1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az elemi alapkészségek fejlődése 4-8 éves életkorban

Az eredményes iskolakezdés hét kritikus alapkészségének országos helyzetképe és a pedagógiai tanulságok

Szerző
Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Mozaik Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím: Difer programcsomag
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-697-438-1
Megjegyzés: Színes ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: MS-9324.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az iskolába lépő kevéssé fejlett gyerekek többségének sorsát megpecsételi az alacsony induló szint. Ugyanakkor ez a probléma hatással van a pedagógiai munka eredményességére is. A DIFER programcsomag ennek az ősi és egyre súlyosabb problémának a megoldásához kíván hozzájárulni. Mindenekelőtt felkínálja az eredményes iskolakezdés előfeltételét képező kritikus elemi készségek diagnosztikus értékelésére alkalmas tesztrendszert. Ismerteti e készségek elsajátítási folyamatait a 4-8 évesek körében, és rámutat az eredményesebb fejlesztés lehetőségeire, tennivalóira. Az úgynevezett "Fejlődési mutató" segítségével lehetővé teszi e kritikus elemi készségek elsajátítási folyamatainak részletezett nyomon követését 4 éves kortól 8 éves korig. Ezeknek az adatoknak köszönhetően megvalósíthatóvá válik az ún. kritérium orientált készségfejlesztés, vagyis az, hogy a folyamatos fejlesztés mindaddig tartson, amíg a szóban forgó kritikus elemi készség optimális működésűvé, optimálisan használhatóvá... Tovább

Fülszöveg

Az iskolába lépő kevéssé fejlett gyerekek többségének sorsát megpecsételi az alacsony induló szint. Ugyanakkor ez a probléma hatással van a pedagógiai munka eredményességére is. A DIFER programcsomag ennek az ősi és egyre súlyosabb problémának a megoldásához kíván hozzájárulni. Mindenekelőtt felkínálja az eredményes iskolakezdés előfeltételét képező kritikus elemi készségek diagnosztikus értékelésére alkalmas tesztrendszert. Ismerteti e készségek elsajátítási folyamatait a 4-8 évesek körében, és rámutat az eredményesebb fejlesztés lehetőségeire, tennivalóira. Az úgynevezett "Fejlődési mutató" segítségével lehetővé teszi e kritikus elemi készségek elsajátítási folyamatainak részletezett nyomon követését 4 éves kortól 8 éves korig. Ezeknek az adatoknak köszönhetően megvalósíthatóvá válik az ún. kritérium orientált készségfejlesztés, vagyis az, hogy a folyamatos fejlesztés mindaddig tartson, amíg a szóban forgó kritikus elemi készség optimális működésűvé, optimálisan használhatóvá válik. Ez alapozhatja meg az iskolában tanított alapkészségek eredményesebb elsajátítását, az indulás esélyegyenlőségének javulását. Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ 5
ÍRÁSMOZGÁS-KOORDINÁCIÓ (Nagy József) 9
Az értékelő eszköz és használata 9
Az országos átlag fejlődése 11
Az összetevők fejlődése 12
Fejlettségbeli különbségek 14
Tanulságok 16
BESZÉDHANGHALLÁS (Fazekasné Fenyvesi Margit) 18
Az értékelő eszköz és használata 18
Az országos átlag fejlődése 21
Az összetevők fejlődése 22
Fejlettségbeli különbségek 25
Tanulságok 26
RELÁCIÓSZÓKINCS (Nagy József) 30
Az értékelő eszköz és használata 30
Az országos átlag fejlődése 32
Az összetevők fejlődése 34
Fejlettségbeli különbségek 35
Tanulságok 37
ELEMI SZÁMOLÁSI KÉSZSÉG (Józsa Krisztián) 38
Az értékelő eszköz és használata 39
Az országos átlag fejlődése 43
Az összetevők fejlődése 46
Fejlettségbeli különbségek 49
Tanulságok 51
TAPASZTALATI KÖVETKEZTETÉS (Vidákovich Tibor) 52
Az értékelő eszköz és használata 52
Az országos átlag fejlődése 55
Az összetevők fejlődése 57
Fejlettségbeli különbségek 60
Tanulságok 62
TAPASZTALATI ÖSSZEFÜGGÉS-MEGÉRTÉS (Nagy József) 63
Az értékelő eszköz és használata 64
Az országos átlag fejlődése 66
Az összetevők fejlődése 68
Fejlettségbeli különbségek 70
Tanulságok 72
SZOCIALITÁS (Nagy József) 73
Az értékelő eszköz és használata 73
Az országos átlag fejlődése 74
Az összetevők fejlődése 77
Fejlettségbeli különbségek 78
Tanulságok 80
AZ ELEMI ALAPKÉSZSÉGEK RENDSZERE (Józsa Krisztián) 83
Az országos átlag fejlődése 84
Az összetevők fejlődése 86
Fejlettségbeli különbségek 87
Az elemi alapkészségek kapcsolatrendszere 89
Tanulságok 92
A DIFER RÖVID VÁLTOZATAI (Józsa Krisztián) 94
Egyes tesztek rövid változatai 96
RÖVID DIFER 108
IRODALOM 118
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem