kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Volos Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Mogyoród |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 159 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-04-3128-9 |
Bevezetés | 5 |
Az oktatás fogalma | 7 |
Az oktatás mint tanítás és tanulás | 7 |
Az oktatásfogalom alakulásának történeti áttekintése | 7 |
Az oktatásfogalom jelenkori értelmezései (Összehasonlítás) | 9 |
A tanítás | 11 |
A tanulás pedagógiai kérdései | 14 |
Az oktatás korrelatív fogalmai (oktatás és képzés, oktatás és nevelés) | 17 |
Az oktatás és képzés | 17 |
Az oktatás és nevelés | 20 |
Oktatási célok, tanulási eredmények | 23 |
A teljesítményképes tudás rétegei | 23 |
Egy empirikus oktatási céltaxonómia (teljesítménytaxonómia) | 24 |
A dinamikus és rendszerbe illeszkedő ismeret | 24 |
Az ismeretek alkalmazásának műveletei (jártasságok és készségek) | 27 |
A képesség didaktikai problematikája | 33 |
Az attitűdök mint az oktatás eredményei | 35 |
Az oktatás folyamata | 38 |
Az oktatási folyamat tervezésének szintjei | 38 |
Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban | 46 |
Empirikus-induktív stratégia | 47 |
Szabály-példa-szabály (deduktív) stratégia | 48 |
Információközvetítés és válfaja | 48 |
Interiorizációs tanulási stratégia | 49 |
Problémamegoldó stratégia | 49 |
Programozott tanulási stratégia | 50 |
A mesterfokú tanulás mint stratégia (optimális elsajátítás, a "megtanítás stratégiája") | 51 |
Asszociációs rendszerek kiépítésének stratégiája | 52 |
Algoritmusok tanulási stratégiája | 52 |
Cselekvések, cselekvéssorok tanulása (kondicionálás) | 52 |
Az oktatási folyamat szerkezete | 54 |
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása | 72 |
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása | 57 |
A tanuló informálása a célról | 58 |
Az elismeretek felidézése, regisztrálása, ellenőrzése | 59 |
Az új ismeret "ténybeliségét" biztosító jelenségek, folyamatok (tárgyak, műalkotások stb.) prezentálása | 59 |
A tények, jelenségek, folyamatok stb. elemzése | 60 |
A fogalomalkotás, következtetések; absztrakciók, általánosítások | 60 |
A rendszerezés, rögzítés | 61 |
A tanultak alkalmazása (visszacsatolás) | 63 |
A teljesítmény mérése, értékelése | 65 |
Az oktatási folyamat szervezési kérdései | 69 |
A folyamat ellentmondásai és a megoldások alternatív megközelítése | 69 |
A tanítási óra | 72 |
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek | 72 |
Az egyes órákra való felkészülés: döntések sorozata | 74 |
A tanítása órák változatai | 77 |
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek | 79 |
A házi feladat pedagógiai kérdésköre | 80 |
A tanulás instruálása, tanulása; felkészítés a házi feladatok önálló elvégzésére | 82 |
Tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások | 83 |
Korrepetálás, felzárkóztatás, tanácsadás | 84 |
Az extracurriculum | 85 |
Az oktatás módszerei | 89 |
A módszer-fogalom megközelítési változatai | 89 |
A módszertani kultúra empirikus dilemmái | 91 |
Módszertani szabadság és értelmezési problémái | 91 |
Pedagógiai divatok, "túlélő" módszerek, módszer ekvivalenciája | 93 |
A módszerek lehetséges osztályozásának kérdése | 95 |
A módszerek felosztásának rendszere; a rendszer "tagjai" | 96 |
Új ismeretek tanítása-tanulása | 96 |
A képességek tanítása-tanulása | 118 |
Az alkalmazás módjai az oktatásban | 124 |
A rendszerezés és rögzítés. Az ismétlés mint módszer | 127 |
Szociális magatartásformák, tantárgy iránti és szociális attitűdök tanulása | 128 |
Az oktatás nevelőhatásának átfogó vizsgálata; a nevelőhatás növelésének lehetőségei | 128 |
Attitűdök tanulása az oktatás folyamatában | 129 |
A proszociális magatartás tanulása; az "empatic learning" | 130 |
A teljesítmények mérése, értékelése | 131 |
Az ellenőrzés és értékelés helyzetképe | 131 |
A közelmúlt tudományos erőfeszítései | 132 |
A pedagógiai értékeléssel kapcsolatos alternatív álláspontok | 133 |
Ellenőrzés, önellenőrzés, értékelés, önértékelés | 134 |
Attitűdök, társas magatartásformák értékelése | 138 |
Taneszközök az oktatási folyamatban | 143 |
A taneszköz fogalma; alternatív megközelítések | 143 |
A taneszközök felosztási lehetőségei | 145 |
A taneszközök funkciója az oktatási folyamatban mint rendszerben | 147 |
Az oktatástechnológia, illetve a pedagógiai technológia problémaköre | 149 |
Audiovizuális eszközök az oktatási folyamatban | 150 |
Munkatankönyvek, mint a programozott oktatás utódeszközei | 151 |
A taneszközök kiválasztása; a döntéshozatal általános szempontjai | 153 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.