ismeretek tanítása-tanulása | 118 |
A motiváció permanens biztosításának lehetőségei | 118 |
A cél tudatosítása és annak módjai | 121 |
A tanári kommunikáció (közlés, magyarázat, elbeszélés) módszere | 122 |
A beszélgetés (megbeszélés) mint módszer | 125 |
Szeminárium és vita | 127 |
A felfedezéses tanulás mint módszer | 128 |
A szemléltetés mint módszer | 130 |
Differenciált szervezés, strukturált tanulási mód | 133 |
A munkáltatás (munkáltató módszer) | 136 |
A tanulók önálló munkája tankönyvekkel | 138 |
A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái | 139 |
Önálló tanulás programozott anyagokból és komputerizált tanulás | 141 |
A képességek tanítása-tanulása | 144 |
Aktív fogalomalkotás, mint tanulási módszer | 145 |
A gondolkodás formáinak tanítása-tanulása | 145 |
A problémafelvető oktatás mint módszer | 146 |
Adott publikáció "vezérvonalának" kiemelése | 148 |
A "struktúrák" felfedezése a tananyagban s ennek tanulása | 149 |
A tananyag a gondolkodási formák szempontjából való speciális elemzése | 150 |
Az alkalmazás módjai az oktatásban | 151 |
A rendszerezés és rögzítés. Az ismétlés mint módszer | 154 |
Szociális magatartásformák, tantárgy iránti és szociális attitűdök tanulása | 156 |
Az oktatás nevelőhatásának átfogó vizsgálata; a nevelőhatás növelésének lehetőségei | 156 |
Attitűdök tanulása az oktatás folyamatában | 157 |
A proszociális magatartás tanulása; az "empatic learning" | 159 |
A teljesítmények mérése, értékelése | 160 |
Az ellenőrzés és értékelés helyzetképe | 160 |
A közelmúlt tudományos erőfeszítései | 162 |
A pedagógiai értékeléssel kapcsolatos alternatív álláspontok | 163 |
Ellenőrzés, önellenőrzés, értékelés, önértékelés | 164 |
Attitűdök, társas magatartásformák értékelése | 168 |
Taneszközök az oktatási folyamatban | |
A taneszköz fogalma; alternatív megközelítések | 174 |
A taneszközök felosztási lehetőségei | 177 |
A taneszközök funkciója az oktatási folyamatban mint rendszerben | 178 |
Az oktatástechnológia, illetve a pedagógiai technológia problémaköre | 181 |
Audiovizuális eszközök az oktatási folyamatban | 183 |
Munkatankönyvek, mint a programozott oktatás utódeszközei | 184 |
A taneszközök kiválasztása; a döntéshozatal általános szempontjai | 186 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.