1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Önálló tanulás

Útmutató egy nyitott tanulási forma alkalmazásához az általános iskola alsó tagozatán

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tárogató Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8491-08-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban egyre több pedagógus és gyermek dolgozik, ill. él nagyvárosi lakótelepen lévő mamutintézményben. A nevelők naponta tapasztalják a sivár légkörből érkező tanulók szocializációs zavarait.... Tovább

Előszó

Napjainkban egyre több pedagógus és gyermek dolgozik, ill. él nagyvárosi lakótelepen lévő mamutintézményben. A nevelők naponta tapasztalják a sivár légkörből érkező tanulók szocializációs zavarait. E káros hatások ellensúlyozására semmiképpen sem tekinthető ideális környezetnek az az iskola, melynek szák, zsúfolt osztálytermeibe közel ezer tanuló jár, keskeny folyosói az órák közti szünetekben sem alkalmasak némi kikapcsolódásra, valamint a következő tanórára történő áthangolódásra.
Kiemelt szerepet kap ezért a tanulók közvetlen környezetének, és a tanórák légkörének alakítása, figyelembe véve a gyermekek fejlődéslélektani és szocializációs sajátosságait.
Ilyen körülmények között dolgozunk mi is, a "Nyitott tanulás" Pedagógiai Műhelyt alkotó tanítók és tanárok. Olyan pedagógiai módszerek után kutattunk, melyek alkalmasak az otthoni és iskolai szocializációs hátrányok ellensúlyozása mellett az egymástól nagymértékben eltérő ütemben haladó tanulók fejlesztésére. Úgy találtuk, hogy a tagozatok és a mellettük működő ún. "normál" osztályok, valamint a tanulócsoportokon belül szervezett teljesítmény-differenciált csoportok nem szolgálnak optimális megoldásként problémáinkra. Vissza

Tartalom

Bevezető5
Az önálló tanulás pedagógiai alapjai8
Az önálló tanulás didaktikai szervezése
Az előkészített környezet11
Az eszközök13
Az önálló tanulás menete14
Az önálló tanulási órák helye az órarendben14
Szabad eszközválasztás15
Önálló munkavégzés16
Csendlecke17
Visszajelzések18
A tanító szerepe18
Főbb eszköztípusok felsorolása néhány tantárgy kiragadott témaköréhez kapcsolódva
Általánosan fejlesztő eszközök22
Anyanyelv22
Matematika23
Természetismeret - környezetismeret25
Néhány eszköz bemutatása
Gumis tábla26
Lyukkártyás doboz27
Kirakók28
Sín28
Házikó29
Mellékletek30
Felhasznált irodalom53
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem