1.061.441

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia II.

Az óvónői szakközépiskola III. osztálya számára - Fejlődéslélektan

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-2453-5
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 58098.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Az általános pszichológia anyagának ismétlése3
A fejlődéslélektan fogalma, tárgya, jelentősége és módszerei7
A fejlődéslélektan fogalma, tárgya7
A fejlődéspszichológia jelentősége, kapcsolata más tudományokkal10
A fejlődéslélektan felosztása, területei és vizsgálati irányai1
A fejlődéspszichológia módszerei4
A pszichés fejlődés fogalma, tényezői és főbb törvényszerűségei19
A filogenezis és az ontogenezis20
A pszichikum filogenetikus fejlődése20
A pszichikum ontogenezise27
A személyiségfejlődés meghatározó tényezői31
Életkori sajátosságok és fejlődési szakaszok38
A pszichikus fejlődés főbb törvényszerűségei40
Az újszülött- és csecsemőkor45
A méhen belüli fejlődés45
Az újszülött alkalmazkodása környezetéhez49
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége52
A szeretetkapcsolat kialakulása, hiányának következményei56
A csecsemő fejlődése60
Az érzékszervi és mozgásfejlődés60
A beszédfejlődés kezdete65
A kisgyermekkor67
A kisgyermek testalkatának és mozgásának fejlődése68
A manipuláció fejlődése69
Az eszközök használata71
A kisgyermek játéka71
A kisgyermek gondolkodásának fejlődése75
A beszéd fejlődése78
A kisgyermek érzelmi világa86
Az önállóság fokozódása és az éntudat kialakulása89
Az óvodáskor 93
Az óvodás gyermek testi, idegrendszeri és mozgásfejlődése94
A csont- és izomrendszer jellemzői94
Az idegrendszer jellemzői95
A mozgásfejlődés96
A pszichikus folyamatok fejlődése98
A megismerő folyamatok fejlődése100
Az érzékelés, észlelés100
A figyelem104
Az emlékezet07
A képzelet110
A gondolkodás116
A gyermeki világkép127
A beszédfejlődés az óvodáskorban129
Az érzelmi és akarati élet jellemzése136
Az óvodás érzelemvilága136
Az óvodás korú gyerek akarati élete140
A játék - az óvodáskor legjellemzőbb tevékenysége146
A játékfajták csoportosítása147
Zavarok a gyerek játékfejlődésében158
Az ábrázolási tevékenység fejlődése161
A barkácsolás és a munkatevékenység jellemzői163
A társas kapcsolatok alakulása az óvodáskorban165
A spontán csoportosulások tartalma171
A "barátválasztás" jellemzése, fejlődése173
Az iskolaérettség174
A kisiskoláskor177
Iskolásszerep, az iskolába kerülő gyermek jellemzése177
A megismerő tevékenység sajátosságai180
A gyakorlati cselekvés fejlődése186
A figyelem és az érdeklődés187
A társas kapcsolatok, az érzelmek és az akarat fejlődése189
A serdülőkor195
Biológiai és pszichés változások195
A pszichoszexuális fejlődés200
Az énkép alakulása203
A serdülő és a család206
A serdülő társas kapcsolatai208
Az ifjúkor és a felnőttkor211
Az ifjúkor sajátosságai211
Az érett felnőttkor213
A változás kora215
Az öregkor216
Összefoglaló kérdések217
Ajánlott irodalom219
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem