1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia I.

Az óvónői szakközépiskola II. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 280 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-182-452-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 58064.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Neveléselmélet (Nagy Hedvig).....................3
A nevelés fogalma .........................................5
A nevelés kialakulása, történeti változásai..................6
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők ..............11
A nevelés célja és fő feladatai ..............................18
A cél jelentősége a nevelőmunkában ......................18
A nevelés fő feladatai....................................22
A testi nevelés........................................33
A testi nevelés célja, feladatai és jelentősége ...............33
A testi nevelés feladatainak tartalma.......................34
Az erkölcsi nevelés........................................44
A kollektivizmus ........................................57
A humanizmus .........................................62
A családi életre nevelés ..................................66
Szocialista hazafiság és internacionalizmus ................73
A munkához, a társadalmi tulajdonhoz való szocialista viszony....80
A fegyelmezett emberi magatartás ........................84
Az igazság szeretete .....................................88
Az értelmi nevelés.........................................91
Az értelmi nevelés feladatai...............................92
Az óvodai értelmi nevelés feladatai és lehetőségei............96
Az értelmi nevelés és a beszédfejlesztés kapcsolata ..........110
Az esztétikai nevelés........................................112
Az esztétikai elsajátítás lényege ...........................112
Az esztétikai nevelés ágazatai ............................116
Az esztétikai nevelés feladatai az óvodai nevelő-oktató munkában....121
A politechnikai nevelés ......................................130
A nevelés módszerei ......................................134
A módszer fogalma, sajátosságai............................134
A módszerek jellemzői ....................................138
A módszerek szerepe és alkalmazása az óvodai nevelésben .....144
Az óvodai nevelés eszközei (Kovásznai Kató) ....................................147
Bevezetés ................................................149
A Játék ............................................................150
1. A játék helye és hatása az óvodai nevelés folyamatában....................................150
Elméletek a játékról ............................................... 150
A játék sokoldalú hatása a gyermek személyiségének fejlődésére ........ 156
A jó játék kialakulásának feltételei ..................................164
Az óvónő irányító tevékenysége ..................................... 171
A család szerepe és feladatai a játék fejlesztésében .................... 178
2. A játék fejlődése.................................................... 183
A manipuláció.................................................... 184
A gyakorló-és a szerepjáték megjelenése............................. 185
A beszéd és a felnőttek tevékenységének hatása a játék fejlődésére ...... 186
Szerepvállalás a játékban........................................... 188
A szerepjáték fejlődése az óvodai nevelés folyamatában ................ 189
A gyerek megismerése és fejlesztése a játékban ........................ 193
3. Játékfajták......................................................... 195
A gyakorlójáték ................................................. 195
A szerepjáték .................................................... 197
A dramatizálás ............................................................220
A bábozás .....................................................222
A barkácsolás .............................................................222
A konstruáló és építőjáték .......................................................225
A szabályjáték ........................................................226
A munka ..............................................................................232
1. Az óvodai munkára nevelés elvi kérdései...............................................233
A játék és I munka kapcsolata, összehasonlítása, a gyermekmunka sajátosságai .............................233
A munka hatása a gyermek személyiségének fejlődésére ................................237
A munka feltételei és az óvónő szerepe a munka nevelő hatásának érvényesítesében ........................................................239
2. Munkafajták az óvodában ......................................244
önkiszolgáló tevékenységek ..................................................................244
A közösségért végzett munka ..................................247
Az oktatás ...........................................................262
Az óvodai oktatás jellege és feladatai ...............................262
A foglalkozások rendszere........................................268
Az óvodai oktatás megszervezése az egyes korcsoportokban ..........271
A nevelési eszközök összefüggése és az óvónő feladatai................276
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem