1.063.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia II.

Az óvónői szakközépiskola III. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 303 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-5904-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 58101.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

NEVELÉSELMÉLET (Nagy Hedvig)................................................5
A nevelés folyamata és alapelvei..........................................................7
Nevelődés - nevelés..................................... 7
A nevelési folyamat belső szerkezete..............................................12
Az óvodai nevelési folyamat jellemzői............................................16
Hogyan érvényesülnek a nevelési alapelvek az óvodai nevelés folyamatában?......................22
A gyermek és a pedagógus a nevelés folyamatában........................26
Az aktivitás szükséglete............................................................26
Milyen szerepet kap az aktivitás az óvodai nevelőmunkában? ................. 29
A személyiségfejlesztés egyéni programja......................................32
Az egyén megismerésének, vizsgálatának lehetőségei a közösségben ..................35
Nevelés a közösségben ..............................................................43
A csoportok, közösségek személyiségformáló szerepe ...............43
A közösség megszervezése és fejlesztése ........................................47
Közösségformálás az óvodában ..................................50
Az óvónő közösségirányító szerepe ................................................55
Világnézeti nevelés ..............................................................................59
A világnézetről ..................................................................................59
A világnézet megalapozása az óvodában ......................................64
A reális világkép alakításának lehetőségei az óvodában ............68
A társadalmi jelenségek köre ..........................................................73
A nevelés tervezése................................................................................80
Tervezhető-e a nevelés? ....................................................................80
A nevelés tervezésének mozzanatai ..............................................83
Az óvodai nevelés tervezése ............................................................88
Az óvodai nevelés programja és a csoportnapló szerepe a tervezésben..................93
DIDAKTIKA (Sárdi Lajosné) ............................. 99
A didaktika alapfogalmai ............................... 101
A didaktika fogalma, tárgya, fő kérdései ...................101
A nevelés, oktatás, képzés fogalma és kapcsolata ............103
Az ismeret, jártasság, készség és képesség fogalma...........107
Az óvodai oktatás elvi kérdései ...........................111
Az óvodai oktatás történeti alakulása és jelenlegi helyzete ..............115
Az oktatás és képzés tartalma............................... 121
A tanterv fogalma, általános felépítése .....................121
Az oktatás tartalmának történeti változásai, a tantervek korszerűsége.............. 122
A tananyag kiválasztásának és elrendezésének főbb szempontjai.............. 124
Az óvodai oktatás tartalma és szerkezeti felépítése........... 128
Az óvodai foglalkozási tárgyak, anyaguk kiválasztásának és elrendezésének elvei a hároméves óvodai oktatás folyamatában ................. 129
Az oktatási folyamat...................................... 133
A tanítási-tanulási folyamat fogalma és a tévézését meghatározó tényezők..............133
Az óvodás korú gyermek és az oktatás. Az óvodai oktatási folyamat sajátosságai, a didaktikai feladatok megoldási módjai ................. 140
Az óvodai oktatási folyamat sajátosságainak elemzése........ 144
Az oktatás szervezeti és munkaformái........................ 148
Az osztály-, tantárgy- és tanórarendszer az iskolában........ 148
Az óvodai oktatás alapvető szervezeti formái............... 150
A foglalkozások szerkezete, típusai a didaktikai feladatok alapján. Munkaformák az óvodában........................... 153
A részben osztott és osztatlan csoportokban folyó oktatás megszervezése ..............156
Az oktatás módszerei és eszközei............................ 159
A módszer és az eszköz.................................. 159
Az egyes módszerek és eszközök alkalmazásának lehetőségei és követelményei.............161
Didaktikai alapelvek ............................................................................168
Felkészülés az oktatómunkára ......................................................176
Általános és közvetlen felkészülés ..................................176
LOGIKA (Popper Péterné) ............................................185
Logikai alapismeretek ..................................................187
A gondolkodás logikai törvényei ........................................................196
Logikai formák..............................................202
A fogalom ......................................202
Az ítélet .....................................................................221
Logikai műveletek ..............................................................236
Logikai alapműveletek...........................................................237
A fogalommal végezhető müveletek ..............................................244
Az ítéletekkel végezhető müveletek ................................................259
Megoldások ............................................289
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem